Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sterretje
Moderator

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Sterretje » 19 okt 2011 14:10

@Evelien: Fijn dat het nu zo gaat joh!
Time flies when you have none!

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 19 okt 2011 14:24

Fijn Evelien dat het nu beter gaat!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 19 okt 2011 17:41

@Evelien: fijn zeg dat jullie nu weten wat het is! Zal wel veel meer rust geven. Zou inderdaad gewoon even de waarnemend huisarts bellen voor advies mbt de medicijnen.

Bizar inderdaad die scholen die eisen dat je thuis bepaalde dingen doet of laat. Dat staat me ook zo tegen aan reformatorische scholen. Vaak moet je daar dingen ondertekenen etc. Terwijl ik dat geen zaken vindt waar school iets mee te maken heeft.

@Liefie: wij hebben al 2x gevlogen met Levi. 1x toen hij 10 maanden was naar Spanje, dat was 2,5 uur. En afgelopen januari toen hij bijna 2 was naar Egypte, dat was 4,5 uur. Het kan prima hoor, zeker als je kind overal makkelijk slaapt. We hadden gewoon wat speelgoed mee en koekjes etc. En verder moet je het gewoon maar over je heen laten komen. Ik denk altijd maar als ze gaan huilen: ff doorbijten het is maar een paar uurtjes en dan kan je lekker vakantie vieren... Wij gaan volgend jaar waarschijnlijk naar Thailand of Maleisië dus dat wordt een uitdaging van een uurtje of 15. Ik vind vliegen met kind prima te doen, eigenlijk nog leuker als alleen/samen, omdat een kind alles heel anders bekijkt en jij dus dan ook.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 19 okt 2011 21:14

MissF schreef:Evelien, waar ik trouwens ook nog aan dacht: vaak voeden schijnt ook niet echt bevorderlijk te zijn. Altijd als Frederiek huilde dacht ik: ze wil drinken. Dus steeds laten drinken. Maar dan heeft de maag helemaal geen kans om rust te krijgen. Maargoed, toen ze na 2 weken medicijnen wel nog vaak dronk, omdat ze anders bleef huilen (niet meer van de pijn dus, maar echt van de honger), gaf ik wel elke 2 uur, maar het schijnt beter te zijn om het te beperken, en niet een voeding geven, en een half uurtje later nog een beetje ofzo.

Als een kind pijn heeft of troost nodig heeft is het juist heel goed om de borst te geven. Een gezond babymaagje hoeft geen rustpauze te hebben als ze dat zelf niet aangeven. Juist als je heel vaak voed word de voeding ook wat wateriger en dan kan het echt geen kwaad. Het is zelfs zo dat als je de natuur helemaal zijn gang zou laten gaan een kind wel elk uur aan de borst wil.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 19 okt 2011 21:30

@AG wat heftig, pff! Lijkt me echt enorm schrikken. Vervelend dat ze geen reden hebben gevonden. Hoop voor jullie dat het eenmalig was!
@Evelien fijn dat er een oorzaak is gevonden! Wat indikken betreft: Hier gaf de kinderarts aan dat dat absoluut geen aanrader is met borstvoeding, maar dat het juist averechts kan werken... Wij hebben het uiteindelijk dus niet gedaan.
Hier 3 verschillende soorten medicijnen gebruikt, als laatste Nexium, met de beste ervaringen.
Meneertje spuugt nog steeds veel, en er komt ook veel omhoog wat weer terug geslikt wordt. We zijn alleen wel met de medicatie gestopt omdat hij er geen last meer van heeft gelukkig!
Spugen zelf is wel vervelend, maar gelukkig bestaan er wasmachines :-). Spugen na een fruithapje is alleen wel enorm vervelend. 8-[ (één voordeel: dat ruikt minder zuur :-oo )

@MissF wat vroeg, tandjes! (ik denk de hele tijd dat Frederiek nog maar net geboren is, maar ze is natuurlijk ook al weer bijna vier maanden ;-)).

Hier volgens mij ook een doorkomend tandje, je ziet 'm echt zitten, maar hij heeft er verder geen last van, alleen kwijlen en alles in z'n mond stoppen, maar dat is al wel een maand zo.

@schoolkeuze wát bizar dat een school zoiets verplicht. Ga me er nog maar niet druk om maken :-). Refo school staat hier 100m verder op, maar heeft niet onze voorkeur. CGK/GKV school staat aan de andere kant van de stad. Maar omdat ik niet weet of we hier dan nog wonen zien we tegen de tijd dat Floris 4 wordt wel verder ;-).

@foto's: Prachtige kids!

