Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 18 feb 2016 17:00

Mortlach schreef:van beiden niet wijs? Wat heeft die stagair in vredesnaam gedaan dat niet wijs was behalve zijn enthousiasme, talent en inzet aanbieden aan een bedrijf.

Iets in je onnozelheid op FB zetten en dan zogenaamd verbaasd zijn over de reakties.
Koekoek zeg.
Mortlach schreef:En ja, het was de directeur, maar die spreekt toch namens het bedrijf? Dat is geen slak waar ik zou op ga leggen.

Ik wel. Want niet alles wat mijn direkteur beweert ben ik het mee eens. Ik vraag me af hoeveel mensen in zijn omgeving hem geprezen hebben om zijn aktie.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JohannesHermanus » 18 feb 2016 17:02

Boekenlezer schreef:Je kunt iemand niet veroordelen omdat hij een homoseksuele aanleg heeft. Maar je kunt iemand wel veroordelen omdat hij het doet. Zo zal dat met pedoseksuelen ook gaan. Ze mogen niet aan kinderen komen. Zo lang ze dat niet doen, hoeven we hen niet te veroordelen.

Die twee kunt u niet over 1 kam scheren: bij pedofielen is er sprake van een ongelijke machtsverhouding, bij homofielen is er sprake van twee gelijke partijen die beiden consensus verlenen. Dus is het wat mij betreft overal verboden om pedofiele handelingen in de praktijk te brengen op straffe van castratie wat mij betreft. Bij homo's ligt dat anders. Ik ben het er niet mee eens, maar mijn zeggenschap daarover gaat tot mijn voordeur of bestrijkt het oppervlakte van mijn bedrijf, althans wat betreft het praktiserende gedeelte.
Laatst gewijzigd door JohannesHermanus op 18 feb 2016 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.

kinpruik

Berichtdoor kinpruik » 18 feb 2016 17:02

Chaya schreef:Iets in je onnozelheid op FB zetten en dan zogenaamd verbaasd zijn over de reakties.
Koekoek zeg.

Mogen homo's nou wel of niet voor hun geaardheid uitkomen? Je lijkt te suggereren dat het die jongen zijn eigen schuld is dat hij niet is aangenomen, omdat hij op facebook iets neerplempte wat zijn geaardheid verraadde. Dit moet helemaal niet uitmaken.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 feb 2016 17:32

kinpruik schreef:Waarmee je direct je eigen argument met betrekking tot het Derde Rijk onderuit haalt. Dat was ook hoger gezag.

Nee, niet op de manier zoals ik dat bedoelde. Met het hogere gezag bedoelde ik het goddelijke gezag. De nazi-ideologie streed met het gezag van God. En dat maakte het legitiem om er niet aan te gehoorzamen. (Hierbij kan ik aan de bekende Dietrich Bonhoeffer denken.)

kinpruik schreef:Bovendien is het helemaal niet zeker dat moraal van God vandaan komt. Deze discussie is al lang en breed gevoerd volgens mij. Je zult eerst moeten aantonen dat God bestaat voordat je een correlatie, laat staan causaal verband kunt beargumenteren.

Daar gaat het nu niet om. Jij denkt anders dan ik. Het gaat erom of we elkaars wijze van denken kunnen begrijpen. En daarvoor hoeven we elkaar niet te overtuigen.

kinpruik schreef:Daar gaan we weer. Homo's gelijk stellen aan pedofielen. Dit is zo'n stompzinnig, denigrerend, inhumaan en ronduit onbeschoft argument dat het niet de moeite waard is om erop in te gaan.

Je neemt niet eens de moeite om goed te lezen, en er ontstaat meteen kortsluiting in je hoofd. Laat staan dat je jezelf in staat stelt om je in te leven in mijn wijze van denken.
Mijn vergelijking met pedoseksualiteit was helemaal niet onbeschoft. Ik deed dat immers niet op een beledigende manier. Ondertussen spreekt jouw reactie boekdelen. Niet dat ik het op pedoseksualiteit heb, maar zoals jij erover praat, lijkt het wel alsof jij hen ziet als minder dan ratten.

Punt van belang was: het maakt verschil of je van het ene of het andere uitgangspunt uitgaat. Pedoseksuelen zijn mensen met een bepaalde seksuele afwijking. Omdat het gedrag waartoe zij geneigd zijn erg ongewenst is, gelden er voor hen bepaalde restricties. Zij hoeven dus niet op voorhand gedood te worden.
Of het geneigde gedrag van homoseksuelen ongewenst is, hangt af van wat je levensvisie is. Voor een seculier zal dat niet zo zijn, voor een christen wel. En wel op grond van hoger gezag, of juist afwezigheid daarvan.

kinpruik schreef:Jij bent ook seculier. Je geniet immers van de vrijheid van godsdienst in dit land. Gelukkig leven we niet in een theocratie waar alleen maar christelijke regels gelden.

Blijkbaar vat je theocratisch op in de islamitische zin van het woord. Dan mag je niks anders geloven, als het tegen zit. Saoedi-Arabië bijvoorbeeld.
Een regering die in christelijke wijsheid vanuit een christelijke visie regeert, en die de mensen vrijlaat in wat zij geloven, volstaat wat mij betreft.
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 18 feb 2016 18:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 feb 2016 17:34

Boekenlezer schreef:Je kunt iemand niet veroordelen omdat hij een homoseksuele aanleg heeft. Maar je kunt iemand wel veroordelen omdat hij het doet. Zo zal dat met pedoseksuelen ook gaan. Ze mogen niet aan kinderen komen. Zo lang ze dat niet doen, hoeven we hen niet te veroordelen.

JohannesHermanus schreef:Die twee kunt u niet over 1 kam scheren: bij pedofielen is er sprake van een ongelijke machtsverhouding, bij homofielen is er sprake van twee gelijke partijen die beiden consensus verlenen. Dus is het wat mij betreft overal verboden om pedofiele handelingen in de praktijk te brengen op straffe van castratie wat mij betreft. Bij homo's ligt dat anders. Ik ben het er niet mee eens, maar mijn zeggenschap daarover gaat tot mijn voordeur of bestrijkt het oppervlakte van mijn bedrijf, althans wat betreft het praktiserende gedeelte.

Daar ging het mij niet om. Zie mijn vorige reactie.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JohannesHermanus » 18 feb 2016 17:45

Mogen ze nu wel of niet geweigerd worden door een werkgever in uw optiek?

kinpruik

Berichtdoor kinpruik » 18 feb 2016 17:58

Boekenlezer schreef:Nee, niet op de manier zoals ik dat bedoelde. Met het hogere gezag bedoelde ik het goddelijke gezag. De nazi-ideologie streed met het gezag van God. En dat maakte het legitiem om er niet aan te gehoorzamen. (Hierbij kan ik aan de bekende Dietrich Bonhoeffer denken.)

Ik weet niet of je bekend met Godwin's Law. In het kort komt het erop neer dat een vergelijking met de nazi's nooit gepast is.

Boekenlezer schreef:Daar gaat het nu niet om. Jij denkt anders dan ik. Het gaat erom of we elkaar wijze van denken kunnen begrijpen. En daarvoor hoeven we elkaar niet te overtuigen.

Nou, het gaat er wel om zodra er concreet beleid op gebaseerd wordt. Als we even teruggaan naar het punt: een jongen is gediscrimineerd bij een bedrijf vanwege zijn geaardheid. De gedachtegang van dit bedrijf zal heus wel zo in mekaar zitten, dat maakt het beleid wat ze daarop baseren niet ineens oke.

Boekenlezer schreef:Je neemt niet eens de moeite om goed te lezen, en er ontstaat meteen kortsluiting in je hoofd. Laat staan dat je jezelf in staat stelt om je in te leven in mijn wijze van denken.
Mijn vergelijking met pedoseksualiteit was helemaal niet onbeschoft. Ik deed dat immers niet op een beledigende manier. Ondertussen spreekt jouw reactie boekdelen. Niet dat ik het op pedoseksualiteit heb, maar zoals jij erover praat, lijkt het wel alsof jij hen ziet als minder dan ratten.

Wat je nu zegt bleek totaal niet uit je eerdere tegel. Je zult wat duidelijker moeten zijn als je wilt dat ik bepaalde dingen uit je tegel lees. De emotie kwam niet zozeer uit haat naar pedofielen als wel een hekel hebben aan dit specifieke argument wat continu van stal wordt gehaald. Jij bedoelde het misschien wat genuanceerder (dat bleek niet uit je tegel, maar goed) maar de andere 99% die dit argument hanteren bedoelen het toch wel wat negatiever.

