Vriendin keurt je vriend af

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

barlowgirl rocks

Vriendin keurt je vriend af

Berichtdoor barlowgirl rocks » 06 jun 2006 12:41

HELP MIJ!!

Ik heb al een tijd verkering met een hele lieve jongen, maar mijn beste vriendin keurt hem zogezegd af. Ze kan niet met hem overweg, zegt ze, terwijl hij wel heel graag met haar overweg wilt.

Ze probeerd hem buiten sluiten als hij er bij is en nog een aantal dingen. Mijn vriend en ik hebben het gevoel dat ze ons uit elkaar wilt...

WAT MOET IK DOEN?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 jun 2006 13:04

Met haar praten.

Het is toch je vriendin? Praat gewoon in vertrouwen met haar, zeg dat je haar graag als vriendin wil houden.... dat je merkt dat ze niet goed met hem overweg kan... Zeg gewoon dat je hem erg leuk vindt.... en vraag haar om dat te respecteren, te accepteren... ondanks dat ze dat blijkbaar moeilijk vindt.

Ik neem aan dat je als vriendin van haar die oproep aan haar kan doen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 06 jun 2006 13:07

In ieder geval niet omdat je verkering hebt, je vriendin 'verwaarlozen'. Ga ook regelmatig wat doen zonder je vriend erbij, en praat dan ook niet constant over hem ;)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 06 jun 2006 13:36

In ieder geval niet omdat je verkering hebt, je vriendin 'verwaarlozen'. Ga ook regelmatig wat doen zonder je vriend erbij, en praat dan ook niet constant over hem

Inderdaad, dat is zo ontzettend belangrijk!

Het lijkt me inderdaad erg moeilijk. Het mooiste is natuurlijk dat al je vrienden & vriendinnen het met jouw vriend goed kunnen vinden. Familie natuurlijk ook niet te vergeten.
Als dat niet zo is dan is praten denk ik heel belangrijk. Laat het niet bij dingen van elkaar denken en overal wat achter zoeken. Praten kan ontzettend veel verhelderen en oplossingen bieden. Zoek iets om met z'n allen te doen wat je ook gezamenlijk leuk vindt. Dat scheelt al in 'zin hebben in' een afspraak met elkaar. Het is misschien niet zo tactisch om bijvoorbeeld je vriend mee te nemen om te shoppen samen met je vriendin terwijl je vriend daar niet van houdt ;)
(ik noem maar wat)
Respect over en weer. En acceptatie.
pobody's nerfect

barlowgirl rocks

Berichtdoor barlowgirl rocks » 06 jun 2006 14:41

Jullie hebben volkomen gelijk..

Marnix zei: Met haar praten. Dat hebben we gedaan. Ze negeerde me toen ik namelijk verkering met hem kreeg. Na een tijd ben ik een gesprek begonnen en zijn we huilend in elkaars armen geïndigd. Opdat alles goed zou zijn. Zou zijn...

Gelijk de volgende dag vroeg ze iedereen om wat bij haar thuis te gaan drinken, maar hem liet ze staan... Hoe moet je daar mee omgaan? Het negeren lijkt weer te komen, en nieuw gesprek lijkt me niet zinvol...

Ook het verwaarlozen van mijn vriendin doe ik totaal niet!! Ze lijkt alleen zelf nergens op in te zijn... En als ik dan zou voorstellen om samen met mijn vriend en haar wat te gaan doen(!!).... dat ga ik niet proberen

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 jun 2006 15:17

Je zit toch niet aan je vriend vastgeplakt?

barlowgirl rocks

Berichtdoor barlowgirl rocks » 06 jun 2006 17:09

versta je onder vastgeplakt dat we alleen oog voor elkaar hebben?..

Dat hadden we in het begin wel, maar dat hadden we zelf niet door. Het is nu gelukkig over, maar dat je elkaar soms een kus geeft is toch niet erg of storend?

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 06 jun 2006 17:59

barlowgirl rocks schreef:versta je onder vastgeplakt dat we alleen oog voor elkaar hebben?..

Dat hadden we in het begin wel, maar dat hadden we zelf niet door. Het is nu gelukkig over, maar dat je elkaar soms een kus geeft is toch niet erg of storend?

Toch kan ik het wel van haar begrijpen. Je zegt dat je in het begin alleen oog voor elkaar had. Het kan best moelijk voor haar zijn als een vriend of vriendin een relatie krijgt, ten eerste omdat ze diegene figuurlijk gezegd moet 'delen' (en dat zij het gevoel heeft dat ze nu minder belangrijk voor jou is!!), diegene toch iets minder oog voor haar heeft, en als je in het begin ook alleen maar oog op je vriend heb...kan ik wel begrijpen dat zij een bepaalde boosheid heeft en jullie/hem gaat negeren, ook al is dat niet de oplossing.

