Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Diamantje schreef:Hallo iedereen,
Ik dacht dat dit een open forum is waar over elke religie/levensbeschouwing gepraat mag worden, dus besloot ik deze vraag eens hier te posten.
Ik post deze topic niet om het Boeddhisme aan te vallen ofzo, maar het is iets wat ik mij heel erg afvraag. Namelijk: in het Boeddhisme wordt altijd benadrukt dat iedereen bang is voor de dood, pijn, etc., en dat je daarom alles en iedereen goed moet behandelen.
Maar wat mij opvalt, is dat in veel Boeddhistische landen (Thailand, China, India en Japan toch), het helemaal niet zo goed geregeld is met de mensenrechten. En dat er meestal zelfs de doodstraf wordt toegepast. Nou heb ik op Wikipedia gelezen dat alle Boeddhisten die teksten op een andere manier interpreteren, maar toch snap ik het niet.
En dan wil ik het ook even hebben over de manier waarop ze in bijvoorbeeld China dieren behandelen. Ook nu wil ik even verwijzen naar die tekst dat alles en iedereen bang is voor de dood en voor pijn, en dat je ze daarom met rust moet laten. Maar in China worden bijna alle dieren gegeten, en vooral op een gruwelijke manier gedood. Nogmaals, er zijn heel veel kanten in het Boeddhisme die ik heel mooi vind, maar kan iemand mij a.u.b. deze feiten uitleggen, want ik heb nooit begrepen hoe dat zit.
blijblij schreef:Niet iedereen in China / Azië is Boeddhist.
In de landen die je noemt is het Boeddhisme juist, net als alle religies, onderdrukt door het communistische bewind.
blijblij schreef:Niet iedereen in China / Azië is Boeddhist.
In de landen die je noemt is het Boeddhisme juist, net als alle religies, onderdrukt door het communistische bewind.
Diamantje schreef:Nee, dat weet ik, natuurlijk is niet iedereen in die landen boeddhist. Net zoals ze bijvoorbeeld in Nederland niet allemaal atheïst zijn, maar het grootste deel van de Nederlanders er wel uit bestaat. Denk ik ten minste.

Diamantje schreef:Nou heb ik op Wikipedia gelezen dat alle Boeddhisten die teksten op een andere manier interpreteren.
Diamantje schreef:Nou heb ik op Wikipedia gelezen dat alle Boeddhisten die teksten op een andere manier interpreteren.
JeeWee schreef:Het lijken wel christenen...
JeeWee schreef:Het lijken wel christenen...
JHM schreef:Boeddhisten zijn er ook niet vies van christenen te verstoten, zo mogen christenen in het boeddhistische Himalayakoninkrijk Bhutan hun doden niet begraven dit zou de grond van de boeddhisten ontheiligen.

Mortlach schreef:Tja, geef de christenen de kans en ze evangeliseren een millenia oud geloof kapot... Boter... hoofd... op...
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten