Is God de schuld van al het boze in de wereld?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

schaapje
Generaal
Generaal

Re: Is God de schuld van al het boze in de wereld?

Berichtdoor schaapje » 28 jan 2011 11:44

Discipel maak je niet druk elke ware gelovige gaat hier niet eens op in wat er beweerd wordt.
Het is gewoon te erg voor woorden, maar ik denk aan de woorden van Jezus; zij hebben
hun loon reeds.

Ik heb me altijd afgevraagt wat toch de zonde tegen de Heilige Geest was, nu
begint mij iets de dagen.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 28 jan 2011 11:48

discipel2011 schreef:Het kwade en de Boze staan onder de Almacht van God en Jezus Christus.
De storm op het meer van Galilea, de dood, ziekten worden tenietgedaan indien God dit in Zijn raadsbesluiten nodig acht, Hij schept is als het ware de gelegenheden en daarbij moet satan doen of laten wat God wil, ook al is hij(satan) nog min of meer " vrij" in zijn doen en laten.., Hij laat tegenslagen, ziekten enz toe om mensen tot bekering en geloof te brengen in het afzien van deze wereld en opzien naar Hem..De Heiland en Redder..

Discipel: Hoewel we vaak in de "gereformeerde clinch" ( 8)) liggen met elkaar: Hierin zijn we het in ieder geval eens. Mooi verwoord!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 28 jan 2011 11:56

God wil wel, dat alle mensen behouden worden en TOT KENNIS DER WAARHEID KOMEN EN DE WAARHEID IS JEZUS CHRISTUS EN DIE GEKRUISIGD VOOR DE ZONDE DER MENSHEID, DIE DOOD IS IN ZONDE EN ONGERECHTIGHEID.
Door het geloof in De Waarheid, is een mens behouden, dus door de persoonlijke geloofsrelatie met Jezus Christus.
Alle andere religies zijn daardoor vals, want dan moet een mens God eerst behagen en misschien dan ...
Christus is gekomen om ons te redden door Zijn dood, om ook Zijn Leven te openbaren in het geloof

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 jan 2011 12:11

discipel2011 schreef:Door Satan, de duivel in het geslachtsregister van Jezus te plaatsen is men bezig Hem opnieuw te lasteren en Zijn Geest en voor diegenen geldt, dat zij zich schuldig maken aan een onvergeeflijke zonde en diegenen zijn ook niet te bekeren.

Nee, ik hoef inderdaad niet bekeerd te worden, want dat ben ik al. :lol:

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Filosoof » 28 jan 2011 14:17

schaapje schreef:Ik heb me altijd afgevraagt wat toch de zonde tegen de Heilige Geest was, nu

Wat is die zonde van, volgens jou? Of is het nog niet helemaal gedaagd?
"Toen ik moe was van zoeken, leerde ik vinden."
-Friedrich Nietzsche-

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Filosoof » 28 jan 2011 14:19

mohamed schreef:Nou ik ben zeer benieuwd en houd me aanbevolen!

Wat de betekenis van de hel precies is, is wellicht ook een kwestie van exegese. Jij hebt daar andere gronden voor da nik. Dat er sprake is van eeuwige straf staat is echter niet aan interpretatie onderhevig. Wat mij betreft laten we elkaar vrij in onze opvatting over het al dan niet bestaan van een hel.
"Toen ik moe was van zoeken, leerde ik vinden."
-Friedrich Nietzsche-

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 28 jan 2011 14:46

Filosoof schreef:
schaapje schreef:Ik heb me altijd afgevraagt wat toch de zonde tegen de Heilige Geest was, nu

Wat is die zonde van, volgens jou? Of is het nog niet helemaal gedaagd?

Hallo filosoof,

Ben je er weer :D
Ga je weer een poging wagen om een gelovige te overtuigen dat God niet deugd.
Bij mij gaat dat niet lukken hoor. :D

En wat je vraag betreft...ik denk dat jij het wel weet hé....dat is toch zo...jij weet toch
hoe het allemaal in elkaar zit.

Ik denk dat je een leuk mens bent, maar heb geen zin in een discussie, sorry :D
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Horeb
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Horeb » 28 jan 2011 17:37

Filosoof schreef:

Wat de betekenis van de hel precies is, is wellicht ook een kwestie van exegese. Jij hebt daar andere gronden voor da nik. Dat er sprake is van eeuwige straf staat is echter niet aan interpretatie onderhevig. Wat mij betreft laten we elkaar vrij in onze opvatting over het al dan niet bestaan van een hel.

jij bent nogal voor "vrije opvattingen" is het niet. jij mag wel alles te pas en te onpas beweren......maar als iemand je persoonlijk aanspreekt......komt het te dichtbij. en daar moet meneer niets van hebben!!!

ik zal al je goddeloze praat blijven bestrijden op dit forum. te vuur en te zwaard. Alles wat ingaat tegen Gods woord en Zijn getuigenis moet gezegd. ook persoonlijk......of JUIST persoonlijk.

de hel bestaat en is voor alle mensen die niet geloven in God. de poel die daar brand van vuur en sulfer.........inderdaad, als straf op de zonden.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 jan 2011 20:25

Horeb schreef:
Filosoof schreef:

jij bent nogal voor "vrije opvattingen" is het niet. jij mag wel alles te pas en te onpas beweren......maar als iemand je persoonlijk aanspreekt......komt het te dichtbij. en daar moet meneer niets van hebben!!!

ik zal al je goddeloze praat blijven bestrijden op dit forum. te vuur en te zwaard. Alles wat ingaat tegen Gods woord en Zijn getuigenis moet gezegd. ook persoonlijk......of JUIST persoonlijk.

de hel bestaat en is voor alle mensen die niet geloven in God. de poel die daar brand van vuur en sulfer.........inderdaad, als straf op de zonden.

Filosoof gelooft dat de Bijbel ons leert dat de hel bestaat, net als jij.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 jan 2011 20:29

Filosoof schreef:

Wat de betekenis van de hel precies is, is wellicht ook een kwestie van exegese. Jij hebt daar andere gronden voor da nik.

Als de Bijbel zou leren dat er een eeuwig vuur bereid is voor de zondaars waar zij na hun dood voor altijd zullen branden, zou ik daar grote moeite mee hebben gehad, maar mijn kop desondanks niet in het zand steken. Waar ik door geboeid ben is de waarheid, welke andere gronden zou ik hebben?
Dat er sprake is van eeuwige straf staat is echter niet aan interpretatie onderhevig. Wat mij betreft laten we elkaar vrij in onze opvatting over het al dan niet bestaan van een hel.

Toon het me dan, want ik ben het zelf niet tegengekomen en zit regelmatig met mijn neus in de Bijbel. We hoeven er ook wat mij betreft geen discussie over, maar als je me de verzen wilt tonen ben ik je zeer erkentelijk.

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 29 jan 2011 21:43

Sommigen moeten de hel eerst meemaken om te geloven dat Jezus hen daar uit wil houden, daarom gaf Hij Zijn kostbare Bloed, nu is het Zijn Aanbod tot eeuwig behoud, in de hel is Die Stem voorgoed het zwijgen opgelegd....

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 31 jan 2011 13:56

discipel2011 schreef:Sommigen moeten de hel eerst meemaken om te geloven dat Jezus hen daar uit wil houden, daarom gaf Hij Zijn kostbare Bloed, nu is het Zijn Aanbod tot eeuwig behoud, in de hel is Die Stem voorgoed het zwijgen opgelegd....

Hoewel vrij cru uitgedrukt: In wezen heb je gelijk.
Proef ik een toenadering tussen discipel en andere forummers..? :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 31 jan 2011 22:37

discipel2011 schreef:Sommigen moeten de hel eerst meemaken om te geloven dat Jezus hen daar uit wil houden, daarom gaf Hij Zijn kostbare Bloed, nu is het Zijn Aanbod tot eeuwig behoud, in de hel is Die Stem voorgoed het zwijgen opgelegd....

Waarom vergaf God de zonde niet gewoon? Ipv heel wreed een mens er voor te offeren. Een onschuldig mens nog wel. Komt mij nogal barbaars over.
*onderschrift verwijderd door moderator*

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 31 jan 2011 23:11

haring schreef:

Waarom vergaf God de zonde niet gewoon? Ipv heel wreed een mens er voor te offeren. Een onschuldig mens nog wel. Komt mij nogal barbaars over.

God is rechtvaardig en ziet geen zonde door de vingers

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 31 jan 2011 23:31

discipel2011 schreef:God is rechtvaardig en ziet geen zonde door de vingers

Dit is geen antwoord op mijn vraag. Ik stel de vraag nog een keer.

*onderschrift verwijderd door moderator*

Terug naar “[Religie] - Open forum”