Nu ik me de laatste tijd verdiept hebt in de koningen Hizkia en Josia ga ik zijn standpunten toch wat beter begrijpen. Ik wil niet direct oproepen tot een beeldenstorm 2 (handelingen 19 laten een ander, NT-ische lijn zien) maar de genoemde koningen zouden het niet hebben laten staan in hun tijd. Mijn laatste bezoek meerdere mensen zien knielen voor beelden van heiligen. De bijbel zegt 'houd je verre van afgoderij', hoort een cathedraal bezoeken uit culturele interesse daar dan bij?
Paulus bezocht in handelingen 19 tenslotte ook de tempel van Diana niet.
Overigens pas geleden ook een mooi gesprek gehad met een lid van een kathedraal die ik bezocht. Deze man ervaarde zo weinig van God dus heb hem geadviseerd om dan eens rechtstreeks tot God te gaan bidden. Zo kan het ook nog lopen en dat verzacht voor mijn man het leed dat ik hem de afgoderij in sleur

Ik ben wel benieuwd hoe jullie daarin staan. Betekent 'houdt je verre van afgoderij' ook dat je geen beeldenverering in RK bezoekt? Past het een christen om 'voor de leuk' een plek te bezoeken waar mensen worden vereerd/ aanbeden ipv God?