@boer,
Ik ben op latere leeftijd tot bekering/geloof gekomen, ben dus volwassengedoopt,
mijn kinderen 4 en 12 jaar gingen gewoon mee naar de dienst (evangelische gemeente)
'de oudste ging op haar 19 jaar bij haar a.s. schoonmoeder samen wonen met haar vriend
(z.g. hervormd en nog wat, als kind gedoopt) ik heb daar veel verdriet van gehad.
Ze kwamen elke zondag uitgebreid lunchen, in die jaren hebben we heel en heel veel
over het geloof en de bijbel en over de liefde en rechtvaardigheid van God gesproken.
Let wel ik heb het over een jaar of vier, ze zijn ook in de tijd getrouwd.
Door die gesprekken waar mijn schoonzoon bijna nooit aan deel nam, kwamen ze met
het idee om mee te gaan naar mijn gemeente (idee van mijn schoonzoon) hij had zijn
oren dus goed open staan
Na ongeveer 2 jaar hebben ze samen besloten zich te laten dopen en gaan nu, met inmiddels
2 kinderen naar een gemeente in hun eigen woonplaats.
Ik heb al die jaren voorbede gedaan voor ze in de vaste overtuigen dat het Gods plan
was ze te redden.
En het zelfde voor de jongste, leek in zijn tienertijd een andere weg op te gaan (hash roken enz)
Moet er wel bij zeggen dat hij wel mee is blijven gaan en veel optrok met andere tieners
in de tienergroep van onze gemeente, ik zie dat als een soort bescherming voor verdere
terugval in de wereld, de jongeren praten heus wel met elkaar over geloven en ze hebben
regelmatig bijbelstudies.
Maar ook hij heeft oprecht gekozen en is op zijn 18 jaar gedoopt.
Waarom schrijf ik dit allemaal, omdat ik anderen wil bemoedigen als kinderen een wereldse
weg in slaan en niets van het geloof en God willen weten. God is goed en verhoord onze
gebeden alle familiebanden hebben waarde voor Hem.
Ik heb wel eens een vrouw horen zeggen die na haar 50 jaar tot bekering kwam (en nooit wat van God wilde weten) dat ze zeker wist dat haar moeder,( die inmiddels al gestorven was) haar hele
leven voor haar had gebeden, want ze kon het niet anders verklaren waarom zij tot geloof kwam.
Ik ben God elke dag dankbaar voor zijn trouw en voor de wonderen die Hij doet.
En als je je baby hebt laten dopen met de juiste intentie en geloof, dan zal God ook
laten zien dat Hij onze gebeden hoort en verhoord. Het gaat om de oprechtheid van de mens.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.