Elinor is het ziekste meisje, en die laat het merken ook. Adelie is iets relaxter
 Elinor is het ziekste meisje, en die laat het merken ook. Adelie is iets relaxter 
Moderator: Moderafo's

merisja.. heel begrijpelijk toch? ik ben ook het liefst bij ze thuis als ze ziek zijn..
  merisja.. heel begrijpelijk toch? ik ben ook het liefst bij ze thuis als ze ziek zijn..
Merisja schreef:ajl: hoe doe jij het met je werk dan als je zieken hebt? Of kun jij makkelijk thuis werken? Ik vind dat zelf best wel lastig, je kunt niet zomaar thuisblijven als je kind ziek is! Gelukkig zijn onze kinderen erg weinig ziek en tot nu toe zijn ze ook alleen nog maar echt ziek geweest op mijn vrije dagen of de vrije dagen van mijn man. Bij nood kunnen ze als ze ziek zijn ook wel een dagje naar mijn ouders, maar het liefst ben je toch zelf bij ze als ze ziek zijn! Tenminste, ik wel
 Het was maar een halve dag, want daarna heb ik hem opgehaald, maar het voelde niet goed.
 Het was maar een halve dag, want daarna heb ik hem opgehaald, maar het voelde niet goed.

Wat een pechdag.
 Wat een pechdag. Bij mij ook alleen indirect tegenwoordig, en als het echt niet anders is, dan blijf ik ook thuis, afspraken of niet. Mijn kind gaat ook voor. Het voordeel van een gastouder vind ik wel dat het niet erg is als ze net niet lekker zijn. Ze voelen zich daar zo thuis, ze kunnen bijna beter ziek zijn bij haar dan bij mij, ik ben niet zo'n enorme vertroetelaar, de gastouder is daar een kei in
 Bij mij ook alleen indirect tegenwoordig, en als het echt niet anders is, dan blijf ik ook thuis, afspraken of niet. Mijn kind gaat ook voor. Het voordeel van een gastouder vind ik wel dat het niet erg is als ze net niet lekker zijn. Ze voelen zich daar zo thuis, ze kunnen bijna beter ziek zijn bij haar dan bij mij, ik ben niet zo'n enorme vertroetelaar, de gastouder is daar een kei in  Maar tot  nu toe is dat niet gebeurd, mijn man is een keer thuis gebleven en ik ook een keer met mijn oude werk, maar toen had ik zelf vervanging geregeld.
 Maar tot  nu toe is dat niet gebeurd, mijn man is een keer thuis gebleven en ik ook een keer met mijn oude werk, maar toen had ik zelf vervanging geregeld. ) en de juf zei dat hij een leuke dag heeft gedaan (hij is zelfs weer een leesniveau omhoog
 ) en de juf zei dat hij een leuke dag heeft gedaan (hij is zelfs weer een leesniveau omhoog  ). Vanavond had hij zijn eerste kerstuitvoering op school en dat was gewoon te veel voor hem. Hij was oververmoeid toen hij om 7 uur thuis kwam en alles was hem te veel.
). Vanavond had hij zijn eerste kerstuitvoering op school en dat was gewoon te veel voor hem. Hij was oververmoeid toen hij om 7 uur thuis kwam en alles was hem te veel.  Nu alleen morgen z'n feestje nog, en dan kunnen we het weekend mooi even gebruiken om weer te resetten.
 Nu alleen morgen z'n feestje nog, en dan kunnen we het weekend mooi even gebruiken om weer te resetten. Met veel moeite is ze inmiddels redelijk klokzindelijk, maar ze geeft zelf absoluut nog niet aan of ze moet, ik moet haar gewoon regelmatig op het potje parkeren en dan gaat het wel.
 Met veel moeite is ze inmiddels redelijk klokzindelijk, maar ze geeft zelf absoluut nog niet aan of ze moet, ik moet haar gewoon regelmatig op het potje parkeren en dan gaat het wel.
Jannoek schreef: Het is wel eens eerder ter sprake gekomen, maar wanneer laten jullie je kind kennis maken met het potje? Floris geeft meestal heel duidelijk aan dat hij moet plassen of poepen, maar dan wel heel last minute
Nu 3x op een potje gezet, en 2x ook daadwerkelijk geplast. Wat is handig om daar mee om te gaan?
T is niet dat ik al heel per se wil dat hij zindelijk wordt, maar een beetje oefenen lijkt me wel wat..
 Laat ze (en mij) maar lekker (uit)slapen. Ik ben echt te bang dat ze dan ineens om 6uur roepen: 'ik moet plassen'. Nu blijven ze nog heerlijk een poosje liggen).
 Laat ze (en mij) maar lekker (uit)slapen. Ik ben echt te bang dat ze dan ineens om 6uur roepen: 'ik moet plassen'. Nu blijven ze nog heerlijk een poosje liggen).paprikameisje2 schreef:k heb al eerder gewaarschuwd tegen klokzindelijkheid!! probeer ook de blaastraining vol te houden van plas ophouden anders krijgen ze daar straks last van als ze vier vijf jaar zijn!!f Ik heb het in mijn nabije omgeving een aantal keer nu meegemaakt.. en dat traject is neit prettig!! en eenvoudig...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten