Homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 mar 2003 10:19

Keej, ik begrijp het bijna allemaal. Maar ik heb nog een vraag over:

Wat voor schade zou een homoseksuele relatie kunnen aanbrengen? Waarom heeft God dit verboden? In welk opzicht gaat het in tegen het gebod der liefde?

RieBo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor RieBo » 11 mar 2003 10:59

Lalage schreef:Keej, ik begrijp het bijna allemaal. Maar ik heb nog een vraag over:

Wat voor schade zou een homoseksuele relatie kunnen aanbrengen? Waarom heeft God dit verboden? In welk opzicht gaat het in tegen het gebod der liefde?

Ik denk dat dit een deeltje ervan is.
Al kijk je alleen maar naar opvoeding. Als je intieme problemen had, ging je naar je moeder, dat is iets wat specifiek aan vrouwen gegeven is. Kinderen gaan meestal alleen naar vader als er technische probleempjes zijn. Over het algemeen dan. Ik ken vaders waar je ook heel goed andere problemen kwijt kan. Maar als je vroeger thuis kwam, was jou eerste vraag niet, waar is moeder? als je haar niet zag?
========================================

Doe wat je niet laten kan, en laat wat je niet doen kan.

========================================

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 mar 2003 12:05

RieBo schreef:Ik denk dat dit een deeltje ervan is.
Al kijk je alleen maar naar opvoeding. Als je intieme problemen had, ging je naar je moeder, dat is iets wat specifiek aan vrouwen gegeven is. Kinderen gaan meestal alleen naar vader als er technische probleempjes zijn. Over het algemeen dan. Ik ken vaders waar je ook heel goed andere problemen kwijt kan. Maar als je vroeger thuis kwam, was jou eerste vraag niet, waar is moeder? als je haar niet zag?

Wat is de link met mijn vraag?
Ik ga met 'intieme problemen' echt niet naar mijn moeder... daar heb ik vriendinnen voor en nu Borkdude ;)

Torenspits
Mineur
Mineur

Berichtdoor Torenspits » 11 mar 2003 12:56

Voor de duidelijkheid eerst nog maar weer eens een definitie.
Ik dacht dat het toch al algemeen gangbaar was om het volgende onderscheid te maken tussen homofiel en homoseksueel.
Een homofiel is een mens met een seksuele voorkeur voor iemand van zijn eigen geslacht.
Een homoseksueel is een homofiel die zijn voorkeur in de praktijk brengt door daadwerkelijk geslachtsgemeenschap te hebben met iemand van hetzelfde geslacht (grenzen worden overschreden).

Als ik dus schrijf dat een homoseksueel zijn potentiele vrouw tekort doet zeg ik dat omdat die homoseksueel dus seks heeft met een ander dan zijn vrouw. (Niet omdat zij geen seks met hem zou hebben. Misschien is hij wel zo'n slechte bedpartner dat ze blij toe is geen seks met hem te hebben-ze mag in ieder geval niet blij zijn dat hij seks met een ander heeft.)

Ik heb niet gezegd(ook niet geimpliceerd) dat je je eventuele vrouw tekort doet door een celibataire houding. Zelf ben ik na een ongelukkige -uit onwetendheid geboren- zonde al bijna 13 jaar celibatair, dus ik weet echt wel wat Paulus daarvan vindt!

Met het stuk van Parsifal ben ik het verder grotendeels eens.
parsifal schreef:Mijn vraag aan Kena is hoever we moeten gaan om niemand onrein te noemen en daarmee niemand uit de gemeente uit te sluiten? Moeten wij iemand die valse leer brengt in de gemeente laten?

Heb je hier inmiddels een antwoord van haar op gehad?

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 11 mar 2003 13:08

dat een homoseksueel zijn potentiele vrouw tekort doet
dit is wel erg theoretisch...

Torenspits
Mineur
Mineur

Berichtdoor Torenspits » 11 mar 2003 14:28

Surfer, lees je het nog wel steeds in het verband van overspel?
Vind jij homoseksuele activiteit geen vorm van overspel?

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 11 mar 2003 14:44

Nee, dat vind ik niet. Je pleegt geeen overspel
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 11 mar 2003 14:46

je kunt mijns inziens pas overspel plegen als je een een seksuele relatie aangegaan bent.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 mar 2003 15:51

Weet niemand een antwoord op mijn vraag?

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 11 mar 2003 17:31

Torenspits schreef:Voor de duidelijkheid eerst nog maar weer eens een definitie.
Ik dacht dat het toch al algemeen gangbaar was om het volgende onderscheid te maken tussen homofiel en homoseksueel.
Een homofiel is een mens met een seksuele voorkeur voor iemand van zijn eigen geslacht.
Een homoseksueel is een homofiel die zijn voorkeur in de praktijk brengt door daadwerkelijk geslachtsgemeenschap te hebben met iemand van hetzelfde geslacht (grenzen worden overschreden).

daar hebben we die ONZIN ook weer

we hadden eerder in deze topic al lang vastgesteld dat de termen "homosexueel" en "homofilie" presies de zelfde betekenis hebben
zoek ze maar op in de dikke van dale ( www.woordenboek.nl )

of wou je soms beweeren dat de dikke van dale niet deugt ?

praktieserend of niet prakticerend homosexueel lijkt me betere termmen
maar hou nou eens op met dat betekenissen geven aan woorden die ze niet hebben
leaver dea as slaaf

Torenspits
Mineur
Mineur

Berichtdoor Torenspits » 11 mar 2003 19:21

Eerste definitiebepaling van surfer
eerste bevestiging invincible
tweede bevestiging napoleon
bevestiging moppie

Allen gebruiken de termen zoals ik heb gedaan

definitie Koss
eerste protest hiertegen, of niet?

Koss, kun jij misschien aangeven waar volgens jou in deze lange discussie jouw definitie (en die van Van Dale) is overgenomen door de rest?

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 11 mar 2003 21:22

Torenspits schreef:Koss, kun jij misschien aangeven waar volgens jou in deze lange discussie jouw definitie (en die van Van Dale) is overgenomen door de rest?

het is niet van belang wie wat overneemt van wie
het is van belang wat juist is en wat niet !

het zou niet best zijn als ik zou gaan zeggen dat 1 X in de maand huur betaalen voor mij betekend 1 X in de 6 weeken betaalen
en dan er een aantal mensen bij haalen die mijn verklaaring van 1 X in de maand bevestigen
aan het eind van het verhaal sta ik wel op straat !

er zijn meerdere topic's over dit onderwerp waar ik veelvuldig in heb gereageerd met honderden berichten er in
denk je nu echt dat ik dat allemaal ga napluizen waar en waneer ik dit eerder gepost heb ?
vooral met mijn woordblindheid is dat een ondoenbare klus

niet te min staat de devenitie van de woorden vast !!
en als een klijne groep mensen de woorden fout gebruiken vind ik een kwaalike zaak
vooral omdat het om een onderscheid gaat dat "schijnbaar" voor die klijne groep erg belangrijk is

vraagje :
waarom is het woord homofillie gekozen voor de prakticeerende homo ?
de eenige reden die ik kan bedenken is omdat homosexueel niet negatief genoeg zou klinken
als je er een andere verklaring er voor hebt hoor ik het graag !

Van Dale schreef:U hebt gezocht op: homoseksueel

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

ho·mo·sek·su·´eel1 (de ~ (m.))

1 iem. met seksuele voorkeur voor de geslachtsgenoten => homofiel
ho·mo·sek·su·´eel2 (bn.)

1 betr. hebbend op de liefde voor geslachtsgenoten => van de verkeerde kant, anders geaard

Van Dale schreef:U hebt gezocht op: homofilie

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

ho·mo·fi·´lie (de ~ (v.))

1 homoseksualiteit

en daar is geen speld tussen te krijgen
gebruik de juiste termen = wel of niet prakticerend homoseksueel !
en gebruik geen woorden buiten hun betekenis omdat de "negatiefe klank" je doel dient
leaver dea as slaaf

Torenspits
Mineur
Mineur

Berichtdoor Torenspits » 11 mar 2003 21:36

Koss schreef:vraagje :
waarom is het woord homofillie gekozen voor de prakticeerende homo ?
de eenige reden die ik kan bedenken is omdat homosexueel niet negatief genoeg zou klinken
als je er een andere verklaring er voor hebt hoor ik het graag !

gebruik de juiste termen = wel of niet prakticerend homoseksueel !
en gebruik geen woorden buiten hun betekenis omdat de "negatiefe klank" je doel dient

De term homofiel is juist voor de niet praktiserende homo.
In homoseksueel zit het woord 'seks' zodat je die term beter kunt gebruiken voor de wel-praktiserende homo.

Dit onderscheid is niet om bewust negatieve klanken mee te geven, want dan kunnen we beter in de leer gaan bij Cybercurse.
Maar wordt juist gehanteerd om de kleine zondige groep af te zonderen zodat duidelijk wordt dat het om de zonde gaat, niet om de zondaar.

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 11 mar 2003 21:51

Torenspits schreef:Maar wordt juist gehanteerd om de kleine zondige groep af te zonderen zodat duidelijk wordt dat het om de zonde gaat, niet om de zondaar.

?????????????????????????????????

dus door ze af te zonderen straf je niet de persoon maar de zonde ?????

dat mag je me toch wel een betje duidelijker uitleggen dan
want volgens mij heb je daar juist alleen maar de persoon mee te pakken
en jaag je diegeen juist weg van kerk en religie
en moedig je juist aan om door de opgewekte afkeer van die kerk en religie om de "zonde" voort te zetten
of is dat juist het doel van die afzondering ?

maar als het een zonde is.....
wie stuurt er dan ff een mailtje naar die lui van de ijkows ?
want zij hebben er maar 7
en homoseksualitijd zit er niet bij
das een gat in de markt :-P
leaver dea as slaaf

Torenspits
Mineur
Mineur

Berichtdoor Torenspits » 11 mar 2003 22:11

Ik bedoel niet de scheiding tussen kaf en koren om het kaf vervolgens in de fik te steken. Maar gewoon voor de duidelijkheid in de discussie.
Als een homoseksueel dit leest wordt hem hopelijk duidelijk dat het enige wat hij hoeft te doen om niet vermaand te worden (als het goed is) het afzien van seks is.
Ik kan dat ook als heteroseksueel, waarom hij niet?

Trouwens, denk je dat al die lieve kerkgenootschappen die niets gemeens zeggen over de homoseksuelen ook maar iets goeds bereiken bij hun? Gaan ze zich dan wel bekeren, soms?

Tenslotte zou ik waarschijnlijk niet protesteren als Magnum 1 van zijn ijsjes naar de zonde van homoseksualiteit zou noemen. Want dan wordt hopelijk wat duidelijker bij de doelgroep dat het ook daadwerkelijk een zonde is

Terug naar “Archief”