kinpruik schreef:Waarmee je direct je eigen argument met betrekking tot het Derde Rijk onderuit haalt. Dat was ook hoger gezag.
Nee, niet op de manier zoals ik dat bedoelde. Met het hogere gezag bedoelde ik het goddelijke gezag. De nazi-ideologie streed met het gezag van God. En dat maakte het legitiem om er niet aan te gehoorzamen. (Hierbij kan ik aan de bekende
Dietrich Bonhoeffer denken.)
kinpruik schreef:Bovendien is het helemaal niet zeker dat moraal van God vandaan komt. Deze discussie is al lang en breed gevoerd volgens mij. Je zult eerst moeten aantonen dat God bestaat voordat je een correlatie, laat staan causaal verband kunt beargumenteren.
Daar gaat het nu niet om. Jij denkt anders dan ik. Het gaat erom of we elkaars wijze van denken kunnen begrijpen. En daarvoor hoeven we elkaar niet te overtuigen.
kinpruik schreef:Daar gaan we weer. Homo's gelijk stellen aan pedofielen. Dit is zo'n stompzinnig, denigrerend, inhumaan en ronduit onbeschoft argument dat het niet de moeite waard is om erop in te gaan.
Je neemt niet eens de moeite om goed te lezen, en er ontstaat meteen kortsluiting in je hoofd. Laat staan dat je jezelf in staat stelt om je in te leven in mijn wijze van denken.
Mijn vergelijking met pedoseksualiteit was helemaal niet onbeschoft. Ik deed dat immers niet op een beledigende manier. Ondertussen spreekt jouw reactie boekdelen. Niet dat ik het op pedoseksualiteit heb, maar zoals jij erover praat, lijkt het wel alsof jij hen ziet als minder dan ratten.
Punt van belang was: het maakt verschil of je van het ene of het andere uitgangspunt uitgaat. Pedoseksuelen zijn mensen met een bepaalde seksuele afwijking. Omdat het gedrag waartoe zij geneigd zijn erg ongewenst is, gelden er voor hen bepaalde restricties. Zij hoeven dus niet op voorhand gedood te worden.
Of het geneigde gedrag van homoseksuelen ongewenst is, hangt af van wat je levensvisie is. Voor een seculier zal dat niet zo zijn, voor een christen wel. En wel op grond van hoger gezag, of juist afwezigheid daarvan.
kinpruik schreef:Jij bent ook seculier. Je geniet immers van de vrijheid van godsdienst in dit land. Gelukkig leven we niet in een theocratie waar alleen maar christelijke regels gelden.
Blijkbaar vat je theocratisch op in de islamitische zin van het woord. Dan mag je niks anders geloven, als het tegen zit. Saoedi-Arabië bijvoorbeeld.
Een regering die in christelijke wijsheid vanuit een christelijke visie regeert, en die de mensen vrijlaat in wat zij geloven, volstaat wat mij betreft.