Er is maar 3x sprake van scheppen in Genesis 1. Ik ben niet degene die bijbelonvast is.
Gen. 1:20 "En God zeide: Dat de wateren overvloediglijk voortbrengen een gewemel van levende zielen; en het gevogelte vliege boven de aarde, in het uitspansel des hemels!
21 En God schiep de grote walvissen, en ..."
Gen 1:11 "En God zeide: Dat de aarde uitschieten gras, kruid zaadzaaiende, vruchtbaar geboomte, dragende vrucht naar zijn aard, welks zaad daarin zij op de aarde! En het was alzo.
Denk je niet dat er in beide gedeeltes sprake is van scheppen? Ik denk dat wel hoor.
kees61 schreef:Hoe scheppen in zijn werk gaat, kan niemand bevatten, maar men wil het zo graag wel begrijpen he. Waarom is het niet genoeg als God ons zegt dat Hij alles geschapen heeft? Wat willen we dan nog meer weten. Daarom, al het geharrewar hierover heeft maar 1 doel: het kleineren van God.
Oneens. Het resultaat van de schepping is zoiezo fantastisch. Wat maakt het dan uit hoe het gebeurd is? Het resultaat blijft ondoorgrondelijk en megahoogstaand. De manier waarop -hoe dan ook- veranderd daar niets aan.
Als het niet uitmaakt, waarom heb je dan problemen met de schepping zoals het in genesis staat? Wil je zeggen met schepping met evolutie, dat God de schepping niet in 6 dagen gemaakt
kan hebben? Als er staat "Want Hij spreekt, en het is er; Hij gebiedt, en het staat er" (ps 33:9), gaat dat dan ineens niet op voor de schepping? Dan is de bijbel dus niet voor 100% waar blijkbaar.
Maar graag zou ik reactie hebben op mn vorige post. Oa over het woordje 'yowm'.
Mag ik ook nog werken

Ik moest gisteravond ook nog even terug zodat ik vanmorgen meteen verder met mijn werk kon gaan. Ik ben net thuis en straks moet ik ook weer even weg, voorbereiden voor morgen.
Betreft die oerknal/BigBang: Hoe anders heeft G.d het eerste begin kunnen maken dan met een knal/flits?? Er is geen andere manier.
Als jij het zegt..
God wil het en het is er. Of dat met een knal gaat of met vuurpijlen, daar heb ik echt geen idee van hoor.
Zou het dan ook gebliksemd hebben bij de wonderbare spijziging?
Waar maak je je druk om eigenlijk. God wilde dat hemel en aarde er waren en het was er. De grote plof gaat er vanuit dat de aarde maar een stukje van het universum is, terwijl de bijbel zegt dat de aarde er eerst was en de zon, maan en sterren daarna pas geschapen werden. Verklaar dat maar eens met een grote knal. Ik vind het zonde van de tijd.
Je kunt alleen discussieren over de vraag in hoeverre de/een schepping comleet was met die eerste 'poef'.
Daar wil ik niet eens over discussieren
Of er een plof was, is al iets dat verzonnen is want het staat nergens in Genesis beschreven. En moeten we dan voortborduren op zo'n verzinsel? Dat kan alleen maar met nog meer gefantaseer.
ik ga nu eerst eten, nog ff werk doen en kijk wel hoe laat ik thuis ben voor overige reacties.
Als niemand kijkt... dan verandert alles in chocolade.