Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor liefie » 09 sep 2011 12:53

654321 Ik weet niet of dat iets is want Nina slaapt alleen maar op haar buikje.

@parkiet Op zich maakt mij het niet uit dat Nina haar bedje door gaat alleen wordt ze wakker van de kou en kan ik er elke keer uit :wink: Maar misschien helpt een slaapzak wel genoeg zodat ze minder makkelijk kan kruipen.
Waar heb jij die slaapzakken gekocht? (hopelijk weet je dat nog)

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 09 sep 2011 13:12

ik heb een slaapzak van de hema en een van de trekpleister, die zijn ook van een soort pyjamastof. maar dat zijn geloof ik officieel zomerslaapzakken, weet niet of je die ook hebt nu we het najaar weer ingaan.

ik heb ook zo'n safe-t-sleep liggen, nog nooit gebruikt, maar volgens mij kun je je kindje daar ook wel op de buik inleggen. ze hebben dan een soort band om hun middel, die ook om het matrasje zit dus blijven ze i.p. op die hoogte in het bed liggen..

slaapzak vastmaken aan de matras doe ik ook nooit van m'n leven weer! wij hadden het met dochterlief een poosje gedaan omdat ze elke keer ging staan in bed en dan niet weer ging liggen en dus ook niet ging slapen. het is een tijd goed gegaan, maar op een gegeven moment zat ze er helemaal in verstrikt, we snappen nog niet hoe ze het gered heeft maar toch. daar ben ik zo enorm van geschrokken, dat doe ik echt niet meer...!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 sep 2011 14:01

Frederiek ligt 's morgens ook altijd overdwars bovenin, en heeft al een tijdje een slaapzakje aan. Gewoon een zomerslaapzak van Prenatal. Instoppen onderin zou ik ook niet doen, op zich is het geen probleem als ze het bedje doorkruipt, maar tegen de kou helpt een slaapzakje wel, tenminste, Frederiek wordt nooit wakker van de kou.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 sep 2011 14:20

Ik deed zel ook altijd een trappelzakje aan en als ze eenmaal aan de trappelzak gewend zijn, kunnen ze ook makkelijk op hun buikje slapen/draaien. Al moet ik zeggen dat C. de trappelzak rond 18 mnd niet meer aanwilde. Zij slaapt ook altijd op haar buikje en deed hem zelf voor het slapengaan uit. Zij wordt nu inderdaad regelmatig koud wakker.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 09 sep 2011 14:31

@ liefie: gewoon een slaapzakje aandoen en haar dan op dr buik in bedje leggen? Lieke sliep al door, toen werd ze op gegeven moment weer telkens wakker s'nachts en had ze zichzelf bloot gewoeld. Heb haar toen een slaapzakje aan gedaan en sindsdien sliep ze weer lekker door! Alleen sliep zij niet op haar buik.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 09 sep 2011 15:18

Wij gaan ook elk jaar een nachtje weg met z'n tweeen. Daarnaast hebben we afgesproken sinds de geboorte van de oudste om 1x in de maand een avond samen weg te gaan. Winkelen of eten, we praten dan ook bewust niet over de kinderen. In Galateia's geval kan ik me goed voorstellen dat je niet weggaat.
Maar ik denk ook dat het wel belangrijk is voor je relatie.

@sterretje: :schaterlach: Had je niet even een foto kunnen maken? :wink:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 sep 2011 17:06

Waarom is het dan belangrijk voor je relatie om zonder de kinderen een nacht weg te gaan? Ik zie dat niet zo goed, maar dat zal wel per relatie verschillen. Onze relatie heeft dat kennelijk niet nodig, want het gaat hier prima. De behoefte is er ook totaal niet. Natuurlijk doen we wel leuke dingen, maar dan gewoon... thuis. We gingen vroeger graag uit eten, nu kookt mijn man gewoon iets mega-lekkers terwijl ik ons mannetje op bed leg en dan gaan we uit eten in eigen huis. En in plaats van dat we naar de film gaan, plannen we thuis lekker een filmavondje. Ja, samen naar een voorstelling, ofzo, dat lukt niet meer. Maar dat doe ik dan wel alleen. Manlief doet ook wel eens iets wat hij leuk vindt. Hij is bijvoorbeeld net lid geworden van de toneelvereniging hier. Dikke lol. Nou, zo doen we alleen en samen gewoon nog steeds ons ding.