Groeten, Marina

barlowgirl rocks

Berichtdoor barlowgirl rocks » 06 jun 2006 18:09

ja, daar heb je volkomen gelijk in!! Maar het is uitgepraat en alles zou goed zijn!! Ook met mijn vriend!! Maar nu lijkt alles weer opnieuw te beginnen...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 jun 2006 19:08

Ik bedoel: je kunt toch met haar bevriend blijven, zonder dat ze je vriend ziet? Of gaat ze er dan nog moeilijk over doen? Of ontmoeten jullie elkaar nu eenmaal met als hij er ook bij is?
Hmmm wat zou ik dan doen... je voelt je wel een beetje uit elkaar gedreven inderdaad. Is ze jaloers of mag ze hem echt niet?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 06 jun 2006 19:44

barlowgirl rocks schreef:ja, daar heb je volkomen gelijk in!! Maar het is uitgepraat en alles zou goed zijn!! Ook met mijn vriend!! Maar nu lijkt alles weer opnieuw te beginnen...

Probeer dan eens na te gaan wannéer het precies weer begonnen is, was er een specifieke aanleiding, iets waardoor je vriendin zich gekwetst/achtergesteld of iets dergelijks kan voelen?

De beste oplossing -als je de vriendschap niet wilt verliezen- is toch echt het uitpraten. En nee, dat is niet makkelijk... Succes daarom!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 jun 2006 22:31

maar dat je elkaar soms een kus geeft is toch niet erg of storend?
Veel mensen vinden dat erg storend ja :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 jun 2006 06:23

Raido schreef:
maar dat je elkaar soms een kus geeft is toch niet erg of storend?
Veel mensen vinden dat erg storend ja :)

*hier nog een* Wij doen dat dus ook zelden in het openbaar (behalve vroeger toen we net verliefd waren als we afscheid moesten nemen op het station). Ik vond/vind het zelf altijd nogal ongemakkelijk als mensen dat voor m'n neus doen.

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 07 jun 2006 08:49

barlowgirl rocks schreef:Jullie hebben volkomen gelijk..

Marnix zei: Met haar praten. Dat hebben we gedaan. Ze negeerde me toen ik namelijk verkering met hem kreeg. Na een tijd ben ik een gesprek begonnen en zijn we huilend in elkaars armen geïndigd. Opdat alles goed zou zijn. Zou zijn...

Gelijk de volgende dag vroeg ze iedereen om wat bij haar thuis te gaan drinken, maar hem liet ze staan... Hoe moet je daar mee omgaan? Het negeren lijkt weer te komen, en nieuw gesprek lijkt me niet zinvol...

Ook het verwaarlozen van mijn vriendin doe ik totaal niet!! Ze lijkt alleen zelf nergens op in te zijn... En als ik dan zou voorstellen om samen met mijn vriend en haar wat te gaan doen(!!).... dat ga ik niet proberen

Doe dan gewoon eens iets leuks mét vriendin en zónder vriend. (Mijn beste vriendin kreeg ook een vriendje, en die twee waren altijd samen! Zij lekker kleffen, en ik erbij zitten. Dat vond ik niet leuk!)
Dus, dat.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 07 jun 2006 10:19

Ik kan er een klein beetje over meepraten, en dat is je het advies geven om je vriendin zowiezo niet te laten vallen, want dat is erg pijnlijk (spreek uit ervaring). Wat je wel moet doen, en dat is hier al vaker gezegd, is met beide partijen iets doen, maar wel apart. Turlijk kan je ook een keer met zn 3en, maar je moet jezelf ook weleens delen.
Ik en mijn vriendin hebben beide verkering. Maar zij had een jaar eerder dan mij. Ik vond het moeilijk, omdat mijn vorige vriendin me toen had laten vallen, maar zij had dat ok meegemaakt, dus dat zouden wij nooit bij elkaar doen. Ik kon het goed met haar vriend vinden, vond het leuk als hij er was, maar kvond het ook herlijk als hij er een keer niet was, want damn had mn vriendin gewoon alle aandacht voor mij. Nu heb ik inmiddels ook verkering, en ik mag alleen maar van geluk spreken, want wij met zn 4en kunnen het onwijs goed met elkaar vinden. Dat is echt een voorrecht.

Verder wil ik je nog als advies meegeven: Laat haar MERKEN dat je haar niet wilt laten gaan en dat je het goed wilt hebben tussen iedereen. Dat kan dmv praten, maar ook door daden. Bel haar gewoon een keer op en vraag of ze zin heeft om ergens wat te gaan drinken ofzow...dan voelt zij dat jij ook nog wilt dat jullie samen wat gaan doen...en idd...praat dan niet zoveel over je vriend, maar juist over haar grote liefde's ofzo...of gewoon lekker ergens anders over....Ik denk dat ze dat egt zal waarderen...en wie weet.....

Succes iig!! :wink:
Afbeelding

Terug naar “Archief”