Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Mortlach schreef:Ik mag de vragenrubriek van Refoweb altijd graag lezen en probeer soms ook een steentje bij te dragen. Soms, echter, staan er vragen die zodanig zijn geformuleerd dat ik bij mezelf denk: "praten er mensen echt zo?"
Komt dat door de Statenvertaling anno 1600? Is dat cultuur? Hoe ondoordringbaarder de taal, hoe vromer de geest?
Tante Pollewop schreef:Je vraagt het niet aan mij, maar ik antwoord toch.![]()
Nou, deze vraag bijvoorbeeld.
Ik vraag me dan af of er niet iemand heel hard lol zit te hebben omdat er nog serieus op ingegaan wordt ook..
Zelf vind ik het ook vooral vermakelijk, maar als dit serieus is dan heb ik toch wel een beetje medelijden met de persoon achter de vraag.
mealybug schreef:Op de een of andere manier krijg ik het idee dat deze vraag in scene is gezet.
het taalgebruik is een vreemde mix, alsof 2 verschillende personen het in elkaar hebben geflanst
Ik vraag me dan af of er niet iemand heel hard lol zit te hebben omdat er nog serieus op ingegaan wordt ook..
Zelf vind ik het ook vooral vermakelijk, maar als dit serieus is dan heb ik toch wel een beetje medelijden met de persoon achter de vraag.
Mortlach schreef:. Zodra ik woorden als 'iegelijk' en 'om 't niet' zie, krijg ik dus echt het idee dat de vraagstellers in de tijd van Vondel zijn blijven steken.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten