Waar heb je vannacht over gedroomd?

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor Boekenlezer » 27 dec 2010 09:01

Ik droomde dat ik in Duitsland op vakantie was. Daar was ik in een bepaald gebied. Ik nam de trein, en ging eens naar een ander station. Toen ik daar was, bleek het wel erg ingewikkeld om de weg terug te vinden, een trein die mij weer terug zou brengen naar mijn vakantieplek. Ik kwam er niet echt uit. #-o Maar met een droom is het prettige, dat je dan uit de droom kunt stappen. Dan ben je meteen van het probleem af. :)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 27 dec 2010 09:10

Dat ik stage liep op een peuterspeelzaal en gek werd van al die kinderen :oops: De dag duurde ook heeel erg lang, ik dacht dat we naar huis gingen maar toen bleek het nog maar etenspauze te zijn.

Waar het vandaan komt weet ik niet. Mijn neefje pas voorteerst naar de psz gebracht dus daar komt het denk ik vandaan. Maar ik loop helemaal geen stage, haha! En in het echt moet ik er niet aan denken om leidster van een psz te zijn dus dat klopt dan wel :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 dec 2010 10:10

Dat we een dochter kregen en mijn man een totaal andere naam had opgegeven aan de burgerlijke stand dan we hadden afgesproken.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 dec 2010 01:42

ik droom eigenlijk haast nooit, t is al weer een tijd geleden. De laatste keer was ik manager van een beroemdheid die het maar vertikte om te winnen hahahaha... errug vaag.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 31 dec 2010 23:01

In de nacht van 29 naar 30 december droomde ik van een muzikale gelegenheid, waar (o.a.) ik moest optreden. Een dame die al wel vaker in mijn droom voorgekomen is verscheen weer eens in de aandacht.

Afgelopen nacht een droom over een HHK-gelegenheid waar je naar toe kon. Ds. W. Pieters was daar. Hij las (voor zichzelf) uit een boekje, en wel 'Uw krankheên kent' van ds. A. Moerkerken. (Ik herkende het boekje aan de kleuren van de omslag. Het staat in mijn boekenkast, dus ik kan het weten!) Hij streepte daarin aan wat hij gelezen had.
Verderop in de droom had ds. Pieters lang haar. Dat zal wel geïnspireerd zijn door het (door mij) lezen van 2 Samuël 14:26, die avond daarvóór. Ik heb die avond ervoor namelijk 2 Samuël 14 doorgenomen.

Dromen zijn inderdaad nogal eens erg vaag!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 19 mar 2011 13:58

Vrijdagochtend heb ik gedroomd van een vakantie. Ik maakte kennis met iemand, die mij eerst als een normaal persoon toescheen, maar later in de droom bleek hij een heel vervelende vent te zijn. Hij kon ook niet van mijn spullen afblijven.

En vanochtend heb ik van een of andere vakantie in Rusland gedroomd.

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 22 mar 2011 17:40

IK droomde laatst dat ik in het nieuwe autootje van mijn moeder reed. (zo'n ouderwetse Ford Ka). Ik zat eerst op de bijrijdersplek en moest vandaar maar het stuur pakken. Vervolgens zei mijn moeder dat het nog gemakkelijker ging als ik op de achterbank ging zitten; had ze zelf ook net ontdekt :D. Dus ging ik op de achterbank zitten en dat ging een stuk beter dan verwacht!
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 26 mar 2011 08:57

Ik ging een fietstocht maken, en ik had de wind lekker mee. Ik kon dus lekker stevig doorrijden. (Dat was afgelopen donderdag wel anders!)
Nou heb je tijdens een ronde natuurlijk een tijd lang de wind mee, maar dan krijg je, als je weer in een andere richting rijdt, de wind weer tegen. Zo ver kwam ik echter niet in de droom.
Het laatste wat ik mij van dat fietsen herinner, was dat ik een afdaling maakte, waarbij ik mijn snelheidsrecord sterk verbeterde. Stond mijn record op ongeveer 50 km/u, nu ging ik 80 km/u!

En toen hield de fietstocht op, en bleef ik op de plek waar ik was.
Ik was in een gebouw, waar o.a. wat bekenden waren. Toen ik wat verkennend het gebouw doorliep, ergens een heel eind verderop, kwam ik op een plek waar nazi-achtige dingen te zien waren.
Ik droomde ook nog, dat mijn vader een Mercedes-Benz C-klasse had (zie foto).

Afbeelding

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 26 mar 2011 14:56

Dat ik getuige was van een belijdenisdienst. Een van onze oud-prediakanten ging voor in deze dienst, die plaats vond in een theater. :roll: De vragen waarop geantwoord wordt waren heel vreemd en ook moest er 4x geantwoord worden (3x elk apart, 1x gezamelijk).
Tussendoor moest ik naar het toilet en vond ik potjes met pillen, en begreep ik dat een van de mensen die belijdenis zou doen er zelf een eind aan wilde maken. Ik heb wat gedaan (wat weet ik niet meer), maar het eind van de droom was dat alles goed is gekomen.

Dat ik gek kan dromen is een ding dat zeker is. :mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 28 mar 2011 20:23

nou, ik kan er ook wat van nu ik zwanger ben. word per nacht wel een paar x wakker en heb dan over verschillende dingen gedroomd.

vannacht eerst dat ik werd ontvoerd op een piratenschip 8-[
en later over de lunch die we over 2 weken hebben met één van de mannen van de raad van bestuur van ons ziekenhuis...
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 31 mar 2011 16:38

ik droomde pas, dat ik zwanger was, terwijl ik helemaal geen vriend heb, en ook nooit gehad
ik vond dan ook wel vreemd,

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 31 mar 2011 16:56

Ik heb nooit op dit topic gekeken, en dacht wie gaat nu zijn droom vertellen.
Maar ik loop met mijn droom al een week rond en krijg het maar niet uit mijn hoofd.

Ik droomde over de christenvervolging, mijn gezin en ik natuurlijk werden gezocht
omdat we christenen waren door echte moordenaars. We moesten vluchten
bij (in mijn droom) bekende mensen, en ons verstoppen. Ik droom nooit
eng maar dit was echt heel eng, we verstpten ons in hele kleine ruimten en buiten
konden we ze horen schreeuwen.
Het ergste was de angst maar ook de vernedering om je zo te verstoppen, ik had
het idee dat ik naar buiten moest gaan en moest getuigen dat ik in Jezus geloofde.
En moest laten gebeuren wat er moest gebeuren.

Frusterend!
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 31 mar 2011 17:01

nette schreef:ik droomde pas, dat ik zwanger was, terwijl ik helemaal geen vriend heb, en ook nooit gehad

Ik heb ver voor mijn trouwen gedroomd dat ik een zoon baarde. Ik kon jarenlang dat gezichtje voor me zien. Ik had hem zo kunnen uittekenen (alleen kan ik niet tekenen, anders had ik het zeker gedaan) Toen mijn oudste geboren werd, een zoon, keek ik meteen, nee, hij leek totaal niet op dat kind.
Maar toen de 3e geboren werd, was het herkenning, zo bizar.
Sommige dromen blijven je leven lang bij.

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 01 apr 2011 14:34

schelpje3 schreef:
nette schreef:ik droomde pas, dat ik zwanger was, terwijl ik helemaal geen vriend heb, en ook nooit gehad

Ik heb ver voor mijn trouwen gedroomd dat ik een zoon baarde. Ik kon jarenlang dat gezichtje voor me zien. Ik had hem zo kunnen uittekenen (alleen kan ik niet tekenen, anders had ik het zeker gedaan) Toen mijn oudste geboren werd, een zoon, keek ik meteen, nee, hij leek totaal niet op dat kind.
Maar toen de 3e geboren werd, was het herkenning, zo bizar.
Sommige dromen blijven je leven lang bij.

grappig :D

ik droomde vannacht
dat me schoonzus in een huis was met haar dochter, en dat er ook nog een jongtje kwam spelen
endat ik in het huis ernaast zat, en toen het huis ontploftje, waar me schoonzus was, en dat me vader er naar toe was precies toen, omdat hij zag dat er iets fouts was.
en dat ze allemaal overleden :cry: het was een hele aparte droom, en dat ik toen dacht aan me zus met de 2 kinderen, en het ongeboren kind(ze is zwanger) dat die boven waren.

en dat je in het huis liep, en opeens was de helft van het huis helemaal afgebrokkeld door die ontploffing, maar het was er ook leeg(alles was wel snel opgeruimd :wink: ) en kwam daar om te winkelen, want het was in een winkelcentrum(alles liep een beetje door elkaar) en ik dacht oja die winkel is er niet meer. en later ging ik op eens naar een soort zwemles. het was echt een hele aparte droom, en liep van het 1 in andere over, ik heb in me droom ook nog in 2 winkels gewerkt, allebei kwam ik voor de 1e keer. en in eentje, werkte een meisje uit onze kerk, die eigelijk engels op de middelbare school geeft. tja ik kan ook vreemd dromen, en mijn dromen lopen echt vaak van het 1 in het ander over zonder verband

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 04 jun 2011 18:33

In de nacht van donderdag op vrijdag jl. droomde ik over een bedrijf die aan kopjes wassen deed, en waar ik tijdelijk werkte. Het was niet zo'n fijne droom. Brrr.

Terug naar “Slow Chat”