Alfredo25 schreef:Graag hoor ik jullie ervaringen hier mee.
Ik heb zelf 6,5 jaar heavy metal muziek geluisterd.
En toen is de diagnose schizofrenie bij mij vastgesteld
Ik denk omdat het zulke harde drukke muziek was en dat ik sterke wiet rookte in die tijd
Nu dus last van derealisatie/depersonalisatie, angst thuis en buiten huis, en depressie
Ook denk ik soms dat ik het niet meer zie zitten. Maar heb altijd al tegen mezelf gezegd ik houd stand tot het einde van mijn leven
Ik luister al bijna 30 jaar heavy metal. Wat Pcrtje zegt, muziek heeft niks met schizofrenie te maken (en hij is arts die er verstand van heeft)
Er is een logische denkfout genaamd "Post hoc, ergo proctor hoc" (na iets, daarom door iets). Na het luisteren van heavy metal is er schizofrenie vastgesteld, en daarom denk je dat het
door het luisteren naar heavy metal komt. Maar dat klopt dus niet; het ene heeft niets met het andere te maken.
Het is wel heel vervelend voor je en je zult daar inderdaad best last van hebben. Het enige wat ik je kan aanraden is je medicijnen (blijven) nemen en goed contact houden met je huisarts of psychiater, en met vrienden/familie die een oogje in het zeil kunnen houden. Misschien weten de hulpverleners wel van een behandeling of therapie die de angst en/of depressie kunnen helpen verlichten. Maar doe dit niet in je eentje! Er zijn mensen die je kunnen en willen helpen, dus geef ze de kans!