Keej, ik begrijp het bijna allemaal. Maar ik heb nog een vraag over:
Wat voor schade zou een homoseksuele relatie kunnen aanbrengen? Waarom heeft God dit verboden? In welk opzicht gaat het in tegen het gebod der liefde?
Moderator: Moderafo's
Lalage schreef:Keej, ik begrijp het bijna allemaal. Maar ik heb nog een vraag over:
Wat voor schade zou een homoseksuele relatie kunnen aanbrengen? Waarom heeft God dit verboden? In welk opzicht gaat het in tegen het gebod der liefde?
RieBo schreef:Ik denk dat dit een deeltje ervan is.
Al kijk je alleen maar naar opvoeding. Als je intieme problemen had, ging je naar je moeder, dat is iets wat specifiek aan vrouwen gegeven is. Kinderen gaan meestal alleen naar vader als er technische probleempjes zijn. Over het algemeen dan. Ik ken vaders waar je ook heel goed andere problemen kwijt kan. Maar als je vroeger thuis kwam, was jou eerste vraag niet, waar is moeder? als je haar niet zag?
parsifal schreef:Mijn vraag aan Kena is hoever we moeten gaan om niemand onrein te noemen en daarmee niemand uit de gemeente uit te sluiten? Moeten wij iemand die valse leer brengt in de gemeente laten?
Torenspits schreef:Voor de duidelijkheid eerst nog maar weer eens een definitie.
Ik dacht dat het toch al algemeen gangbaar was om het volgende onderscheid te maken tussen homofiel en homoseksueel.
Een homofiel is een mens met een seksuele voorkeur voor iemand van zijn eigen geslacht.
Een homoseksueel is een homofiel die zijn voorkeur in de praktijk brengt door daadwerkelijk geslachtsgemeenschap te hebben met iemand van hetzelfde geslacht (grenzen worden overschreden).
Torenspits schreef:Koss, kun jij misschien aangeven waar volgens jou in deze lange discussie jouw definitie (en die van Van Dale) is overgenomen door de rest?
Van Dale schreef:U hebt gezocht op: homoseksueel
RESULTAAT (maximaal 20 woorden)
ho·mo·sek·su·´eel1 (de ~ (m.))
1 iem. met seksuele voorkeur voor de geslachtsgenoten => homofiel
ho·mo·sek·su·´eel2 (bn.)
1 betr. hebbend op de liefde voor geslachtsgenoten => van de verkeerde kant, anders geaard
Van Dale schreef:U hebt gezocht op: homofilie
RESULTAAT (maximaal 20 woorden)
ho·mo·fi·´lie (de ~ (v.))
1 homoseksualiteit
Koss schreef:vraagje :
waarom is het woord homofillie gekozen voor de prakticeerende homo ?
de eenige reden die ik kan bedenken is omdat homosexueel niet negatief genoeg zou klinken
als je er een andere verklaring er voor hebt hoor ik het graag !
gebruik de juiste termen = wel of niet prakticerend homoseksueel !
en gebruik geen woorden buiten hun betekenis omdat de "negatiefe klank" je doel dient
Torenspits schreef:Maar wordt juist gehanteerd om de kleine zondige groep af te zonderen zodat duidelijk wordt dat het om de zonde gaat, niet om de zondaar.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten