Een paar zaken die ik meen te hebben mogen concluderen:
1) Uit de Bijbel kan je niet expliciet halen dat homoseksualiteit zondig is. (Zie dit topic.) Uit de Bijbel kan je zeker niet expliciet halen dat homoseksualiteit oké is.
2) De Bijbel is erg beïnvloed door de cultuur uit de tijd waarin de afzonderlijke boeken geschreven zijn. Zo zijn bijvoorbeeld zaken als polygamie en slavernij bijbels gezien helemaal niet verkeerd.
Deze punten in aanmerking nemende, denk ik dat het niet goed is om te oordelen over homoseksualiteit. Naar aanleiding van punt 1 kun je zeggen: of iemand zijn homoseksuele geaardheid in de praktijk brengt is een kwestie tussen die persoon en God. Iedere afwijzing of veroordeling berust op een interpretatie die weleens verkeerd zou kunnen zijn.
En naar aanleiding van punt 2: als Gods wil, zoals vermeld in de Bijbel, voor een niet onbelangrijk deel een afspiegeling is van wat in de betreffende tijd gebruikelijk was, is het dan niet wenselijk om onze conceptie van 'Gods wil op dit moment' - en daarmee ook ons oordeel over homoseksualiteit - wat aan te passen aan de moderne morele normen? (Zie daarover deze post, en evt. mijn discussie met Elbert die daarop volgt.)
Tel hierbij op Romeinen 14 en/of Lukas 6:37 - 'oordeelt niet, en gij zult niet geoordeeld worden; verdoemt niet, en gij zult niet verdoemd worden; laat los, en gij zult losgelaten worden' - en er blijft geen enkel probleem over. Misschien is dat een basis om verder op te communiceren...

Ik ga zelf zeer binnenkort op wintersport en heb dus weinig tot geen tijd om me verder hierin te mengen. Ik wens jullie geloof, hoop en liefde, maar de liefde het meest.