Verder doen we overdag zat leuke dingen, maar gezellig met zoonlief erbij, hoor. Dus kennelijk hebben we het niet nodig, anders hadden we dat vast wel gemerkt. Maar uiteraard: zelfs al hadden we het nodig, het zou onmogelijk zijn. Zoonlief slaapt nog bij ons op de kamer, binnenkort (hopelijk snel) een tweede kindje met haar eigen dingen (en wat we ervan weten: dit wordt heftiger dan zoonlief). Dus nee. Zelfs al zouden we het nodig hebben, onmogelijk. Dus dan maar zorgen, dat we het niet nodig hebben. Toch? :mrgreen:

Maar ik blijf me afvragen: waarom is het dan zo belangrijk voor je relatie? Wat zou er mis gaan, wanneer jullie het niet zouden doen?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 sep 2011 17:11

Mijn kind is zo lief. We hadden een afspraak bij de cardioloog en door een harttransplantatie hebben we 2 uur moeten wachten. Zaten we daar op vrijdagmiddag... en hij bleef zo lief. Hij bleef voor de echo netjes liggen, hij vond de draadjes van de ECG wel leuk, het apparaat leek net een boot met een hijskraan, etc. etc. Iedereen was zwaar onder de indruk van zijn vrolijkheid en bereidheid mee te werken aan alle onderzoeken :mrgreen:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 09 sep 2011 17:45

Hier ook geen nachtjes weg zonder kinderen.
Zou ook niet weten waarom ? We hebben dat echt niet nodig voor onze relatie.
's Avonds liggen de kids toch op bed? Dan ben je toch lekker samen? Wij iig wel. ;)

Wij zijn weer terug van een midweekje Duinrell. Was erg geslaagd.
Hier mijn twee lieve meiden in de tent.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 09 sep 2011 17:48

Galateia schreef:Maar ik blijf me afvragen: waarom is het dan zo belangrijk voor je relatie? Wat zou er mis gaan, wanneer jullie het niet zouden doen?

Ach, ik weet niet of het echt zozeer om 'het is zo goed voor je relatie' gaat. Tenminste, in ons geval dan. Wij gaan ook altijd minimaal 1x per jaar samen een nachtje weg en ook nog een keertje samen naar een kerstmarkt. Wij doen dit omdat we het allebei heerlijk vinden om te winkelen enzo. De meiden vinden dat niet altijd leuk, die hebben er meer plezier in als ze bij opa en oma mogen logeren dan dat ze meegaan met zo'n stedentripje van ons of naar de kerstmarkt. Daarbij komt dat wij het ook heerlijk vinden om even helemaal onze eigen gang te kunnen gaan, zonder rekening te houden met de meiden. We genieten er echt van, net als dat de meiden bij opa en oma genieten. En net als wij ook met z'n vieren genieten als we naar een pretpark gaan ofzo, waar we het alle vier naar ons zin hebben.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 09 sep 2011 17:52

AikonGirl schreef:'s Avonds liggen de kids toch op bed? Dan ben je toch lekker samen? Wij iig wel. ;)

[/url]

Dat is bij ons dus niet zo. Ik zit twee avonden per week op school, mijn man één. Daarnaast zijn we allebei lid van een vereniging, wat ons ook één avond per week 'kost'. Daarom vinden we het heerlijk om af en toe eens lekker samen weg te gaan. Niet zozeer om onze relatie op te krikken, dat zit wel goed, maar om gewoon even samen leuke dingen te doen waar we allebei van houden.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 sep 2011 18:06

Maar misschien moet je dan niet zeggen, dat je weggaat zonder kinderen 'omdat het goed is voor je relatie', maar gewoon zeggen 'omdat we zin hebben iets zonder de last/aanwezigheid van de kinderen te doen'.

Want voor mijn gevoel roepen veel mensen, dat het nodig is voor hun relatie, om het te rechtvaardigen, ofzo. Waarom, weet ik ook niet, want je moet het toch zelf weten? Maar kennelijk willen veel mensen het wel rechtvaardigen, terwijl er weinig bijzonders gebeurt: kinderen die bij opa/oma logeren...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 sep 2011 18:15

Galateia schreef:Waarom is het dan belangrijk voor je relatie om zonder de kinderen een nacht weg te gaan? Ik zie dat niet zo goed, maar dat zal wel per relatie verschillen. Onze relatie heeft dat kennelijk niet nodig, want het gaat hier prima. De behoefte is er ook totaal niet. Natuurlijk doen we wel leuke dingen, maar dan gewoon... thuis. We gingen vroeger graag uit eten, nu kookt mijn man gewoon iets mega-lekkers terwijl ik ons mannetje op bed leg en dan gaan we uit eten in eigen huis. En in plaats van dat we naar de film gaan, plannen we thuis lekker een filmavondje. Ja, samen naar een voorstelling, ofzo, dat lukt niet meer. Maar dat doe ik dan wel alleen. Manlief doet ook wel eens iets wat hij leuk vindt. Hij is bijvoorbeeld net lid geworden van de toneelvereniging hier. Dikke lol. Nou, zo doen we alleen en samen gewoon nog steeds ons ding.

