Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
mohamed schreef:27 U hebt gehoord dat tegen het voorgeslacht gezegd is: U zult geen overspel plegen. (Ex 20:14; Deut 5:18)
28 Maar Ik zeg u dat al wie naar een vrouw kijkt om haar te begeren, in zijn hart al overspel met haar gepleegd heeft.
Of zou Jezus soms bedoeld hebben dat we alleen begerig naar ongetrouwde vrouwen en naar mannen mogen kijken)?
mohamed schreef:Laten we eerlijk zijn jongens en meisjes: niemand kan aan dit gebod voldoen dan de Zoon van God.
mealybug schreef:Waarom wil je kijken naar, en begeren, wensen te hebben, iets wat niet van jou is?
schelpje3 schreef:Dat staat er niet!!
Mortlach schreef:Er is nogal een verschilletje tussen naar een vrouw kijken en denken "Poe, die is best aantrekkelijk," en "Nou, daar zou ik hem wel eens in willen hangen."
Mortlach schreef:Er is nogal een verschilletje tussen naar een vrouw kijken en denken "Poe, die is best aantrekkelijk," en "Nou, daar zou ik hem wel eens in willen hangen."
schelpje3 schreef:Tjonge, wat een opgeblazen machopraat.
Is ook erg respectvol naar vrouwen.
Mortlach schreef:
Maar dat is toch ook precies wat ik bedoel. Je kunt best naar een vrouw kijken, haar aantrekkelijk vinden en toch respectvol zijn. Dat is de eerste versie. Die tweede versie is dat uiteraard niet, daarom zet ik het ook zo neer. Tegen die gedachte waarschuwt de Bijbel mijns inziens dan ook, niet zozeer tegen die eerste.
schelpje3 schreef:Waarom huil je nou? vroeg dominee.
Ach dominee, zei de oude baas, Salomo kon zijn vrouwen nog tellen.... ik niet.
Kijk Mortlach, DAT is nou de praktijk in het leven van Gods kinderen.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 358 gasten