Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Tante Pollewop » 18 feb 2016 08:39

Nee, ik begreep dat hij al lang aan een andere stage is begonnen.

Ondertussen heeft NOS het ook gemeld.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 feb 2016 09:10

Ofwel: dat hele gebeuren ging eigenlijk nergens over, want hij vindt toch wel een ander plekkie. Gezeur geweest over een niet-bestaand probleem. Vanwaar dan die media-ophef? Sensatie waarschijnlijk.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 18 feb 2016 10:08

Boekenlezer schreef:Ofwel: dat hele gebeuren ging eigenlijk nergens over, want hij vindt toch wel een ander plekkie. Gezeur geweest over een niet-bestaand probleem. Vanwaar dan die media-ophef? Sensatie waarschijnlijk.

Nee, natuurlijk niet. Er is wel een probleem, anders had het college voor rechten van de mens geen uitspraak gedaan. De stagiair had niet gediscrimineerd mogen worden.

MoesTuin
Generaal
Generaal

Berichtdoor MoesTuin » 18 feb 2016 10:14

Boekenlezer schreef:Ofwel: dat hele gebeuren ging eigenlijk nergens over, want hij vindt toch wel een ander plekkie. Gezeur geweest over een niet-bestaand probleem.

Nou maak je je er wel heel gemakkelijk vanaf Boekenlezer.
Het komt er dus op neer dat je mensen moet vermijden die niet overeenkomstig jou overtuiging leven?
En als je de lijn doortrekt, deze jongen mag niet binnen het bedrijf stage lopen.
Is deze jongen dan wel welkom binnen je kerkelijke gemeente?
Totaal onbijbels, de Heere Jezus ging om met alle mensen, ook voor deze jongen had het kansen geboden om in aanraking te komen met het Evangelie, middels een stage op dit bedrijf.
Het had kansen geboden, maar die zijn de grond ingeboort.
En wie zegt, deze jongen mag best in mijn kerkelijke gemeente komen, maar doet dat toch niet!
Natuurlijk niet, als je al geweert wordt in de omgang, laat staan dat je welkom bent in de kerkelijke gemeente!
Triest!
Goed dat dit onder de aandacht is, het is een ernstig aandachtspunt voor sommige christen broeders en zusters.
Op welk voetstuk zet ik me zelf en op welk voetstuk zet ik mijn (andersdenkende) naaste en wat zegt de Heere Jezus hierover en hoe komen we dichter tot elkaar en tot God.

Afbeelding
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 feb 2016 10:18

Boekenlezer schreef:Ofwel: dat hele gebeuren ging eigenlijk nergens over, want hij vindt toch wel een ander plekkie. Gezeur geweest over een niet-bestaand probleem. Vanwaar dan die media-ophef? Sensatie waarschijnlijk.

Echt? Discriminatie is een niet-bestaand probleem? Moet er eens iemand worden afgewezen vanwege zijn christelijke geloof, dan is het huis ineens wel te klein...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 18 feb 2016 10:23

Aha...
Moord is niet erg, het slachtoffer was anders toch ook doodgegaan...

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 feb 2016 11:20

Er zijn wel grotere problemen dan een homootje dat toevallig eens een keertje afgewezen wordt bij een bedrijf. Grotere problemen, waar je weinig over hoort. En wie maakt het niet mee, eens een afwijzing? Om andere redenen, maar dan kun je je net zo goed ernstig gekrenkt voelen. Alleen is dat niet sensationeel genoeg om de media-aandacht te trekken, dus vinden we het niet zo erg. Evenmin wordt het gecompenseerd door positieve aandacht, zoals bij die homo die na die mediahype in de watten werd gelegd met massa's aanbiedingen voor stage. Wat dacht je van dit soort problemen:
Vast geloof in vrije markt leidt tot wegkijkstaat
Misère onderkant samenleving groeit
Maar ach, wat geeft dat, nietwaar? Dat zijn geen hippe onderwerpen. En met ons gaat het goed, dus we zitten er niet mee.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 18 feb 2016 11:35

Boekenlezer schreef:Er zijn wel grotere problemen dan een homootje dat toevallig eens een keertje afgewezen wordt bij een bedrijf. Grotere problemen, waar je weinig over hoort. En wie maakt het niet mee, eens een afwijzing? Om andere redenen, maar dan kun je je net zo goed ernstig gekrenkt voelen. Alleen is dat niet sensationeel genoeg om de media-aandacht te trekken, dus vinden we het niet zo erg. Evenmin wordt het gecompenseerd door positieve aandacht, zoals bij die homo die na die mediahype in de watten werd gelegd met massa's aanbiedingen voor stage. Wat dacht je van dit soort problemen:
Maar ach, wat geeft dat, nietwaar? Dat zijn geen hippe onderwerpen. En met ons gaat het goed, dus we zitten er niet mee.

Dus als er negatieve ontwikkelingen in de samenleving te vinden zijn maakt het niet uit als de wet overtreden wordt?
Bovendien klinkt je uitdrukking "homootje" erg neerbuigend.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 18 feb 2016 11:49

Boekenlezer schreef:Er zijn wel grotere problemen dan een homootje dat toevallig eens een keertje afgewezen wordt bij een bedrijf. Grotere problemen, waar je weinig over hoort. En wie maakt het niet mee, eens een afwijzing? Om andere redenen, maar dan kun je je net zo goed ernstig gekrenkt voelen. Alleen is dat niet sensationeel genoeg om de media-aandacht te trekken, dus vinden we het niet zo erg. Evenmin wordt het gecompenseerd door positieve aandacht, zoals bij die homo die na die mediahype in de watten werd gelegd met massa's aanbiedingen voor stage. Wat dacht je van dit soort problemen:

Ik kan me anders ook nog een zaak herinneren van een bedrijf dat per ongeluk een interne mail naar een sollicitant stuurde. Iets met zwart en niet aannemen. Daar was ook genoeg ophef over. Ik begrijp uit jouw woorden dat we daar ook geen aandacht aan moeten besteden, want er zijn veel ergere dingen? Genoeg andere bedrijven waar ze niet discrimineren?

