De zeven zonden van Magnum (reclame voor de ijsjes)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Torenspits
Mineur
Mineur

Berichtdoor Torenspits » 12 mar 2003 00:05

Waarom altijd alleen maar het negatieve van zoiets willen inzien? So eine frechheit!

Christus zelf en iedere Christen na hem leed en lijdt(als het goed is) onder de zonde in meer of mindere mate. Over hun rug hoopt Unilever winst te maken met ijsjes. Een waardig dienaar van de Mammon! Unilever zal zijn loon ontvangen.

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 12 mar 2003 11:13

Ik vind dat God Unilever moet oordelen, niet wij mensen!
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

Torenspits
Mineur
Mineur

Berichtdoor Torenspits » 12 mar 2003 12:21

Ja, je hebt gelijk, Rudolf.
Maar hoever mag je nog gaan om Unilever duidelijk te maken dat je deze actie niet leuk vindt zonder te oordelen?
Wanneer is iets precies oordelen?

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 12 mar 2003 12:42

Het is een vreselijk misselijke reclame.
Als iemand niet gevoelsmatig lijdt onder het wezen en de gevolgen van de zonde, dan is het makkelijk om te zeggen dat je er niet zoveel kwaad inz iet. Het kost dan naar je ervaring niks.

Ik vind dat God Unilever moet oordelen, niet wij mensen!
Ik durf Unilever hierin absoluut te veroordelen.

'Haast je mensen, er zijn nog zoveel zonden te doen, en het zou zonde zijn als je voor die tijd dood ging.....'

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 12 mar 2003 14:11

Ik vind het ook absoluut een misselijkmakende reclame. Ik ga in ieder geval geen magnums meer kopen! Een gewoon lekker ijsje wordt nu geassocieerd met zonden. Ik koop het gewoon niet, alleen daar al om. Met zoals ik overigens ook geen axe voodo zou kopen.
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

Wishori Wasesu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Wishori Wasesu » 12 mar 2003 15:12

Zonder te veroordelen, was mijn gedachte dat je geen christen was Koss.
Die quot die je van mij aanhaalde incase je dat wel was, ga ik dus ook niet verder op in, omdat ik je niet om eenzelfde verantwoording kan vragen.

wat is er onwaardig aan deze spot dan ?
voor zover ik gezien heb word er nergens in de spot gezecht dat de "zonden" opzigzelf goed zijn
of dat de "zonden" verheerlijkt worden
: wie de zonden kan weerstaan wacht de hhelijkheid waar geen ijsje aan kan tippen

wees eens creatief
en doe eens wat anders dan het standaart geblaat van "das fout"
want dat is zo standaart dat daar een natuurlijke immunitijd voor is ontstaan bij jullie doelgroep....

Je hebt zeker een punt dat er veel meer creativiteit gebruikt dient te worden. Zo zou ik ook graag zien dat er vanuit ongelovige hoek wel eens wat creatievere argumenten kwamen om het onrecht te bewijzen van Gods recht.

Ik vind het een beetje naief antwoord "wie de zonden kan weerstaan wacht de hhelijkheid waar geen ijsje aan kan tippen". Ik zou het zelf ook niet geven. Onwaardig aan deze spot is dat het met gebrek aan goedheid is gemaakt. En niet de goedheid zelve, maar de intentie goedheid na te streven. Mensen die deze spot maakte, hebben misschien niet bewust hiermee andere mensen kwaad te doen, maar dat doen ze wel. Het gevolg is dat christenen dat in kunnen zien en zich dus niet in willen laten met dergelijk opgezette initiatieven. De heerlijkheid is dan bijzaak die we op de overgave toe krijgen!
sol lucet omnibus

Wishori Wasesu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Wishori Wasesu » 12 mar 2003 15:23

We hebben overigens helemaal geen doelgroep Koss.

Wie echt openstaat voor de liefde van God die gaat vanzelf wel beseffen dat hij/zij kind is van Hem. Daar hebben ze onze overtuigingskracht niet voor nodig.

Imuniteit is ook een nietbestaand iets. Als je je wel imuun lijkt te voelen voor de woorden die christenen je vertellen mbt hun geloof, dan is het geen imuniteit, maar een onvrede met de inhoud die erin verborgen zit waar je niet aan toe hebt gegeven ofwel je eigen plaats in dit leven.
sol lucet omnibus

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 12 mar 2003 17:25

Wishori Wasesu schreef:Zonder te veroordelen, was mijn gedachte dat je geen christen was Koss.
Die quot die je van mij aanhaalde incase je dat wel was, ga ik dus ook niet verder op in, omdat ik je niet om eenzelfde verantwoording kan vragen.

dus als ik een christen ben ben ik wel waardig genoeg om dit onderwerp te bespreken
maar als ik geen christen ben ben ik dat niet ??