Wij zijn net terug van een weekje Italië. Wat was dat heerlijk! Floris is ontzettend lief geweest, ook onderweg in de auto. Hij heeft veel geslapen en veel gespeeld met een lege fles. #-o Ook op de vakantie ging het super goed. Hij heeft 2x tot 5 uur doorgeslapen, hoop dat het doorslapen er nu aan gaat komen!
Verder gaat het super goed met in slaap vallen, als hij z'n speen maar heeft.
Dat was eerder nog wel eens lastig, dan legden we hem pas in bed als hij sliep omdat hij alles bij elkaar schreeuwde...
Nu is het voeden, even knuffelen, pyjama aan, bidden, muziekje aan, speen in de mond, knuffel in de hand, kusje, licht uit en hij gaat slapen. Heerlijk! :-)
En wat kreeg hij een aandacht van de Italianen, zo leuk! Hij lachte naar iedereen, en iedereen vond 'm leuk. Oei, wat was (ben ;-)) ik trots! 8)

Bij deze, ons lachebekkie:
Afbeelding

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 20 okt 2011 02:28

Haha, coole foto!

Hier is gister t eerste tandje doorgekomen! :)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 okt 2011 06:42

wat een leuke foto jannoek!!

leuk aikongirl!!

hier komen nu 4 tanden en 2 kiezen tegelijk door :( dan heeft hij daarna al 12 tanden en 2 kiezen!

wie zou hier het boefje in huis zijn :mrgreen: (deze foto is echt zo typerend in hoe het hier is)
Afbeelding

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 20 okt 2011 09:58

Jannoek, wat een lekker ventje zeg!

Tj, Tis niet zo moeilijk te raden ;)

Ag, wat eng zoiets! Kan het geen epilepsie zijn ofzo? Ben je al een beetje van de schrik bekomen?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 okt 2011 13:11

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de waarnemende huisarts gebeld. Maar wat een *piep* van een vent is dat zeg. ](*,) ](*,) ](*,) Hele verhalen dat hij nog te jong is om (verborgen) reflux te hebben, dat moet eerst door de KA onderzocht worden maar omdat hij nog maar 4 weken is kan dat niet. Bladiebladie. Ik moet het maar met m'n eigen huisarts over leggen.
Ik zeg: tsja die is er pas volgende week weer. Ja dat is niet anders mevrouw. ](*,)
Ik krijg wel medicijnen, maar wat voor? geen idee. We zullen het vanmiddag zien.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 20 okt 2011 14:36

Evelien schreef:Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de waarnemende huisarts gebeld. Maar wat een *piep* van een vent is dat zeg. ](*,) ](*,) ](*,) Hele verhalen dat hij nog te jong is om (verborgen) reflux te hebben, dat moet eerst door de KA onderzocht worden maar omdat hij nog maar 4 weken is kan dat niet. Bladiebladie. Ik moet het maar met m'n eigen huisarts over leggen.
Ik zeg: tsja die is er pas volgende week weer. Ja dat is niet anders mevrouw. ](*,)
Ik krijg wel medicijnen, maar wat voor? geen idee. We zullen het vanmiddag zien.

Dat dat huisarts heet.......... ](*,)
Gewoon een verwijzing vragen naar de KA. En een KA is er ook voor heel pasgeboren baby's dus het is gewoon niet waar dat dat nog niet kan. Mijn jongste had het toch ook? Achteraf al een paar dagen na de geboorte en met vier weken toch echt door de KA zelf geconstateerd. Misschien ziet hij je als een of andere overbezorgde moeder of is hij beledigd dat je bij de osteopaat bent geweest.
Ik heb echt gezeurd en uiteindelijk een verwijzing gekregen (hoorde later dat ze dat ook niet mogen weigeren) en toen bleek ze al 3 weken voor niks te hebben gehuild. ALs ze me gelijk hadden doorgestuurd.

Maar... hij is te jong voor verborgen reflux maar krijgt wel medicijnen?? Hoe zit dat?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 okt 2011 14:46

pff wat een huisarts.. natuurlijk kan je het op deze leeftijd al hebben.. maar waarom schrijft hij je dan deze medicijnen dan voor?

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 20 okt 2011 15:20

soort doekje voor het bloeden ofzo? zo van, ik heb er toch wat aan gedaan. Rare vent!
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 okt 2011 15:57

Ja ik begrijp het ook niet en weet nu echt niet wat ik moet doen..... :cry: De osteopaat zegt als ze niet mee willen werken, gelijk naar de HAP.
S.imon is ontroostbaar. :cry: Zit gewoon mee te janken.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 20 okt 2011 16:06

ahh, wat sneu evelien! sterkte!

Hier is het ook met 4 weken al door de KA geconstateerd hoor... Was al eerder met m bij de huisarts, maar zij vond het ook niet nodig om door te verwijzen. CB arts vond dat wel nodig. Toen van CB arts weer naar huisarts en uiteindelijk met 4wk dus toch verwijzing gekregen.
Je moet voor je zelf & zoonlief opkomen!
Sterkte & Succes!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 okt 2011 16:17

@Evelien Heb het met je te doen! Hopelijk komt er snel een oplossing... Ik zou gewoon aan blijven houden bij de HA hoor jij weet hoe je zoontje is en dat dit zo niet door kan gaan.

@Leuke en lieve foto's!

Vliegvakantie zien we allemaal wel zitten alleen moeten we gewoon even afwachten hoe het straks met het 2de kindje van onze vrienden gaat (verwachten ze eind november)
Zou het wel super leuk vinden heerlijk genieten van de zon en onze gezinnetjes.

Terug naar “Archief”