Boekenlezer schreef:Punt van belang was: het maakt verschil of je van het ene of het andere uitgangspunt uitgaat. Pedoseksuelen zijn mensen met een bepaalde seksuele afwijking. Omdat het gedrag waartoe zij geneigd zijn erg ongewenst is, gelden er voor hen bepaalde restricties. Zij hoeven dus niet op voorhand gedood te worden.
Of het geneigde gedrag van homoseksuelen ongewenst is, hangt af van wat je levensvisie is. Voor een seculier zal dat niet zo zijn, voor een christen wel. En wel op grond van hoger gezag, of juist afwezigheid daarvan.

Dat is prima. Je mag je eigen visie hebben, maar we hebben ook een bepaalde wetgeving in dit land. Discriminatie op grond van geaardheid is gewoon verboden. Dat is omdat geaardheid een onveranderlijk deel van iemands persoonlijkheid is, net als huidskleur en etniciteit.

Boekenlezer schreef:Blijkbaar vat je theocratisch op in de islamitische zin van het woord. Dan mag je niks anders geloven, als het tegen zit. Saoedi-Arabië bijvoorbeeld.
Een regering die in christelijke wijsheid vanuit een christelijke visie regeert, en die de mensen vrijlaat in wat zij geloven, volstaat wat mij betreft.

Een regering die in christelijke wijsheid en vanuit een christelijke visie regeert is per definitie een theocratie. In dat voorgestelde samenlevingsverband wordt het homo's onmogelijk gemaakt zichzelf te zijn. Hoe kun je in vredesnaam beweren dat in zo'n samenlevingsverband mensen 'vrij' worden gelaten in wat zij geloven? In kleine dorpjes als Staphorst en Urk is het al praktisch onmogelijk om uit de kast te komen en een normaal leven te leiden.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 18 feb 2016 18:09

Ja, eh een relatie is bedoeld voor tussen man en vrouw, zo zijn Adam en Eva geschapen. Homofilie wordt veroordeelt als zijnde niet Gods bedoeling.
Toch wel lastig discussiëren als je je daar niets van aan trekt.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

kinpruik

Berichtdoor kinpruik » 18 feb 2016 18:15

Johan100 schreef:Ja, eh een relatie is bedoeld voor tussen man en vrouw, zo zijn Adam en Eva geschapen. Homofilie wordt veroordeelt als zijnde niet Gods bedoeling.

Dat mag je vinden, maar laat anderen dan vrij om hun idee van een relatie na te jagen. Vind jij het dan ook terecht dat die jongen gediscrimineerd is bij dat bedrijf?

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 18 feb 2016 18:15

Hoewel ik nog steeds misverstanden over homoseksuelen voorbij zie komen in de discussie laat ik die even voor wat ze zijn.

NOS meldt dat de directeur van het bedrijf vervolgd wordt door het OM wegens discriminatie.
Laatst gewijzigd door Tante Pollewop op 18 feb 2016 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 18 feb 2016 18:16

Oké, 1 misverstand dan..
Johan100 schreef:Ja, eh een relatie is bedoeld voor tussen man en vrouw, zo zijn Adam en Eva geschapen. Homofilie wordt veroordeelt als zijnde niet Gods bedoeling.

Er zijn ook christenen die homo zijn. Toch lastig discussiëren als je je daar niets van aantrekt.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 feb 2016 22:37

kinpruik schreef:Ik weet niet of je bekend met Godwin's Law. In het kort komt het erop neer dat een vergelijking met de nazi's nooit gepast is.

Ik ben niet zo bekend met die wet.
Een vergelijking met de nazi's ongepast. Omdat we ons daar te goed voor voelen?

kinpruik schreef:Een regering die in christelijke wijsheid en vanuit een christelijke visie regeert is per definitie een theocratie. In dat voorgestelde samenlevingsverband wordt het homo's onmogelijk gemaakt zichzelf te zijn. Hoe kun je in vredesnaam beweren dat in zo'n samenlevingsverband mensen 'vrij' worden gelaten in wat zij geloven? In kleine dorpjes als Staphorst en Urk is het al praktisch onmogelijk om uit de kast te komen en een normaal leven te leiden.

Is de vrijheid plotseling weg, als er restricties zijn op seksueel gebied? Nee toch? Ik vind dat je het wel enorm versmalt! Alsof alles staat of valt met wat homo's mogen.

Maar dat typeert de hele discussie wel. Zolang het gaat over homoseksualiteit is het blijkbaar interessant, en loopt de discussie als een speer. Kom je met een ander voorbeeld van discriminatie aan, dat gaat men daar niet op in. Dat is toch wel tekenend. Het is blijkbaar toch niet ongegrond, wat ik een aantal pagina's terug opmerkte, dat er flink wat sensatie een rol speelt.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 18 feb 2016 23:14

Boekenlezer schreef:Ik ben niet zo bekend met die wet.

Nee, omdat een Godwinnetje de discussie doodslaat.

kinpruik schreef:Een regering die in christelijke wijsheid en vanuit een christelijke visie regeert is per definitie een theocratie. In dat voorgestelde samenlevingsverband wordt het homo's onmogelijk gemaakt zichzelf te zijn. Hoe kun je in vredesnaam beweren dat in zo'n samenlevingsverband mensen 'vrij' worden gelaten in wat zij geloven? In kleine dorpjes als Staphorst en Urk is het al praktisch onmogelijk om uit de kast te komen en een normaal leven te leiden.
Boekenlezer schreef:Is de vrijheid plotseling weg, als er restricties zijn op seksueel gebied? Nee toch? Ik vind dat je het wel enorm versmalt! Alsof alles staat of valt met wat homo's mogen.
Het gaat natuurlijk niet alleen om wat homo's mogen, maar in deze discussie gaat het nu eenmaal om homoseksualiteit.
wel grappig dat jij het over restricties hebt op seksueel gebied, terwijl kinpruik het over uit de kast komen heeft, en over een normaal leven leiden. 8-[

Boekenlezer schreef:Maar dat typeert de hele discussie wel. Zolang het gaat over homoseksualiteit is het blijkbaar interessant, en loopt de discussie als een speer. Kom je met een ander voorbeeld van discriminatie aan, dat gaat men daar niet op in. Dat is toch wel tekenend. Het is blijkbaar toch niet ongegrond, wat ik een aantal pagina's terug opmerkte, dat er flink wat sensatie een rol speelt.

Nee natuurlijk niet. Het gaat hier om iemand die niet gelijk wordt behandeld. Dat is interessant in de media omdat het nou eenmaal niet zo vaak voorkomt dat een dergelijke zaak voorkomt. Het is uniek dat er nu waarschijnlijk weer meer jurisprudentie over dit onderwerp komt. Daarom doen media verslag.

kinpruik

Berichtdoor kinpruik » 18 feb 2016 23:44

Boekenlezer schreef:Ik ben niet zo bekend met die wet.

Nee, omdat het de discussie doodslaat en omdat het per definitie de Holocaust bagatelliseert. Is gewoon niet zo'n handige stijlfiguur in een discussie.

Boekenlezer schreef:Is de vrijheid plotseling weg, als er restricties zijn op seksueel gebied? Nee toch? Ik vind dat je het wel enorm versmalt! Alsof alles staat of valt met wat homo's mogen.

Seks is een bijkomstigheid. Het gaat om liefde. Homofilie is een vorm van liefde. Als je het praktiseren van homofilie verbiedt ontneem je mensen hun leven lang het recht op liefde. Seks is een expressie van liefde. Daarnaast is het onderscheid wat in christelijke kringen wordt gemaakt tussen homo 'zijn' en homo 'praktiseren' niet correct. Je geaardheid is een belangrijk definiërend gedeelte van je identiteit en het onderdrukken van je geaardheid is het onderdrukken van een deel van je eigen identiteit. Voordat je de vergelijking met pedofielen aanhaalt reageer ik daar vast op door te stellen dat het belang van onschuldige kinderen voor de geaardheid van pedofielen gaat. Daar is, zoals JohannesHermanus terecht opmerkt, sprake van een ongelijke machtsverhouding en het is per definitie zeer schadelijk voor het kind. Homoseksualiteit kan hier niet mee vergeleken worden omdat we het hebben over volwassen mensen. Het verbieden van homo's om homo te zijn is onderdrukking van je reinste soort.

Boekenlezer schreef:Maar dat typeert de hele discussie wel. Zolang het gaat over homoseksualiteit is het blijkbaar interessant, en loopt de discussie als een speer. Kom je met een ander voorbeeld van discriminatie aan, dat gaat men daar niet op in. Dat is toch wel tekenend. Het is blijkbaar toch niet ongegrond, wat ik een aantal pagina's terug opmerkte, dat er flink wat sensatie een rol speelt.

Het is gewoon een beetje offtopic.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 19 feb 2016 00:00

Tante Pollewop schreef:Oké, 1 misverstand dan..
heeft niks met misverstand te maken, je roept maar wat af en toe vlgns mij om je gelijk te halen, tante Pollewop.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”