Bedankt, Lidia!
En wat een schattige jurk (en een schattig meisje  

)! Vooral die stroken aan de achterkant!
Voor hun verjaardag mogen de kinderen een thema kiezen. Daarbij bedenken we samen een traktatie.
Voor het bakkersfeest van een zoon maakten we bakkertjes:

De oudste wilde op z'n vijfde verjaardag een koeienfeest. De groene ondergrond moet natuurlijk gras voorstellen, en er staat een hek om de wei. De traktatie bestaat uit fruit, afgewisseld met stukjes pannenkoek.

Deze traktatie heb ik gemaakt voor een 'tuin'feest. In het zakje zitten tuinkerszaadjes, achter het schepje (in het witte papier) zit een kapitein Koek.

Deze tasje trakteerde dochterlief voor haar eerste verjaardag. Op het truitje van Nijntje stond oorspronkelijk haar naam. De inhoud was een (verpakt) snoepzakje en twee stoepkrijtjes.

Tijdens de laatste weken van mijn 2 laatste zwangerschappen heb ik ook heerlijk geknutseld; vier kinderen op school mochten trakteren, met gem. 25 kinderen per klas en we wisten niet of we een jongetje of meisje zouden krijgen. Dat betekent dus zo'n 200 traktaties!
Sateprikkers met aan de ene kant een kinderkopje met eronder 'Hoera, een zusje!' en aan de andere kant muisjespapier (scrapbookpapier). Eraan hing een zakje met roze/witte hartjes (en aan de jongensvariant natuurlijk blauw/witte hartjes) in een gehalveerd foliezakje (om kaarten in te pakken).

Een andere zoon wilde graag cakejes trakteren. Daarin stond een prikker wel leuk. De achterkant is ook van muisjespapier.

Het kost altijd veel tijd, maar is heerlijk om te doen!