Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Jannoek » 04 jan 2011 21:37

ik heb ook al gehad dat iemand vroeg of we wisten of we een meisje of een jongetje krijgen (Wisten we op dat moment nog niet) en ook hoeveel kinderen we willen 8-[

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 jan 2011 21:42

Jannoek schreef:en ook hoeveel kinderen we willen 8-[

Gewoon iets exorbitant hoogs zeggen. Ik zei altijd 11 ;)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 jan 2011 21:44

LauraC schreef:
Jannoek schreef:en ook hoeveel kinderen we willen 8-[

Gewoon iets exorbitant hoogs zeggen. Ik zei altijd 11 ;)

haha, dat ga ik de volgende keer ook doen. :lol:

Toch verwacht je zulke vragen niet ofzo... ik was er een beetje door overdonderd. We vinden één al zo'n groot wonder!

jaantje74
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jaantje74 » 05 jan 2011 08:41

Gefeliciteerd met je nichtje Petra.
'k Zat net van de week aan je schoonzus te denken. Fijn dat alles achter de rug is.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 05 jan 2011 08:55

jaantje: Dank je, ken je m'n schoonzus dan?

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 05 jan 2011 09:17

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Een buikfoto van een week of 3 geleden (34? weken). Kmoet er nog maar weer eens een maken. Inmiddels is het wel weer wat gegroeid.

Hier gelukkig geen last van mensen die ongevraagd een hand op mijn buik leggen. kVind het idd behoorlijk asociaal om dat zo maar te doen! Wel veel vragen van hoe lang moet je nog, maar dat zijn meestal wel bekenden en dat vind ik prima.
Laatst gewijzigd door Em. op 05 jan 2011 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 jan 2011 09:20

mooie buik hoor Em! Je bent nu 37 weken ofzo, toch?
Voel je je nog goed?

edit: je hebt de (grote :mrgreen: ) foto verwijderd zie ik ;-)

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 05 jan 2011 09:30

Hij staat er weer op :), formaat was niet helemaal de bedoeling, nu ietsje beter. Dat heb je als je nooit foto's plaatst, maar ik snap het nu... :mrgreen:

Jannoek, jij heb ook een mooie buik. Volgens mij wel redelijk normaal voor 21 weken toch?

Ben morgen 37 weken, wel weer een mijlpaal. Voel me nu prima, behoudens wat weinig slaap (de baby lijkt het leuk te vinden om mn snachts (maar ook overdag) ineens mijn blaas in de verdrukking te duwen....haha). Verder is gelukkig alles nog rustig. Helaas is manlief vandaag ziek, grieperig, snotterig, koortsig etc. Hopelijk gaat dat virus mij even voorbij, en laat de kleine nog maar even zitten totdat dat allemaal weer een beetje in een rustiger vaarwater is...
Vanmiddag naar de verloskundige, moet vanaf nu elke week. Ben benieuwd!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 jan 2011 09:33

Wauw, mooie foto's Em en Jannoek!
Ik weet niet meer of mensen hun hand op mijn buik legden bij de zwangerschap van Jurian, maar op dit moment zou ik me er niet zo druk om kunnen maken. Het is maar een buik ;) Net als dat mensen aan Jurian zitten, hij gaat vanzelf wel gillen als hij het niet fijn zou vinden. Nu is hij ook wel een kind dat geniet van aandacht, als je een wat bang kind hebt, lijkt het me minder fijn ja. Kusjes geven enzo vind ik ook geen probleem, hij is bijdehand genoeg om 'nee' te roepen als hij neit wil, en dat doet hij heus wel. Een handje geven vind ik sowieso wel beleefd, dat moet hij soms gewoon van me. Kusjes hoeven niet, een handje geven als je naar bed gaat wel. Bij hem is het vaak een high five voor alle aanwezigen, ook goed.

Ik zit trouwens nog steeds aan de 2,5 kilo erbij, nu met bijna 16 weken. Echt fijn, het voelt echt goed. Nu heb ik een broek aan maat 40, wel positie, maar hij is echt te groot. Gister had ik em aan met werken, met een pieper en telefoon in de broekzakken, en ik bleef hijsen ;) Da's ook niet ideaal. Maar wel fijn dat ik niet te snel aankom, dan hoeft het erna ook niet allemaal er meer af
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 jan 2011 10:05

mooie buikfoto's! 21 weken vind ik op zich wel heel netjes, m'n collega is nu ongeveer 20 weken en daar zie je nu een klein buikje komen maar tsja het zegt niets. Mss groot kindje of veel vruchtwater, etc. iig een groot wonder!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 jan 2011 10:24

Ik zit nu op 6 kilo... Hoop dat het een beetje binnen de perken blijft. Ik probeer in elk geval er op te letten dat het niet buitensporig veel wordt ;-)

Gelukkig weet ik dat ik kan afvallen, dus daar heb ik eventueel ook wel vertrouwen in ;-)

Ik vind het zelf ook niet echt extreem hoor, maar andere mensen blijkbaar wel :mrgreen:
Kindje is in elk geval groot, dat bleek op de 20 weken echo. Maar ja, als het op m'n man lijkt dan is het niet verwonderlijk (die was 10 pond :-oo ) Hoop maar dat het ergens tussen het geboorte gewicht van mij (6 pond) en m'n man inkomt dan 8-[ :wink:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 05 jan 2011 11:53

Dat hoop ik ook voor je jannoek :wink:

Ik vind het heel normaal als mensen vragen hoe lang je nog moet of hoe ver je zwanger bent. Dat is toch niet nieuwsgierig? Gewoon belangstellend.

Ik was in de zomer zwanger en behoorlijk dik en kreeg ook veel opmerkingen, ook weleens hele rare (heb je een bal ingeslikt?) haha maarnietheus. Als mijn zussen aan mijn buik zitten, dat doen ze nooit maar dat vind ik geen probleem, of tante of moeder. Maar zomaar op straat, dat vind ik zo ontzettend raar! Ik wist ook nooit wat ik moest zeggen want het waren vaak de meest belangstellende mensen! Ik heb het ook een keer meegemaakt dat een man dat deed, het voelde eigenlijk gewoon intimiderend! Ook mensen die vragen: mag ik even voelen? vind ik altijd zooooo bijzonder!

Trouwens, pasgeleden postte ik dat ik ws wel al 3 of 4 kilo aangekomen zou zijn..... nou, vanmorgen was ik afgevallen! Zit nu een halve kilo onder m'n oude gewicht! En dat na elk uur eten al weken lang!

jaantje74
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jaantje74 » 05 jan 2011 11:56

petra85 schreef:jaantje: Dank je, ken je m'n schoonzus dan?

Door haar werk, is ze vorig jaar in ons gezin geweest.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 05 jan 2011 12:05

Weten jullie al of je een cursus wil doen?

De vorige keer heb ik de gewone zwangerschapscursus gedaan. Vond het erg gezellig maar leerde niet echt veel nieuwe dingen.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 05 jan 2011 12:26

Bij mij heeft er ook wel eens een wildvreemde man aan mijn buik gezeten. Heb toen in een impuls zijn buik gegrepen en gevraagd hoever hij dan wel was. Kreeg eerst een vreemde blik, toen een schaterlach en toen een excuus: 'Het spijt me..' :mrgreen:

Terug naar “Archief”