Beste beursstarter, ik ben het niet met je eens - hoewel ik je toon zekerlijk waardeer. Ik zal proberen in dezelfde toonzetting te antwoorden.
Mijns inziens is de situatie in Libanon te vergelijken met een patiënt met een woekerende ziekte. Libanon is in dit geval de patiënt en Hezbollah de ziekte. De patiënt is niet in staat om de ziekte te overwinnen zonder hulp van buitenaf. Het probleem is dat de ziekte nu ook anderen lastigvalt, om het maar even plat te zeggen.
Die anderen, in dit geval Israel, slaan hardhandig terug. Op zich is het natuurlijk te rechtvaardigen dat baarderige terreurfreaks als Hezbollah hardhandig worden aangepakt - ziekten moet je bestrijden. Ik zit alleen met de mate waarin in mijn maag. Is het medicijn nu niet erger dan de kwaal? Had de kwaal niet beter met een kleine, effectieve actie kunnen worden bestreden? Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, dat weet ik ook, maar ik vraag me af of het niet zo is dat de patiënt nu met ziekte en al uitgeroeid wordt.
Om in medische termen te blijven: wordt er niet een veel te zwaar medicijn toegediend?