Wishori Wasesu schreef:Zonder te veroordelen, was mijn gedachte dat je geen christen was Koss.
Die quot die je van mij aanhaalde incase je dat wel was, ga ik dus ook niet verder op in, omdat ik je niet om eenzelfde verantwoording kan vragen.
dus als ik een christen ben ben ik wel waardig genoeg om dit onderwerp te bespreken
maar als ik geen christen ben ben ik dat niet ??
Je hebt zeker een punt dat er veel meer creativiteit gebruikt dient te worden. Zo zou ik ook graag zien dat er vanuit ongelovige hoek wel eens wat creatievere argumenten kwamen om het onrecht te bewijzen van Gods recht.
ik meende dat we het over een reklame psot hadden
oordelen over "gods recht" lijkt me een totaal ander onderwerp
vraag me af hoe je daar nu weer bij komt
[/quote]Ik vind het een beetje naief antwoord "wie de zonden kan weerstaan wacht de hhelijkheid waar geen ijsje aan kan tippen". Ik zou het zelf ook niet geven.[/quote]
ik zie niet wat daar negatief aan is
overgens zie ik ook geen betere alternatiefen van jou kant komen
bedenk eens wat dat van iets negatiefs iets positiefs maakt
dan ben je een stuk verder dan alleen maar ergernis uiten
Onwaardig aan deze spot is dat het met gebrek aan goedheid is gemaakt. En niet de goedheid zelve, maar de intentie goedheid na te streven.
ten eerste
ik was er niet bij toen ze de spot maakten
en ik neem aan dat jij daar ook niet bij was
dus is er geen van ons twee die een oordeel kan geven over de intensies van de mensen die de spot maakten
ten tweede
we hebben het over eisjes
niet over dood gaan en daar na
ik denk dat je daar in een betje doorholt
en het perspectief totaal kwijt raakt
Mensen die deze spot maakte, hebben misschien niet bewust hiermee andere mensen kwaad te doen, maar dat doen ze wel. Het gevolg is dat christenen dat in kunnen zien en zich dus niet in willen laten met dergelijk opgezette initiatieven.
mischien een id om dit aan Unilever duidelijk te maken
stuur ze een mail waar je in vriendelijke toon uitlegt dat je de spot kwetsend vind en waarom
ik ben erg nieuwschierig naar hun antwoord
die je mischien dan hier weer kunt posten
het zou me verbazen als een mail naar
info@unilever.nl niet aan zou komen
We hebben overigens helemaal geen doelgroep Koss.
Wie echt openstaat voor de liefde van God die gaat vanzelf wel beseffen dat hij/zij kind is van Hem. Daar hebben ze onze overtuigingskracht niet voor nodig.
in dat geval.....
waar maak je je dan zo druk over ?
Imuniteit is ook een nietbestaand iets. Als je je wel imuun lijkt te voelen voor de woorden die christenen je vertellen mbt hun geloof, dan is het geen imuniteit, maar een onvrede met de inhoud die erin verborgen zit waar je niet aan toe hebt gegeven ofwel je eigen plaats in dit leven.
ik vermoed dat je een vertekend beeld hebt hierover
omdat je waarschijnlijk met veel gelijk denkenden omgaat
als ik naar de jeugd kijk die bij ons in de christelijke jeugdsoos binnen wandelt zie ik bij meer dan 70 % die imunitijd wel terug
zodra het over religie gaat draaien ze om en daar is dan het onderwerp voor hun mee afgesloten
mijn punt is
doe er iets positiefs mee
das beter dan alleen maar trappen tegen wat je tegen staat
immers... hoe kun je verandering verwachten als je niet aan een verbetering werkt ?