Op zich wel een leuke gedachtegang. Ik mag dus eigenlijk van jou ook in de auto met alcohol op door rood rijden? Want er zijn veel grotere problemen tenslotte..
Laatst gewijzigd door Tante Pollewop op 18 feb 2016 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 18 feb 2016 11:50

StillAwake schreef:Bovendien klinkt je uitdrukking "homootje" erg neerbuigend.

Tja, Boekenlezer heeft er nooit een geheim van gemaakt bepaald geen fan te zijn van de homoseksuele naaste. :-({|=

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 18 feb 2016 12:01

Tante Pollewop schreef:Tja, Boekenlezer heeft er nooit een geheim van gemaakt bepaald geen fan te zijn van de homoseksuele naaste. :-({|=

En dan vinden sommigen het hier raar dat de refozuil over het algemeen niet als een bijzonder liefdevol bolwerk te boek staat.
Boekenlezer staat namelijk bepaald niet alleen in zijn overtuiging.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 feb 2016 12:27

Nou maak je je er wel heel gemakkelijk vanaf Boekenlezer.
Het komt er dus op neer dat je mensen moet vermijden die niet overeenkomstig jou overtuiging leven?
En als je de lijn doortrekt, deze jongen mag niet binnen het bedrijf stage lopen.
Is deze jongen dan wel welkom binnen je kerkelijke gemeente?
Totaal onbijbels, de Heere Jezus ging om met alle mensen, ook voor deze jongen had het kansen geboden om in aanraking te komen met het Evangelie, middels een stage op dit bedrijf.
Het had kansen geboden, maar die zijn de grond ingeboord.
En wie zegt, deze jongen mag best in mijn kerkelijke gemeente komen, maar doet dat toch niet!
Natuurlijk niet, als je al geweerd wordt in de omgang, laat staan dat je welkom bent in de kerkelijke gemeente!
Triest!
Goed dat dit onder de aandacht is, het is een ernstig aandachtspunt voor sommige christen broeders en zusters.
Op welk voetstuk zet ik me zelf en op welk voetstuk zet ik mijn (andersdenkende) naaste en wat zegt de Heere Jezus hierover en hoe komen we dichter tot elkaar en tot God.

[Mattheüs 9:11-13 in koeieletters]

Vanwaar dat bekeringsoptimisme? Je ziet het nogal zitten, schijnt het.
Bovendien heeft die jongen al in overduidelijke bewoordingen een christelijke boodschap gekregen, schriftelijk. Namelijk dat zijn levenswijze niet naar Gods Woord is. Dus hij is al beëvangeliseerd.

JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JohannesHermanus » 18 feb 2016 12:44

MoesTuin schreef:Is deze jongen dan wel welkom binnen je kerkelijke gemeente?

Als oprecht geïnteresseerde met als gevolg een besef van zonde (dus met besef van dat zijn homofilie/seksualiteit zonde is) meer dan welkom lijkt mij. Indien er gehoor wordt gegeven aan het afleggen van (ook die) zonde, blijvend welkom.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 feb 2016 12:45

Boekenlezer schreef:Er zijn wel grotere problemen dan een homootje dat toevallig eens een keertje afgewezen wordt bij een bedrijf. Grotere problemen, waar je weinig over hoort.

Uiteraard. De ebola-uitbraak bijvoorbeeld, is een heel groot probleem, of de uitbraak van het zika-virus. Geldt je redenering trouwens ook als iemand weer eens het *kuch* "probleem" van de christenvervolging onder de aandacht brengt? Zijn er dan ook grotere problemen dan een christentje dat toevallig een keertje wordt afgewezen door een maatschappij?

En wie maakt het niet mee, eens een afwijzing? Om andere redenen, maar dan kun je je net zo goed ernstig gekrenkt voelen. Alleen is dat niet sensationeel genoeg om de media-aandacht te trekken, dus vinden we het niet zo erg.

Iemand afwijzen is het probleem niet. Iemand discrimineren om zijn geaardheid of om welke andere reden dan ook is dat wel. Maar goed, jou afkeer van alles wat ook maar enigszins met homo's te maken heeft, is elke vaste bezoeker van Refoweb ondertussen wel bekend. Gelukkig zijn homo's geen echte mensen, hè, anders was je een behoorlijke zak hooi geweest.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 18 feb 2016 12:59

Boekenlezer schreef:Vanwaar dat bekeringsoptimisme? Je ziet het nogal zitten, schijnt het.
Bovendien heeft die jongen al in overduidelijke bewoordingen een christelijke boodschap gekregen, schriftelijk. Namelijk dat zijn levenswijze niet naar Gods Woord is. Dus hij is al beëvangeliseerd.

Correctie, dat zijn levenswijze volgens jou en de directeur van het bedrijf niet naar Gods woord is. Jij was toch zo'n fan van dergelijke formuleringen?

Terug naar “Actualiteit & Politiek”