Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Rolf schreef:In de Bijbel staat dat wij ons niet mogen bezig houden met
geslachtsrekeningen die niet tot stichting zijn.
Giovannino schreef:@ Opti: Het zal wel weer je humor zijn, maar Rolf Rolfelijn noemen vind ik een beetje kinderachtig. Rolf leeft met vragen, en durft ze eerlijk te stellen. Dat hij anders denkt dan jij en ik, wil niet zeggen dat hij daarom uitgejouwd hoeft te worden. Al is iemand nog zo'n (figuurlijke) randdebiel, dan kan je hem nog wel met z'n eigen naam aanspreken. Verder ben ik het wel met je eens.
Rolf schreef:Daar is wat aan voorafgegaan.Optimatus schreef:Wel, Galateia heeft er zelf een posting aan gewijd. Ik neem aan dat zij hierover wenst te spreken en ik zie geen enkele reden om haar dit gesprek te onthouden.
Misschien wordt in dit topic duidelijk wat dat was.
Rolf schreef:In de kanttekeningen staat dat het ook geldt voor zijn nakomelingen. In de wet wordt gesproken over de vierde
generatie, m.b.t. straf.
Rolf schreef:Of donkere mensen werkelijk afstammen van Cham, ik heb het nooit
onderzocht. En ben het ook niet van plan. Het is mij wel enigzins zo
geleerd. Misschien meer hier.
Ik probeer goed met kleurlingen om te gaan. En zal ze beslist niet alleen maar omwille van hun gelaatskleur links laten liggen.
Rolf schreef:Nadat jij toch dit topic had gestart, heb ik geprobeerd, hetgeen waarvoor
jij vreesde, te voorkomen. Ik ben ervan overtuigd dat ik met mijn
handelen hier een goed iets op het oog heb.
Rolf schreef:Ik hoop dat je eens zult begrijpen dat, al doe ik het soms op een
kromme manier, met bepaalde dingen een goede zaak op het oog hebt.
Daarom, laten we alstublieft niet gaan uitzoeken of kleurlingen Cham's
nakomelingen waren.
Zeker is het dat de zonde van Cham verschrikkelijk was.
Zeker is ook dat we goed met kleurlingen om moeten gaan.
Tenslotte, de vraag waardoor dit allemaal begonnen is, kan nu niet
getoond worden. Er is een kleine achterstand in het archief. Als die is
weggewerkt, kan meer duidelijk worden.
Om precies te zijn, na de vraag stonden er drie reacties.Galateia schreef:Zou het iets met Genesis 9:25 te maken hebben' en vervolgens teksten over de genade die God getoond zou hebben tegenover de donkere volkeren. Dat vind ik een hele gevaarlijke combinatie. En DAAR heb ik je op gewezen.
Galateia schreef:Ik praat graag mee op dit forum, maar dit onderwerp raakt mijn ziel. Ik durfde niet goed, want als men dalijk echt zou zeggen, dat we die tekst op de rassen moeten betrekken, dan zou ik hier nooit meer willen terugkomen.
Rolf schreef:Ik stop hier even meer.
Niet om jou Gerdien.
Maar de manier waarop Optimatus meent op te kunnen treden, is
van bedenkelijk niveau.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 139 gasten