Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor MissF » 08 jul 2010 18:44

Ik heb net mijn bermuda afgemaakt, en hij is zowaar echt gelukt :D Hij is niet perfect van pasvorm, en zit ook niet perfect in elkaar, maar volgens mij heeft niemand dat echt door. Ideale lengte, net op mijn knie. Op mijn werk loop ik niet in een echte korte broek, maar 3/4 en lang vind ik weer zo snel te warm. Dus nu ook deze lengte :) Ik ga het patroon wel bewaren, dan maak ik er misschien nog eens eentje voor de winter ofzo, legging eronder, laarzen eronder, vind ik ook stoer staan. Maar dan van dikkere stof.
Nu ligt er nog stof voor een lange witte broek en felgroene tricot voor een jurkje o.i.d. maar ik heb echt geen zin meer, ik vind het nu even te warm.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

sientje
Mineur
Mineur

Berichtdoor sientje » 08 jul 2010 23:06

Sophie77 schreef:
sientje schreef:Ik heb te veel hobby's.... :?
Naaien,scrappen,lezen,computeren......en het is allemaal vééél leuker dan het huishouden doen.... :oops:

Dit had ik kunnen schrijven ...

Gelukkig ik was al bang dat ik als enige zo'n slechte huisvrouw ben :wink:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 09 jul 2010 06:50

en hier nog 1.

Wat een verbondenheid op refoweb.

Ik moet van mezelf altijd minimaal 1 ding gedaan hebben op een dag, naast het gewone werk wat eigenlijk al heel veel is, en dan heb ik weer tijd voor mezelf. 't Is wel goed, ben geen slaaf van mijn huis. Over anderhalve week gaan we aan een interne sloperij beginnen dus ik ga nu echt geen ramen zemen of weet ik veel wat.
ja, dat is mijn mening dan he.....

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 jul 2010 16:27

Vanmiddag een zpagetti-haken-workshop gevolgd. (volgens mij btje kromme zin)

helemaal leuk natuurlijk!

http://www.hoooked.nl/

Mijn tuinhuis is nu hobby-tuinhuis. Heb voorlopig geen party's, alle spullen zijn er uit dus ik heb mijn naaispullen erheen gesleept. En ik heb meteen van de week weer een en ander in elkaar gefabriekt.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 17 jul 2010 19:18

*Annet* schreef:Vanmiddag een zpagetti-haken-workshop gevolgd. (volgens mij btje kromme zin)

helemaal leuk natuurlijk!

http://www.hoooked.nl/

Mijn tuinhuis is nu hobby-tuinhuis. Heb voorlopig geen party's, alle spullen zijn er uit dus ik heb mijn naaispullen erheen gesleept. En ik heb meteen van de week weer een en ander in elkaar gefabriekt.

Dan was je ver van huis, of niet?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 jul 2010 20:01

Nee joh, was een handwerk/hobby winkel in Ouddorp die het organiseerde. De mevrouw die dit bedacht heeft was er ook bij voor een luttel uurtje. Als je kan haken kan je dit ook, het is alleen met veel dikker 'garen' en een haaknaald van 12 mm. Lekker snel klaar dus. Er lag ook een vloerkleed, kan je gewoon ff op een avondje haken. Je hoeft er niet bij na te denken dus je kan het zo meenemen als je ergens op visite gaat en een ijverige indruk wilt maken.

*Annette*
Majoor
Majoor

Gezin en ... hobby's

Berichtdoor *Annette* » 17 jul 2010 22:09

mamavan3 schreef:
*Annette* schreef:Die rok, waar mamavan3, laatst foto's van heeft gepost klinkt ontzettend gaaf! Heeft iemand een zeer uitgebreide beschrijving voor mij :mrgreen:. Ik ben echt een domme gans om zulk soort dingen te snappen maar ik vind de rok wel erg leuk dat het mij wel wat leek om zoiets eens te maken, misschien wil me ma het ook wel voor me doen. Maja dan heb ik wel een duidelijk en uitgebreide beschrijving nodig :oops:...

Wil je hem met zijnaden, dus met meer 'figuur' er in? (iets ingewikkelder)
Of wil je de rechte lap? (simpeler)
Ik heb 'm nl. nu ook gemaakt met zijnaden. Die wil ik wel op de foto zetten met beschrijving en al, alleen....deze week ben ik veel weg, dan wordt het wel volgende week.

Super als je dat zou willen doen! Mag wel die met zijnaden, als het niet al te ingewikkeld is ;). Die met rechte lap had je volgens mij laatst de foto's van gepost? Graag een zeer uitgebreide beschrijving :mrgreen:. En wat voor stof gebruik je ervoor, denk dat niet alle stoffen ervoor geschikt zijn?

