haring schreef:Boekenlezer schreef:Ik vind het slecht.
Het is inherent aan een orthodox-christelijke overtuiging, om tegen gepraktizeerde homoseksualiteit te zijn. Als je dat verboden wordt, word je op dat punt dus verboden, om christelijk te denken en te handelen.
Sorry maar christelijk zijn is meer dan iets tegen praktiserende homo's te zijn. Daarnaast zijn een hoop christenen niet tegen praktiserende homo's.Dat is een aantasting van de vrijheid van geloof/godsdienst.
Zoals ik hier al zei, vrijheid van godsdienst is iets anders dan de vrijheid om mensen uit te sluiten.En ja, dat ze het niet zo hebben op een denken vanuit het christelijke geloof, blijkt wel uit wat ik vandaag nog las: "Uit de toelichting op het wetsvoorstel blijkt overigens dat de indieners op termijn veel meer willen dan het schrappen van alleen de enkelefeitconstructie. Volgens hen mogen scholen van hun personeel geen volledige onderschrijving van de grondslag meer eisen." (Bron: RD)
Het gaat helemaal niet om het christendom. Want als een Islamitische of joodse school dit doet is het ook fout. Het gaat niet om het geloof. Het gaat om het feit dat er gediscrimineerd word en dat vind een Kamermeerderheid fout.Als ik moet kiezen tussen mijn geloof, of een arrogante overheid, dan weet ik wel wat ik moet kiezen: mijn geloof.
Het is helemaal niet arrogant. Ik vind het veel arroganter om mensen uit te sluiten omdat ze vinden dat hun levensstijl fout is. Dat is een beetje, de de pot verwijt de ketel terwijl hij zwart ziet. En ja, hier is gewoon een Kamermeerderheid voor. En we leven in een democratie. Als de meerderheid van het parlement het wil gaat dit gewoon gebeuren.
Dat er mensen zijn, die christelijk willen zijn, en tegelijkertijd dingen willen tolereren, die met de Bijbel in strijd zijn, dat weet ik. Dat is niks nieuws. Zijn er immers niet altijd al dwaalleraren geweest?
Dat christelijk geloof en gepraktizeerde homoseksualiteit niet te verenigen valt, heb ik op dit forum allang duidelijk gemaakt. (Zie bijvoorbeeld hier en het eerste gedeelte van hier)
Daarom dwingt de strekking van het wetsvoorstel om óf je christelijke geloof serieus te nemen, óf de staatswet, als je christelijk bent.
Aangezien het gezag van God hoger is dan dat van mensen, is het wel duidelijk hoe de keuze dan uit dient te vallen, democratie of niet.
Al die mensen die de democratie vormen, staan ook niet boven God, hoor. Eens zullen ze met de consequenties van hun keuzes te doen krijgen. Eens zullen ze daarvoor verantwoording af moeten leggen voor God.
haring schreef:Het is helemaal niet arrogant. Ik vind het veel arroganter om mensen uit te sluiten omdat ze vinden dat hun levensstijl fout is.
Dan is het ook arrogant, als een politieagent iemand bekeurt, omdat hij door rood rijdt. Want dan velt die politieagent een oordeel over wat iemand anders doet, naar zijn eigen interpretatie van wat er zoal wel en niet mag. Daar kom ik tenminste op uit, als ik jouw wijze van redeneren hierop toepas.