Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
discipel2011 schreef:Het kwade en de Boze staan onder de Almacht van God en Jezus Christus.
De storm op het meer van Galilea, de dood, ziekten worden tenietgedaan indien God dit in Zijn raadsbesluiten nodig acht, Hij schept is als het ware de gelegenheden en daarbij moet satan doen of laten wat God wil, ook al is hij(satan) nog min of meer " vrij" in zijn doen en laten.., Hij laat tegenslagen, ziekten enz toe om mensen tot bekering en geloof te brengen in het afzien van deze wereld en opzien naar Hem..De Heiland en Redder..
discipel2011 schreef:Door Satan, de duivel in het geslachtsregister van Jezus te plaatsen is men bezig Hem opnieuw te lasteren en Zijn Geest en voor diegenen geldt, dat zij zich schuldig maken aan een onvergeeflijke zonde en diegenen zijn ook niet te bekeren.
schaapje schreef:Ik heb me altijd afgevraagt wat toch de zonde tegen de Heilige Geest was, nu
begint mij iets de dagen.
mohamed schreef:Nou ik ben zeer benieuwd en houd me aanbevolen!
Filosoof schreef:schaapje schreef:Ik heb me altijd afgevraagt wat toch de zonde tegen de Heilige Geest was, nu
begint mij iets de dagen.
Wat is die zonde van, volgens jou? Of is het nog niet helemaal gedaagd?
Filosoof schreef:mohamed schreef:Nou ik ben zeer benieuwd en houd me aanbevolen!
Wat de betekenis van de hel precies is, is wellicht ook een kwestie van exegese. Jij hebt daar andere gronden voor da nik. Dat er sprake is van eeuwige straf staat is echter niet aan interpretatie onderhevig. Wat mij betreft laten we elkaar vrij in onze opvatting over het al dan niet bestaan van een hel.
Horeb schreef:Filosoof schreef:mohamed schreef:Nou ik ben zeer benieuwd en houd me aanbevolen!
Wat de betekenis van de hel precies is, is wellicht ook een kwestie van exegese. Jij hebt daar andere gronden voor da nik. Dat er sprake is van eeuwige straf staat is echter niet aan interpretatie onderhevig. Wat mij betreft laten we elkaar vrij in onze opvatting over het al dan niet bestaan van een hel.
jij bent nogal voor "vrije opvattingen" is het niet. jij mag wel alles te pas en te onpas beweren......maar als iemand je persoonlijk aanspreekt......komt het te dichtbij. en daar moet meneer niets van hebben!!!
ik zal al je goddeloze praat blijven bestrijden op dit forum. te vuur en te zwaard. Alles wat ingaat tegen Gods woord en Zijn getuigenis moet gezegd. ook persoonlijk......of JUIST persoonlijk.
de hel bestaat en is voor alle mensen die niet geloven in God. de poel die daar brand van vuur en sulfer.........inderdaad, als straf op de zonden.
Filosoof schreef:mohamed schreef:Nou ik ben zeer benieuwd en houd me aanbevolen!
Wat de betekenis van de hel precies is, is wellicht ook een kwestie van exegese. Jij hebt daar andere gronden voor da nik.
Dat er sprake is van eeuwige straf staat is echter niet aan interpretatie onderhevig. Wat mij betreft laten we elkaar vrij in onze opvatting over het al dan niet bestaan van een hel.
discipel2011 schreef:Sommigen moeten de hel eerst meemaken om te geloven dat Jezus hen daar uit wil houden, daarom gaf Hij Zijn kostbare Bloed, nu is het Zijn Aanbod tot eeuwig behoud, in de hel is Die Stem voorgoed het zwijgen opgelegd....
discipel2011 schreef:Sommigen moeten de hel eerst meemaken om te geloven dat Jezus hen daar uit wil houden, daarom gaf Hij Zijn kostbare Bloed, nu is het Zijn Aanbod tot eeuwig behoud, in de hel is Die Stem voorgoed het zwijgen opgelegd....
haring schreef:discipel2011 schreef:Sommigen moeten de hel eerst meemaken om te geloven dat Jezus hen daar uit wil houden, daarom gaf Hij Zijn kostbare Bloed, nu is het Zijn Aanbod tot eeuwig behoud, in de hel is Die Stem voorgoed het zwijgen opgelegd....
Waarom vergaf God de zonde niet gewoon? Ipv heel wreed een mens er voor te offeren. Een onschuldig mens nog wel. Komt mij nogal barbaars over.
discipel2011 schreef:God is rechtvaardig en ziet geen zonde door de vingers
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten