Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Tenslotte stelt prof. Oosterhoff twee visies t.o.v. Israël tegenover elkaar. Tegenover de visie welke geen beloften meer kent voor het joodse volk van vandaag staan zij die deze beloften nu juist in onze dagen vervuld zien worden. Terecht kiest prof. Oosterhoff dan voor een derde weg. Er blijven inderdaad beloften voor de joden gelden. Dat mogen we nooit voorbij zien. Maar tegelijk is het zo dat de beloften sinds de pinksterdag óók gelden voor de gelovigen uit de heidenen. Ze zijn niet langer vreemdelingen en bijwoners, maar medeburgers der heiligen en huisgenoten Gods. Ze vormen met de joden die in Christus geloven één kudde en er is slechts één herder (Ef. 2:14vv). Wat in Ex. 19:6 alleen voor het joods volk gold: Een uitverkoren geslacht, een koninklijk priesterschap, een heilige natie, een volk Gode ten eigendom - dat geldt volgens 1 Petr. 2:9 nu ook voor de gelovigen uit de heidenen.
1 van de betekenissen die de Van Dale voor obscuur geeft is: onbekend.ineke-kitty schreef:elbert: "waarom begin je dan met een obscure dominee uit de 20e eeuw?"
Zo, zeg, daar zeg je nogal wat.
Waarom is Ds. Bultema in jouw ogen een obscure dominee?
Kan je dat nader uitleggen?
Boekenlezer schreef:Mealybug, haal die opgestoken middelvinger eens omlaag, die je opgestoken hebt naar al het kerkelijke.
Omlaag, die rechterarm met die opgestoken middelvinger. Ja, toe maar, omlaag...
Rozijn schreef:Hmm... Hoewel ik de gedachte van Boekenlezer wel ergens kan plaatsen gaat het best ver om de diagnose narcisme te stellen, puur op basis van de geschreven teksten van iemand.
Zo is Jeremia ook depressief verklaard...
Maar goed, dit gaat off-topic...
Boekenlezer schreef: haal die opgestoken middelvinger eens omlaag, die je opgestoken hebt
elbert schreef:Ik was me er niet bewust van dat er hier in juridisch vakjargon werd gecommuniceerd.
Bij mijn weten is het woordenboek duidelijk genoeg.
ob·scuur (bijvoeglijk naamwoord; vergrotende trap: obscuurder, overtreffende trap: obscuurst)
1 duister
2 onbekend
3 van weinig aanzien
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 397 gasten