Moderator: Moderafo's
Ik durf Unilever hierin absoluut te veroordelen.Ik vind dat God Unilever moet oordelen, niet wij mensen!
wat is er onwaardig aan deze spot dan ?
voor zover ik gezien heb word er nergens in de spot gezecht dat de "zonden" opzigzelf goed zijn
of dat de "zonden" verheerlijkt worden
: wie de zonden kan weerstaan wacht de hhelijkheid waar geen ijsje aan kan tippen
wees eens creatief
en doe eens wat anders dan het standaart geblaat van "das fout"
want dat is zo standaart dat daar een natuurlijke immunitijd voor is ontstaan bij jullie doelgroep....
Wishori Wasesu schreef:Zonder te veroordelen, was mijn gedachte dat je geen christen was Koss.
Die quot die je van mij aanhaalde incase je dat wel was, ga ik dus ook niet verder op in, omdat ik je niet om eenzelfde verantwoording kan vragen.
Je hebt zeker een punt dat er veel meer creativiteit gebruikt dient te worden. Zo zou ik ook graag zien dat er vanuit ongelovige hoek wel eens wat creatievere argumenten kwamen om het onrecht te bewijzen van Gods recht.
Onwaardig aan deze spot is dat het met gebrek aan goedheid is gemaakt. En niet de goedheid zelve, maar de intentie goedheid na te streven.
Mensen die deze spot maakte, hebben misschien niet bewust hiermee andere mensen kwaad te doen, maar dat doen ze wel. Het gevolg is dat christenen dat in kunnen zien en zich dus niet in willen laten met dergelijk opgezette initiatieven.
We hebben overigens helemaal geen doelgroep Koss.
Wie echt openstaat voor de liefde van God die gaat vanzelf wel beseffen dat hij/zij kind is van Hem. Daar hebben ze onze overtuigingskracht niet voor nodig.
Imuniteit is ook een nietbestaand iets. Als je je wel imuun lijkt te voelen voor de woorden die christenen je vertellen mbt hun geloof, dan is het geen imuniteit, maar een onvrede met de inhoud die erin verborgen zit waar je niet aan toe hebt gegeven ofwel je eigen plaats in dit leven.
dus als ik een christen ben ben ik wel waardig genoeg om dit onderwerp te bespreken
maar als ik geen christen ben ben ik dat niet ??
ik meende dat we het over een reklame psot hadden
oordelen over "gods recht" lijkt me een totaal ander onderwerp
vraag me af hoe je daar nu weer bij komt
ik zie niet wat daar negatief aan is
overgens zie ik ook geen betere alternatiefen van jou kant komen
bedenk eens wat dat van iets negatiefs iets positiefs maakt
dan ben je een stuk verder dan alleen maar ergernis uiten
ten eerste
ik was er niet bij toen ze de spot maakten
en ik neem aan dat jij daar ook niet bij was
dus is er geen van ons twee die een oordeel kan geven over de intensies van de mensen die de spot maakten
ten tweede
we hebben het over eisjes
niet over dood gaan en daar na
ik denk dat je daar in een betje doorholt
en het perspectief totaal kwijt raakt
in dat geval.....
waar maak je je dan zo druk over ?
ik vermoed dat je een vertekend beeld hebt hierover
omdat je waarschijnlijk met veel gelijk denkenden omgaat
als ik naar de jeugd kijk die bij ons in de christelijke jeugdsoos binnen wandelt zie ik bij meer dan 70 % die imunitijd wel terug
zodra het over religie gaat draaien ze om en daar is dan het onderwerp voor hun mee afgesloten
mijn punt is
doe er iets positiefs mee
das beter dan alleen maar trappen tegen wat je tegen staat
immers... hoe kun je verandering verwachten als je niet aan een verbetering werkt ?
De bedoeling IS dat dit kwetsend is. Schoppen tegen 'heilige huisjes', flirten met de satan is STOER! Behalve als er betaald moet worden. Dan is er niemand thuis. Dan moet God zo nodig aangeklaagd worden vanwege al het onrecht in de wereld...stuur ze een mail waar je in vriendelijke toon uitlegt dat je de spot kwetsend vind en waarom
ik ben erg nieuwschierig naar hun antwoord
Torenspits schreef:Natuurlijk besef ik dat mijn aktie nog geen deuk in een Unileverboterpakje slaat, maar als ik de enige klant was dan ging Unilever failliet, door hun domme 7-sins-campagne.
TheEdge schreef:Torenspits schreef:Natuurlijk besef ik dat mijn aktie nog geen deuk in een Unileverboterpakje slaat, maar als ik de enige klant was dan ging Unilever failliet, door hun domme 7-sins-campagne.
Bravo Torenspits!
Recht zo die gaat!
*grijns*
Bertolli, Iglo, Mora, Unox, Knorr, Boursin en Conimex zijn dan de produkten die ik moet vervangen... door Aldi Olijfolie, KonMar diepvries, Hebro Vissticks, huismerk frituurhappen, zelf soep en sauzen maken met kruiden en maizena (=veel werk trouwens....), worst vers bij de slager halen, Lidl kruidenboter en ketjap van Toko Lien of Inproba.
Ach, valt nog best mee. Misschien kunnen we als tegenprestatie met z'n allen overgaan op Procter & Gamble?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten