Moderator: Moderafo's

Optimatus schreef:Om in medische termen te blijven: wordt er niet een veel te zwaar medicijn toegediend?

beursstarter schreef:Maar het probleem is juist dat Libanon zelf niets tegen de Hezbollah doet.

Optimatus schreef:Ik heb niet de indruk dat Libanon iets KAN ondernemen met deze ziekte onder de leden...beursstarter schreef:Maar het probleem is juist dat Libanon zelf niets tegen de Hezbollah doet.

Optimatus schreef:Overigens luisterde ik net het Israelische volkslied af... Dat blijft wel mooi.

Teletekst vr 21 jul
Nederlanders doden achttien Taliban
De Nederlandse militairen die in Afghanistan zitten, hebben de afgelopen tijd 18 Talibanstrijders gedood. De actie begon tien dagen geleden en is vandaag afgerond.
De militairen kwamen in actie omdat Talibanstrijders vanaf een hoge positie in de bergen het Nederlandse kamp bij Tarin Kowt observeerden. Defensie zegt dat er "een acute dreiging" was.
De actie waarbij 18 Taliban werden gedood werd uitgevoerd in de Baluchi- vallei.Er deden Apache-helikopters, F-16's en pantservoertuigen aan mee. Aan Nederlandse kant zijn geen doden of gewonden gevallen.

beursstarter schreef:Optimatus schreef:Overigens luisterde ik net het Israelische volkslied af... Dat blijft wel mooi.
Absoluut. En heb je dit wel eens gehoord?
Een opname van het Hatikvah gezongen door overlevenden uit Bergen Belsen. De kwaliteit is niet zo best maar heel bijzonder en ontroerend om dit te horen!
http://www.israelreporter.com/files/rad ... atikva.mp3
Deze mensen dachten niet aan wraak op hun moordenaars maar zongen het lied van de hoop! De hoop op een eigen land, hun Jeroesjalaim.
Optimatus schreef:Het lijkt me dat Israel de door haar aangerichte schade zelf moet vergoeden. Als ik met vaatwerk naar de buurman begin te gooien, nadat hij zijn afvalbak in mijn tuin geleegd heb, dat ik de door mij aangerichte schade aan de (eigendommen van de) buurman zal moeten betalen.
Of moet de buurman, dood vogeltje dat hij is, dat zelf doen?

Serenity schreef:even daargelaten dat Hezbollah een stevige voet aan de grond heeft in Libanon, vind ik dat Israel dingen als vernielde bruggen gewoon moet vergoeden. Zij zijn er nu om Hezbollah aan te pakken, maar aangezien bruggen en andere infrastructuur helpen met die operatie, vind ik dat infrastructuur geen militair doel is als het gaat om Hezbollah. Infrastructuur moet Israel gewoon weer helpen opbouwen, desnoods vervangende bruggen (Bailey-bruggen desnoods).

Serenity schreef:even daargelaten dat Hezbollah een stevige voet aan de grond heeft in Libanon, vind ik dat Israel dingen als vernielde bruggen gewoon moet vergoeden. Zij zijn er nu om Hezbollah aan te pakken, maar aangezien bruggen en andere infrastructuur helpen met die operatie, vind ik dat infrastructuur geen militair doel is als het gaat om Hezbollah. Infrastructuur moet Israel gewoon weer helpen opbouwen, desnoods vervangende bruggen (Bailey-bruggen desnoods).
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 27 gasten