Moderators: johannes1, Moderafo's
Sabra schreef:Het werd ook tijd. Heb je trouwens de aflevering gezien van de trip van Irak naar Bethlehem, uitgezonden op Tweede Kerstdag.
TheKeimpe schreef:Deze Jetta heeft wel wat ja, het vorige model vind ik wat stijfjes...
Wat ik me alleen afvraag: wat is de beleving van zo'n Volkswagen? Dat hij goed rijdt, dat geloof ik, maar ze zien er zo netjes en braafjes uit.
(Overigens zeg ik dit met boter op mijn hoofd, mijn Yaris is ook netjes en braafjes en rijdt ook erg goed, maar beleving?)
Boekenlezer schreef:Ik zit een beetje te twijfelen of ik winterbanden op mijn auto moet hebben voor de komende winter.
Hoe hebben jullie dat? Hebben jullie winterbanden op de auto in de winter, of rijden jullie door op de zomerbanden?
TheKeimpe schreef:Deze Jetta heeft wel wat ja, het vorige model vind ik wat stijfjes...
Wat ik me alleen afvraag: wat is de beleving van zo'n Volkswagen? Dat hij goed rijdt, dat geloof ik, maar ze zien er zo netjes en braafjes uit.
(Overigens zeg ik dit met boter op mijn hoofd, mijn Yaris is ook netjes en braafjes en rijdt ook erg goed, maar beleving?)
schelpje3 schreef:Boekenlezer schreef:Ik zit een beetje te twijfelen of ik winterbanden op mijn auto moet hebben voor de komende winter.
Hoe hebben jullie dat? Hebben jullie winterbanden op de auto in de winter, of rijden jullie door op de zomerbanden?
Mijn man heeft dit jaar voor het eerst winterbanden gekocht en vooral met die sneeuw, merkte hij heel goed het verschil ! Hij kon goed doorrijden, zonder weg te glijden, maar ja, nu is de temp hoger en dus slijten die banden harder. Ik geloof dat het onder de 7 gr moet blijven.
Boekenlezer schreef:Ik zit een beetje te twijfelen of ik winterbanden op mijn auto moet hebben voor de komende winter.
Boekenlezer schreef:schelpje3 schreef:Boekenlezer schreef:Ik zit een beetje te twijfelen of ik winterbanden op mijn auto moet hebben voor de komende winter.
Mijn man heeft dit jaar voor het eerst winterbanden gekocht en vooral met die sneeuw, merkte hij heel goed het verschil ! Hij kon goed doorrijden, zonder weg te glijden, maar ja, nu is de temp hoger en dus slijten die banden harder. Ik geloof dat het onder de 7 gr moet blijven.
Ik heb kort geleden iets gelezen, waaruit naar voren kwam dat winterbanden op dit moment wel eens heel gevaarlijk konden zijn. Zie artikel.![]()
Blijkbaar kun je winterbanden beter reserveren voor echt winterse omstandigheden.
JeeWee schreef:Boekenlezer schreef:Ik zit een beetje te twijfelen of ik winterbanden op mijn auto moet hebben voor de komende winter.
ik heb al jaren winterbanden en ik zou niet meer zonder durven.
Het verschil is zo groot! Op zomerbanden kom je vaak niet omhoog op een helling of je rijdt rechtdoor als je de bocht om wilt, je rijdt dat oude vrouwtje plat omdat je bij de zebra iets meer meters blijkt door te glijden...
Alleen al het zekere gevoel is de moeite waard.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten