Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor LauraC » 12 dec 2012 14:54

Vanochtend met M naar de ha geweest, zijn longen klonken niet zo lekker dus hij zit aan de penicilline. Ik vind het zo jammer want hij mist hierdoor ook zijn uitvoering van het kerstverhaal op school. Van de 4 heeft hij er al 2 gemist :( Elinor is het ziekste meisje, en die laat het merken ook. Adelie is iets relaxter ;)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 dec 2012 21:27

ach.. meteen ook nog volle bak ziekenboeg!

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 12 dec 2012 21:43

ajl: hoe doe jij het met je werk dan als je zieken hebt? Of kun jij makkelijk thuis werken? Ik vind dat zelf best wel lastig, je kunt niet zomaar thuisblijven als je kind ziek is! Gelukkig zijn onze kinderen erg weinig ziek en tot nu toe zijn ze ook alleen nog maar echt ziek geweest op mijn vrije dagen of de vrije dagen van mijn man. Bij nood kunnen ze als ze ziek zijn ook wel een dagje naar mijn ouders, maar het liefst ben je toch zelf bij ze als ze ziek zijn! Tenminste, ik wel :oops:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 13 dec 2012 13:26

he wat vervelend al die zieke kindjes.. gaat het al wat beter?

hoef je je niet voor te :oops: merisja.. heel begrijpelijk toch? ik ben ook het liefst bij ze thuis als ze ziek zijn..

hier gisteren echt een ongeluksdag...
E kreeg haar pink tussen de deur, en had een snoepje in de neus gestopt die we niet weergevonden hebben.. en R viel weer, dit keer met haar hoofd tegen de hoek van de muur, nu heeft ze 2 hechtingen midden op haar voorhoofd.. :(
Laatst gewijzigd door vpk op 15 dec 2012 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 13 dec 2012 15:33

Wat vervelend vpk! Ik zou voor de zekerheid toch naar haar neusje laten kijken hoor! Een kindje van kennissen van ons heeft dat ook weleens gedaan, niets gezegd, niets gemerkt, totdat het een giga stank uit dr neusje kwam, zat er dus een kraaltje is en daar omheen was het helemaal gaan ontsteken...
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 dec 2012 18:32

Merisja schreef:ajl: hoe doe jij het met je werk dan als je zieken hebt? Of kun jij makkelijk thuis werken? Ik vind dat zelf best wel lastig, je kunt niet zomaar thuisblijven als je kind ziek is! Gelukkig zijn onze kinderen erg weinig ziek en tot nu toe zijn ze ook alleen nog maar echt ziek geweest op mijn vrije dagen of de vrije dagen van mijn man. Bij nood kunnen ze als ze ziek zijn ook wel een dagje naar mijn ouders, maar het liefst ben je toch zelf bij ze als ze ziek zijn! Tenminste, ik wel :oops:

Ik kon altijd goed thuis werken, maar sinds wij helemaal digitaal werken is dat een stuk moeilijker geworden. Gelukkig heb ik veel vrije dagen en manlief ook. Al zijn ze nu wel op en heb ik zoonlief tegen mijn gevoel in dinsdag toch naar het kdv gedaan. :oops: Het was maar een halve dag, want daarna heb ik hem opgehaald, maar het voelde niet goed.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 13 dec 2012 19:44

Wat een ziekenboeg weer/nog steeds! Beterschap!

Ik breng floris ook echt niet weg als hij ziek is. Sorry, maar ik vind mn kind belangrijker dan mn werk..
Alleen als ik een afspraak heb bij een klant, dan zal het wel moeten, maar is nog niet voorgekomen. Manlief kan ook redelijk makkelijk vrij nemen als t nodig is.
Thuiswerken met een ziwk kind zou ik niet kunnen iig.

Het is wel eens eerder ter sprake gekomen, maar wanneer laten jullie je kind kennis maken met het potje?
Floris geeft meestal heel duidelijk aan dat hij moet plassen of poepen, maar dan wel heel last minute ;-)
Nu 3x op een potje gezet, en 2x ook daadwerkelijk geplast. Wat is handig om daar mee om te gaan?
T is niet dat ik al heel per se wil dat hij zindelijk wordt, maar een beetje oefenen lijkt me wel wat..

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 dec 2012 19:53

Potje in het zicht zetten?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 dec 2012 20:25

Als je een potje wilt gebruiken, die in het zicht zetten idd.
Frederiek komt altijd bij me als ik zelf naar het toilet ga, en dan zegt ze: bah, psss...' Haha. En dan wil ze zelf ook op het toilet. Dus die zit ook af en toe al. Maar er komt niks. Ze zegt dan:' nee, kaar' (klaar) en dan is het weer goed.
Eerst Jurian 's nachts maar eens zindelijk krijgen, die is aan het oefenen, of hij zijn luier droog kan houden. Ben benieuwd :D

Vpk, ooh wat naar zeg voor je meiden :( Wat een pechdag.
gaat het beter met M, Laura?

Hier gelukkig nu geen last van zieken. Zelf kan ik niet zomaar niet gaan werken, mijn man kan gelukkig makkelijker thuis blijven, daar zijn geen mensen mee gemoeid zeg maar :) Bij mij ook alleen indirect tegenwoordig, en als het echt niet anders is, dan blijf ik ook thuis, afspraken of niet. Mijn kind gaat ook voor. Het voordeel van een gastouder vind ik wel dat het niet erg is als ze net niet lekker zijn. Ze voelen zich daar zo thuis, ze kunnen bijna beter ziek zijn bij haar dan bij mij, ik ben niet zo'n enorme vertroetelaar, de gastouder is daar een kei in :D Maar tot nu toe is dat niet gebeurd, mijn man is een keer thuis gebleven en ik ook een keer met mijn oude werk, maar toen had ik zelf vervanging geregeld.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 dec 2012 20:54

Met M gaat het langzaamaan beter, de penicilline lijkt z'n werk te doen. Vandaag was hij weer naar school (hij werd pas om 8.10 wakker na sinds 17.30 geslapen te hebben :shock: ) en de juf zei dat hij een leuke dag heeft gedaan (hij is zelfs weer een leesniveau omhoog ;)). Vanavond had hij zijn eerste kerstuitvoering op school en dat was gewoon te veel voor hem. Hij was oververmoeid toen hij om 7 uur thuis kwam en alles was hem te veel.
Adelie is vandaag flink ziek geweest, alleen maar op de bank liggen slapen/hangen. Met Elinor gaat het gelukkig wel wat beter. Hopelijk kunnen we allemaal een goede nacht maken!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 13 dec 2012 21:25

Wat een zieken allemaal zeg! Beterschap!
Hier de afgelopen dagen veel geklaag gehad van Timon over pijntjes overal en nergens, maar dat was gewoon stress vanwege z'n verjaardag ;) Nu alleen morgen z'n feestje nog, en dan kunnen we het weekend mooi even gebruiken om weer te resetten.

Over potjes en zindelijk worden: Hier staat het potje al heel lang in het zicht, maar bij Sylke had dat weinig effect ;) Met veel moeite is ze inmiddels redelijk klokzindelijk, maar ze geeft zelf absoluut nog niet aan of ze moet, ik moet haar gewoon regelmatig op het potje parkeren en dan gaat het wel.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 dec 2012 21:36

k heb al eerder gewaarschuwd tegen klokzindelijkheid!! probeer ook de blaastraining vol te houden van plas ophouden anders krijgen ze daar straks last van als ze vier vijf jaar zijn!!f Ik heb het in mijn nabije omgeving een aantal keer nu meegemaakt.. en dat traject is neit prettig!! en eenvoudig...

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 13 dec 2012 21:37

Beterschap met alle zieken!
Hier hebben we de potjes-fase totaal overgeslagen. Joëlle wilde er helemaal niet op en wel op de wc. Nou prima. Ze was ook heel snel zindelijk en gelijk ook 's nachts. Vorig jaar in de kerstvakantie was ze zindelijk en daarna heeft ze hooguit 3x in d'r bed geplast in het jaar dat ze nu zindelijk is. Toch best netjes. Maar jongens schijnen het minder makkelijk te voelen ofzo? Geen verstand van hoor, maar ach je hoort wel eens wat.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 13 dec 2012 21:46

Jannoek schreef: Het is wel eens eerder ter sprake gekomen, maar wanneer laten jullie je kind kennis maken met het potje? Floris geeft meestal heel duidelijk aan dat hij moet plassen of poepen, maar dan wel heel last minute ;-)
Nu 3x op een potje gezet, en 2x ook daadwerkelijk geplast. Wat is handig om daar mee om te gaan?
T is niet dat ik al heel per se wil dat hij zindelijk wordt, maar een beetje oefenen lijkt me wel wat..

Enorm prijzen, foutjes kunnen gebeuren. Toen de oudste hier aangaf dat hij moest poepen en plassen heb ik hem uit bed, voor het fruit eten, voor de maaltijd, voor het slapengaan enz. even op het potje gezet. Er kwam regelmatig wat: enorm belonen en trots. Na een week begon hij het ook al zelf aan te geven en 3 weken na start was hij zindelijk.
De jongste had zo'n periode dat hij ook perse op het potje wou als de oudste ging. Eerst ging hij er dan gewoon op zitten met luier om maar ineens moest hij ook de luier uit, net als grote broer. En warempel, hij deed heel vaak wat. Toen ook even gestimuleerd en er tussendoor ook regelmatig even op gezet (om ongelukjes te voorkomen) en hij was ook zo zindelijk. Beiden rond de tweede verjaardag!

(de oudste is alleen 's nachts nog steeds niet zindelijk... Ik heb er nog nooit een woord over vuil gemaakt. Ik ga ze ook niet wakker maken 's avonds of proberen dat ze naar de WC gaan 's nachts; daarvoor is mij de nacht te heilig... :oops: Laat ze (en mij) maar lekker (uit)slapen. Ik ben echt te bang dat ze dan ineens om 6uur roepen: 'ik moet plassen'. Nu blijven ze nog heerlijk een poosje liggen).

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 13 dec 2012 23:13

paprikameisje2 schreef:k heb al eerder gewaarschuwd tegen klokzindelijkheid!! probeer ook de blaastraining vol te houden van plas ophouden anders krijgen ze daar straks last van als ze vier vijf jaar zijn!!f Ik heb het in mijn nabije omgeving een aantal keer nu meegemaakt.. en dat traject is neit prettig!! en eenvoudig...

Ze kan het opzich aardig ophouden (gaat niet vaker dan 1x per uur op het potje, doet ook vaak direct een grote plas als ik haar erop zet), maar ze geeft gewoon absoluut niet zelf aan dat ze moet. Zolang ze dat niet zelf aangeeft, valt er dus niet zoveel te trainen aan het ophouden...

Terug naar “Archief”