Homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 18 nov 2002 14:25

Okee Klaas,

pedofilie en moord is dus wel vergelijkbaar...
en je snapt best van Moppie bedoelt, toch?

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 18 nov 2002 14:35

gezien zijn knipoog neem ik aan dat hij het wel snapt

Eelco
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eelco » 18 nov 2002 22:53

Omega schreef:op de reactie van Cyber dat hij homoseksualiteit smerig vindt. Stel dat hij dit gezegd zou hebben over pedofilie, was dan jouw reactie dezelfde geweest?

Ja.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 19 nov 2002 01:23

Eelco schreef:
Omega schreef:op de reactie van Cyber dat hij homoseksualiteit smerig vindt. Stel dat hij dit gezegd zou hebben over pedofilie, was dan jouw reactie dezelfde geweest?

Ja.

Persoonlijk vind ik pedofilie nog véél smeriger!!

Homofilie is geen ziekte (El Moundi), ik zie het meer als een afwijking waar de persoon in kwestie niets aan kan doen. Het praktiseren mag echter niet gebeuren, dat is zeer kwalijk. (ik ben me ervan bewust dat ik ook zeer veel kwalijke zonden bega overigens dus van een balk in m'n eigen oog is zeker sprake!) Toch kan ik objectief stellen (op grond van de bijbel) dat het praktiseren van homofilie zeer fout is.

joepie

Berichtdoor joepie » 19 nov 2002 11:01

Nu weten we wel wat jullie vinden! Maar laat nu eens op grond van de Bijbel zien wat waar is. Teksten e.d.
En die onzin over david en jonathan vind ik gewoon om te lachen.

Groetjes.

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 19 nov 2002 11:37

joepie schreef:Nu weten we wel wat jullie vinden! Maar laat nu eens op grond van de Bijbel zien wat waar is. Teksten e.d.
En die onzin over david en jonathan vind ik gewoon om te lachen.

Wat ik erg appart vind aan deze reactie: Je vraagt om feiten en geeft vervolgens weer een (niet onderbouwde) mening :?

Ik ben ook wel benieuw naar wat voor een argumenten CC heeft. Iedere keer je mening ventileren heeft geen zin zonder onderbouwing. 'Op grond van de Bijbel' is niet specifiek genoeg om mij te overtuigen.

joepie

Berichtdoor joepie » 19 nov 2002 11:57

Er staat niets in de bijbel over een erectie die david kreeg bij zijn afscheid van jonathan. Dus niet op bijbelse grondslag een gefentileerde mening.
En of het nu wel of niet waar is , het is duidelijk voor ons niet van belang, anders had het er zeker wel gestaan.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 19 nov 2002 12:00

Dat homosexualiteit op grond van de bijbel af te keuren is heeft denk ik helemaal geen bevestiging dmv teksten nodig. Toch zal ik er naar gaan zoeken.

Dat in de BIJbel duidelijk wordt ge maakt dat we de daad af moeten keuren en niet de persoon heeft denk ik ook geen bevestiging nodig. Alleen het feit al dat JEzus opkwam voor het verlorene zegt al genoeg.

Denk daarbij aan het verhaal van Rachab de hoer oa. En zo zijn er tientallen voorbeelden uit de Bijbel aan te halen. Jezus heeft nooit de persoon veroordeeld maar alleen de daden.

Zou dat nu echt concreet gemaakt moeten worden met teksten?? Lijkt me wat overdreven.

Wat ik in postings hierboven gezet heb is niet expleciet mijn mening, maar hetgeen ik concludeer op grond van de Bijbel. En natuurlijk kan dat verkeerd zijn. Ik ben ook maar mens. Toch is dat mijn overtuiging.

joepie

Berichtdoor joepie » 19 nov 2002 12:48

Het gaat mij er niet om om je ongelijk te geven. Ik geloof zeker dat de meningen gebaseerd zijn op de Bijbel. Maar het vreemde is dan dat er zoveel verschillende meningen gebaseerd zijn op de Bijbel. En een ieder verkondigt zijn mening op grond van..... Maar toch kunnen ze zo verschillend zijn.

De Bijbel zegt niets over de geboelswereld van de homofile mens, maar wel over de praktijk van seks tussen seksgenoten, zoals in Leviticus 18:22. En het scheppingsverhaal spreekt duidelijk over de bedoelingen van seks uit. Man en Vrouw schiep hij hen. En God gaf hem een hulp die bij hem paste. Hij schiep de vrouw uit de man en duidelijk niet de man uit de man. God heeft het ook zo gemaakt dat het mooi in elkaar past.

Maar het zal duidelijk zijn dat als een homofiel door praktizeren zondigt deze zonde niet erger is dan wanneer een hetero zondigt.

In Romeinen 1 : 18-32 laat Paulus duidelijk zien dat de homosexuele omgang verwerpelijk is. Niet de homofiel maar de sexuele omgang die er tussen twee van hetzelfde geslacht plaats vind.

Ik wil ook in dit geval nogeens een boekje onder jullie aandacht brengen. En wel het boekje: Save sex vanGerry Velema-Drent.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 19 nov 2002 13:21

Joepie ik denk dat we op 1 lijn zitten. Als je mijn posting leest zul je daarin hetzelfde zien. Niet afgeven op de persoon maar op de daad.

Net homofilie afkeuren maar homosexualteit.

In eerder postings van me kun je lezen dat ik alle " grensoverschrijden" dingen op sexueel gebied afkeur. Pedofilie en ga zo maar door.

Dus we zeggen het met andere woorden maar het komt voor de volle 100% op hetzelfde neer.

joepie

Berichtdoor joepie » 19 nov 2002 13:24

Zo ist maar net!
groetjes

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 19 nov 2002 15:15

cyber ik vraag me een ding af..
jij zegt praktiseren is zonde.. maar dat is niets meer zonde dan discrimineren enz... :oops:
Time flies when you have none!

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 19 nov 2002 15:31

De Bijbel zegt niets over de gevoelswereld van de homofile mens, maar wel over de praktijk van seks tussen seksgenoten, zoals in Leviticus 18:22. En het scheppingsverhaal spreekt duidelijk over de bedoelingen van seks uit.

Maar het zal duidelijk zijn dat als een homofiel door praktizeren zondigt deze zonde niet erger is dan wanneer een hetero zondigt.

joepie, op deze manier ben ik het helemaal met je eens :!:

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 19 nov 2002 16:51

moppie schreef:In eerder postings van me kun je lezen dat ik alle " grensoverschrijden" dingen op sexueel gebied afkeur. Pedofilie en ga zo maar door.

wat keur je dan nog meer af ?
SM,fetich,kamasoetra ????

wat blijft er dan nog over behalve recht op en neer ?
leaver dea as slaaf

JonaGOLD

Berichtdoor JonaGOLD » 19 nov 2002 16:55

Ik denk dat Jezus geen homofiel is geweest. (de homofilie is door de zondeval gekomen). Hij was God en te gelijk mens. Ik denk dat we hier vooral naar zijn Godheid moeten kijken. kan God homofiel zijn? Ik denk: nee.
Laatst gewijzigd door JonaGOLD op 19 nov 2002 16:58, 3 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”