Je hebt zeker een punt dat er veel meer creativiteit gebruikt dient te worden. Zo zou ik ook graag zien dat er vanuit ongelovige hoek wel eens wat creatievere argumenten kwamen om het onrecht te bewijzen van Gods recht.

ik meende dat we het over een reklame psot hadden
oordelen over "gods recht" lijkt me een totaal ander onderwerp
vraag me af hoe je daar nu weer bij komt

[/quote]Ik vind het een beetje naief antwoord "wie de zonden kan weerstaan wacht de hhelijkheid waar geen ijsje aan kan tippen". Ik zou het zelf ook niet geven.[/quote]

ik zie niet wat daar negatief aan is
overgens zie ik ook geen betere alternatiefen van jou kant komen
bedenk eens wat dat van iets negatiefs iets positiefs maakt
dan ben je een stuk verder dan alleen maar ergernis uiten

Onwaardig aan deze spot is dat het met gebrek aan goedheid is gemaakt. En niet de goedheid zelve, maar de intentie goedheid na te streven.

ten eerste
ik was er niet bij toen ze de spot maakten
en ik neem aan dat jij daar ook niet bij was
dus is er geen van ons twee die een oordeel kan geven over de intensies van de mensen die de spot maakten

ten tweede
we hebben het over eisjes
niet over dood gaan en daar na
ik denk dat je daar in een betje doorholt
en het perspectief totaal kwijt raakt

Mensen die deze spot maakte, hebben misschien niet bewust hiermee andere mensen kwaad te doen, maar dat doen ze wel. Het gevolg is dat christenen dat in kunnen zien en zich dus niet in willen laten met dergelijk opgezette initiatieven.

mischien een id om dit aan Unilever duidelijk te maken
stuur ze een mail waar je in vriendelijke toon uitlegt dat je de spot kwetsend vind en waarom
ik ben erg nieuwschierig naar hun antwoord
die je mischien dan hier weer kunt posten
het zou me verbazen als een mail naar info@unilever.nl niet aan zou komen

We hebben overigens helemaal geen doelgroep Koss.

Wie echt openstaat voor de liefde van God die gaat vanzelf wel beseffen dat hij/zij kind is van Hem. Daar hebben ze onze overtuigingskracht niet voor nodig.

in dat geval.....
waar maak je je dan zo druk over ?

Imuniteit is ook een nietbestaand iets. Als je je wel imuun lijkt te voelen voor de woorden die christenen je vertellen mbt hun geloof, dan is het geen imuniteit, maar een onvrede met de inhoud die erin verborgen zit waar je niet aan toe hebt gegeven ofwel je eigen plaats in dit leven.

ik vermoed dat je een vertekend beeld hebt hierover
omdat je waarschijnlijk met veel gelijk denkenden omgaat
als ik naar de jeugd kijk die bij ons in de christelijke jeugdsoos binnen wandelt zie ik bij meer dan 70 % die imunitijd wel terug
zodra het over religie gaat draaien ze om en daar is dan het onderwerp voor hun mee afgesloten

mijn punt is
doe er iets positiefs mee
das beter dan alleen maar trappen tegen wat je tegen staat
immers... hoe kun je verandering verwachten als je niet aan een verbetering werkt ?
leaver dea as slaaf

Wishori Wasesu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Wishori Wasesu » 13 mar 2003 00:49

dus als ik een christen ben ben ik wel waardig genoeg om dit onderwerp te bespreken
maar als ik geen christen ben ben ik dat niet ??

Niet waardig maak jij ervan. Ik zei geen betrekking op jou, omdat je al eerder zie "ik heb opvattingen onder ogen gezien". Oftewel ik sta er zelf niet zo tegenover en beleef het daarom ook niet zo. Vanuit een andere beleving heb je geen verantwoording tegenover God(bewust) en dus ook niet tov medechristenen. Daarom kon ik je er niet om vragen, meer niet hoor.

ik meende dat we het over een reklame psot hadden
oordelen over "gods recht" lijkt me een totaal ander onderwerp
vraag me af hoe je daar nu weer bij komt

Lijkt me wel hetzelfde onderwerp Koss. De reden dat we overwegen het ijsje te laten staan, is juist dat het recht dat alleen God heeft, misbruikt wordt en ik me daar als christen niet mee instem. Wij hebben zonden niet te ge(mis)bruiken voor welk ander doel dan tot Zijn eer. Verkoop van ijsjes lijkt me daar niet bij te horen. Oordeel over Gods recht wordt er dus wel degelijk geveld door mensen, die zonden gebruiken in een spot als deze, omdat ze menen daarover zeggenschap te hebben. Al is het misschien niet bewust, maar dat veranderd de zaak niet.

ik zie niet wat daar negatief aan is
overgens zie ik ook geen betere alternatiefen van jou kant komen
bedenk eens wat dat van iets negatiefs iets positiefs maakt
dan ben je een stuk verder dan alleen maar ergernis uiten

Daarin zie ik iets negatiefs, omdat het mensen doet denken dat het een christen erom te doen is die heerlijkheid te berijken op plaats 1. Wij staan niet op plaats 1, dat is God. Dus om maar een beter alternatief te geven naar jou vraag daar om "We zien in die spot geen eerbehoud en/of stichting voor onze Heer, maar alleen een sterke mogelijkheid tot afbraak daarvan. Het is ons om aan die eer toe te komen en onze stem daarin te laten horen, zodat Hij weet dat wij er voor Hem zijn en niet voor mindere/andere goden. Die heerlijkheid mogen ervaren is daarbij een zegen die je mag ontvangen"
Dit zie ik wel als iets zeer positiefs. Wij doen het om God te eren en niet uit eigenbelang!

ten eerste
ik was er niet bij toen ze de spot maakten
en ik neem aan dat jij daar ook niet bij was
dus is er geen van ons twee die een oordeel kan geven over de intensies van de mensen die de spot maakten

ten tweede
we hebben het over eisjes
niet over dood gaan en daar na
ik denk dat je daar in een betje doorholt
en het perspectief totaal kwijt raakt

Je eerste punt: Ik was er ook niet bij, maar om te weten of diefstal diefstal is, heb ik ook niet de intenties van de dief nodig als voorbeeld en daar oordeel ik dan ook niet over. Wat ik dus met die campagne nodig heb is het zondenbesef dat mij verteld of het een zaak van God kan zijn of niet(ingegeven door God). Dat kan een dergelijke campagne dus niet zijn. Oordelen over de mensen en hun intenties laat ik aan God over.
Je tweede punt: ik ben het perspectief niet kwijt, maak je aub geen oordeel over mijn standpunt. In Gods ogen is fout fout. Hoe groot of hoe klein ook, zonde is zonde. Een zonde begaan met de dood tot gevolg of een ijsje eten waarvan je weet dat God het niet wil, maken geen verschil. Je wijst namelijk in beide gevallen Zijn raad af, en afkeer van Hem heeft de dood tot gevolg. Want Hij is immers het Leven. Zijn wij mooi blij dat we toch mogen leven ondanks dat we zelfs als christenen ons vaak genoeg(helaas) van hem afkeren. Dan moet je wel geloven in overgave, dat Christus dat voor ons heeft waargemaakt door onze zonden met zich mee te nemen de dood in. Wij hoeven dus niet meer te sterven om onze zonden, maar het besef dat elke zonde dood als gevolg zou moeten hebben, lijkt me geen overbodige luxe.
Het doorhollen haal je aan, omdat jouw leven als niet-christen niet in het teken staat van God. Als het wel in teken staat daarvan, staat er niets boven Hem, dus ook geen ijsje.

in dat geval.....
waar maak je je dan zo druk over ?

Ik maak me niet druk. gebrek aan creativiteit was jou inbreng, ik reageerde er enkel instemmend op.

ik vermoed dat je een vertekend beeld hebt hierover
omdat je waarschijnlijk met veel gelijk denkenden omgaat
als ik naar de jeugd kijk die bij ons in de christelijke jeugdsoos binnen wandelt zie ik bij meer dan 70 % die imunitijd wel terug
zodra het over religie gaat draaien ze om en daar is dan het onderwerp voor hun mee afgesloten

Ik ga niet met veel gelijkdenkende om.
Door zo'n verschijnsel als imuniteit te beschrijven beperk je voor jezelf Gods wegen. Heb je ervaren dat God bestaat, dan zou je iets dergelijks niet zeggen.

Unilever is er al lang op uitgebreidere wijze van op de hoogte gesteld, maar nemen alle argumenten als onvoldoende reden voor zichzelf de campagne stop te zetten.

mijn punt is
doe er iets positiefs mee
das beter dan alleen maar trappen tegen wat je tegen staat
immers... hoe kun je verandering verwachten als je niet aan een verbetering werkt ?