Verder doen we overdag zat leuke dingen, maar gezellig met zoonlief erbij, hoor. Dus kennelijk hebben we het niet nodig, anders hadden we dat vast wel gemerkt. Maar uiteraard: zelfs al hadden we het nodig, het zou onmogelijk zijn. Zoonlief slaapt nog bij ons op de kamer, binnenkort (hopelijk snel) een tweede kindje met haar eigen dingen (en wat we ervan weten: dit wordt heftiger dan zoonlief). Dus nee. Zelfs al zouden we het nodig hebben, onmogelijk. Dus dan maar zorgen, dat we het niet nodig hebben. Toch? :mrgreen:

Maar ik blijf me afvragen: waarom is het dan zo belangrijk voor je relatie? Wat zou er mis gaan, wanneer jullie het niet zouden doen?

Nacht samen weg hoeft voor mij ook niet, maar dat verschilt per relatie natuurlijk. Wat voor iemand niet nodig is, is voor een ander dus blijkbaar wel nodig. Ik denk ook dat veel moeders zich niet kunnen ontspannen om wat leuks te doen in huis omdat er altijd wel wat ligt om te doen en als ik mezelf een beetje ken, zou ik ook niet lekker kunnen zitten eten als ik weet dat er een berg strijk, 3 wassen en een vieze pleevloer ligt te wachten. Maar dat is verschillend he ;)
Bovendien ga ik eens in de zoveel maanden een uurtje of 2 weg met manlief puur omdat IK het huis uit moet. Ik kijk dag in, dag uit, avond in, avond uit tegen dezelfde 4 muren aan. Beetje afwisseling is weleens leuk en omdat mijn vriendinnen 's avonds thuis zitten bij de kids, manlief vaak weg is en ik ook geen zin heb in mijn eentje wat te gaan doen als hij thuis is, is dit dus mijn heerlijk egoistische oplossing. En weet je wat: Michael heeft toch zo'n leuke moeder de ochtend na dat avondje weg met papa!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 sep 2011 18:51

Maar uhm, Laura, pssssst: ik vind het geen probleem, hoor, als je gezellig weggaat! Voor het geval je misschien dacht, dat ik het dat wel zou vinden. Het ging mij er alleen maar om, dat men vaak zo standaard zegt 'dat is goed voor mijn relatie', terwijl het misschien gewoon goed is voor jezelf. Lijkt me niets mis mee, ik vraag me ook gewoon oprecht af, waarom men het dan toch vaak probeert te rechtvaardigen. That's all. Als zoonlief geen bijzondere achtergrond gehad zou hebben (hij kwam natuurlijk wel op latere leeftijd dan de jouwe, dus het loopt vast wel wat anders), dan had hier waarschijnlijk nu ook een oppas zitten typen 8)

LauraC schreef:zou ik ook niet lekker kunnen zitten eten als ik weet dat er een berg strijk, 3 wassen en een vieze pleevloer ligt te wachten.

Haha, daar zou ik geen seconde aan denken 8)

LauraC schreef:Bovendien ga ik eens in de zoveel maanden een uurtje of 2 weg met manlief puur omdat IK het huis uit moet. Ik kijk dag in, dag uit, avond in, avond uit tegen dezelfde 4 muren aan.

Niet meer dan logisch. Ik zeg immers heel vaak - ook op dit forum: als ik een thuisblijfmoeder was geweest, dan was ik allang een keer met mijn hoofd naar beneden uit het zolderraam gesprongen.

LauraC schreef:is dit dus mijn heerlijk egoistische oplossing. En weet je wat: Michael heeft toch zo'n leuke moeder de ochtend na dat avondje weg met papa!

Wat mij betreft hoef je niet eens erbij te schrijven, dat M. daardoor een leukere moeder heeft, hoor. Het feit dat je er soms uit moet, lijkt me al reden genoeg het gewoon eens te doen... :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 sep 2011 18:59

Ik denk dat achtergrond van S er inderdaad mee te maken heeft. M heeft nooit iets van 'alleen'zijn gekend, vanaf het moment dat hij geboren is, werd hij door zijn pleegmoeder en -vader vol liefde opgevangen. En het scheelt voor mij enorm dat ik weet dat Michael nooit wakker wordt 's avonds, dat heeft hij in de 3 jaar dat we hem hebben nog nooit gedaan. Dus hij weet niet eens dat wij er niet zijn zeg maar.
O ja....ff wat anders maar gerelateerd aan Galateia's eerdere vraag over kindjes die alles in hun mond stoppen: kwijlen jullie kinders ook enorm? M's mond lijkt soms wel een kraan! Nu hij 3,5 is staat dat gewoon voor geen meter!

Terug naar “Archief”