Jaren geleden heb ik wel eens wat genaaid maar daarna nooit meer dus misschien ga ik maar vragen of me ma het voor me doen wil... Al is die ook geen ster in naaien ;). Ik mag wel graag crea bezig zijn, maar dan op een andere manier/met ander materiaal.
Wat de toekomst brengen moge........

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 17 jul 2010 22:25

ik hou me ook aanbevolen. want hij zag er gaaf uit!
Afbeelding

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 19 jul 2010 21:19

LeChat schreef:Het is zeker ook geen Zeeland? :wink:

ikke wel :mrgreen:

Ben even niet online geweest hier ivm andere zaken die dringend mijn aandacht nodig hadden (leuke en minder leuke dingen).

Maar heb wel weer eea in elkaar geknutseld. Er liggen helaas ook nog een aantal half afgemaakte projectjes maar ja tijdgebrek he... (nu gaat sophie in september starten met school dus dan heb ik ook wat meer tijd voor allerhande dingetjes).
Daarnet nog druk bezig geweest met traktaties voor school dv as woensdag, want dan neemt sophie afscheid bij de peuters. Voor de juffen ga ik morgen nog wat maken: hartjes op witte stof die sophie dan met textielstiften in mag kleuren. k zal het resultaat wel proberen te showen ná het trakteren woensdag.
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 jul 2010 21:57

mamavansophie schreef:
LeChat schreef:Het is zeker ook geen Zeeland? :wink:

ikke wel :mrgreen:

En jij wilt ook een naaiclubje beginnen? :wink:

Wat een werk maak je van de traktaties/cadeautjes, zeg! Leuk! Ben benieuwd naar de resultaten :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 jul 2010 22:26

ik moet nodig m'n dekentje afmaken.....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 20 jul 2010 07:22

LeChat schreef:Wat een werk maak je van de traktaties/cadeautjes, zeg! Leuk! Ben benieuwd naar de resultaten :)

Traktaties maken, dat vind ik ook geweldig om te doen :D . Het lijkt me leuk om wat foto's te plaatsen, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen. (Ik weet dat het al tig keer eerder uitgelegd is, maar ik kan het even niet vinden :( .)

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 21 jul 2010 14:04

Op http://www.imageshack.us kijken! Het is heel simpel. Gewoon bij 'browse' je foto aanklikken, op 'upload now' klikken en wachten tot-ie klaar is. Daarna krijg je allerlei links en toestanden, maar als je daar bij 'forum code' die hele rij letters en cijfers kopieert en in je antwoord hier op RW plakt, krijg je je foto te zien. Voor de zekerheid kijk ik altijd even naar 'voorbeeld' voordat ik op 'bevestig' klik.

Maar dat terzijde: hier een foto van mijn nieuwste creatie. Met dank aan mijn schoonzus (waar ik op naailes zit)!
Laatst gewijzigd door Lidia op 02 aug 2010 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 21 jul 2010 14:32

Erg leuk, Lidia! Ziet er best ingewikkeld uit met al die roesjes/laagjes!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 21 jul 2010 15:09

Bedankt, Lidia!
En wat een schattige jurk (en een schattig meisje :wink: )! Vooral die stroken aan de achterkant!

Voor hun verjaardag mogen de kinderen een thema kiezen. Daarbij bedenken we samen een traktatie.
Voor het bakkersfeest van een zoon maakten we bakkertjes:
Afbeelding

De oudste wilde op z'n vijfde verjaardag een koeienfeest. De groene ondergrond moet natuurlijk gras voorstellen, en er staat een hek om de wei. De traktatie bestaat uit fruit, afgewisseld met stukjes pannenkoek.
Afbeelding

Deze traktatie heb ik gemaakt voor een 'tuin'feest. In het zakje zitten tuinkerszaadjes, achter het schepje (in het witte papier) zit een kapitein Koek.
Afbeelding

Deze tasje trakteerde dochterlief voor haar eerste verjaardag. Op het truitje van Nijntje stond oorspronkelijk haar naam. De inhoud was een (verpakt) snoepzakje en twee stoepkrijtjes.
Afbeelding

Tijdens de laatste weken van mijn 2 laatste zwangerschappen heb ik ook heerlijk geknutseld; vier kinderen op school mochten trakteren, met gem. 25 kinderen per klas en we wisten niet of we een jongetje of meisje zouden krijgen. Dat betekent dus zo'n 200 traktaties!
Sateprikkers met aan de ene kant een kinderkopje met eronder 'Hoera, een zusje!' en aan de andere kant muisjespapier (scrapbookpapier). Eraan hing een zakje met roze/witte hartjes (en aan de jongensvariant natuurlijk blauw/witte hartjes) in een gehalveerd foliezakje (om kaarten in te pakken).
Afbeelding

Een andere zoon wilde graag cakejes trakteren. Daarin stond een prikker wel leuk. De achterkant is ook van muisjespapier.
Afbeelding

Het kost altijd veel tijd, maar is heerlijk om te doen!

Terug naar “Archief”