Ik vermoed dat je niet weet waar de verbetering vanuit gaat.
sol lucet omnibus

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 13 mar 2003 12:29

stuur ze een mail waar je in vriendelijke toon uitlegt dat je de spot kwetsend vind en waarom
ik ben erg nieuwschierig naar hun antwoord
De bedoeling IS dat dit kwetsend is. Schoppen tegen 'heilige huisjes', flirten met de satan is STOER! Behalve als er betaald moet worden. Dan is er niemand thuis. Dan moet God zo nodig aangeklaagd worden vanwege al het onrecht in de wereld... :!:

Torenspits
Mineur
Mineur

Berichtdoor Torenspits » 17 mar 2003 13:30

Zaterdag heb ik voor het eerst de foute reclame gezien.
Dus vanochtend maar gauw een verbolgen email naar iglomora.consumercare@unilever.com gestuurd met de opmerking dat ik op zoek zou gaan naar vervangende produkten voor de hele unilever-lijn.

Kom ik erachter dat die lui zowat de hele botermarkt in handen hebben!
Voorlopig koop ik geen Becel, Bertolli, Blue Band, Bona, Brio, Laetta, Linera, Zeeuws Meisje en Croma.
Ik heb even gecheckt bij ons in de winkel; alleen Campina en het huismerk blijven over.
Van de ijs-en diepvriesprodukten laat ik de volgende zoveel mogelijk liggen: Iglo, Mora, Hertog, Ola en Swirl's.
Unox, Knorr, Bifi, Bressot, Boursin, Uno, Conimex, Calve, Yofresh, Duryea, Hellman's en Slimfast zijn voorlopig ook taboe.

Natuurlijk besef ik dat mijn aktie nog geen deuk in een Unileverboterpakje slaat, maar als ik de enige klant was dan ging Unilever failliet, door hun domme 7-sins-campagne.

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 17 mar 2003 14:02

Torenspits schreef:Natuurlijk besef ik dat mijn aktie nog geen deuk in een Unileverboterpakje slaat, maar als ik de enige klant was dan ging Unilever failliet, door hun domme 7-sins-campagne.

Bravo Torenspits!
Recht zo die gaat!
*grijns*

Bertolli, Iglo, Mora, Unox, Knorr, Boursin en Conimex zijn dan de produkten die ik moet vervangen... door Aldi Olijfolie, KonMar diepvries, Hebro Vissticks, huismerk frituurhappen, zelf soep en sauzen maken met kruiden en maizena (=veel werk trouwens....), worst vers bij de slager halen, Lidl kruidenboter en ketjap van Toko Lien of Inproba.

Ach, valt nog best mee. Misschien kunnen we als tegenprestatie met z'n allen overgaan op Procter & Gamble?
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Soli Deo Gloria
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Soli Deo Gloria » 17 mar 2003 16:20

Wie weet wanneer er weer een reclame op Televisie komt van magnum. Ik wil het namelijk opnemen en laten zien op de JV!!

mvrgr, Soli Deo Gloria
Leef alsof Hij
* gisteren was gestorven
* vandaag was opgestaan
* en morgen zou terugkomen

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 17 mar 2003 17:10

TheEdge schreef:
Torenspits schreef:Natuurlijk besef ik dat mijn aktie nog geen deuk in een Unileverboterpakje slaat, maar als ik de enige klant was dan ging Unilever failliet, door hun domme 7-sins-campagne.

Bravo Torenspits!
Recht zo die gaat!
*grijns*

Bertolli, Iglo, Mora, Unox, Knorr, Boursin en Conimex zijn dan de produkten die ik moet vervangen... door Aldi Olijfolie, KonMar diepvries, Hebro Vissticks, huismerk frituurhappen, zelf soep en sauzen maken met kruiden en maizena (=veel werk trouwens....), worst vers bij de slager halen, Lidl kruidenboter en ketjap van Toko Lien of Inproba.

Ach, valt nog best mee. Misschien kunnen we als tegenprestatie met z'n allen overgaan op Procter & Gamble?

Goeie genade... boodschappen doen gaat nog bijzonder ingewikkeld worden. Ik boycot vooralsnog producten met foute namen dus:
Axe voodoo
Magnum
Durex... ehhhhhmmmm :oops: :oops: :oops: :oops:

Grijns grijns grijns grijns
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 17 mar 2003 17:15

Bovendien gaat het erom dat je foute producten boycot, niet of je de bedrijven zelf boycot.
De intentie van de boycot is: het foute product wordt uit de handel genomen. Ons doel is toch niet 'het laten failliet gaan van unilever'?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Terug naar “Archief”