Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Alfredo25 schreef:Graag hoor ik jullie ervaringen hier mee.
Ik heb zelf 6,5 jaar heavy metal muziek geluisterd.
En toen is de diagnose schizofrenie bij mij vastgesteld
Ik denk omdat het zulke harde drukke muziek was en dat ik sterke wiet rookte in die tijd
Nu dus last van derealisatie/depersonalisatie, angst thuis en buiten huis, en depressie
Ook denk ik soms dat ik het niet meer zie zitten. Maar heb altijd al tegen mezelf gezegd ik houd stand tot het einde van mijn leven
StillAwake schreef:Metal heeft weinig tot niets met schizofrenie te maken.
Sterker nog: het is de meest rustgevende muziek die ik ken.
Het roken van wiet klinkt meer als de oorzaak van het probleem wat je noemt...
Marnix schreef:Mee eens, overigens zijn de teksten niet altijd rustgevend denk ik, maar dat hoeft ook niet, muziek mag ook wel echt ove de mooie en minder mooie dingen in het leven gaan.
Mortlach schreef:Niemand neemt de teksten serieus; de muzikanten niet en de luisteraars niet.
Alfredo25 schreef:Death metal is satanisme op het hoogste niveau
Dat brengt niks goeds en christenen zouden hier van weg moeten blijven
Alfredo25 schreef:Death metal is satanisme op het hoogste niveau
Dat brengt niks goeds en christenen zouden hier van weg moeten blijven
Alfredo25 schreef:Maar waarom heb je er zo lang naar geluisterd als het zo onprettig was?
De vorm van death metal die ik luisterde was melodisch death metal om precies te zijn en ik ben er ingesluisd door het melodische gedeelte (hierdoor was het luisteren een verslaving en ook was ik heel boos destijds wat met de muziek geassocieerd word) en ziek gemaakt door het schreeuwen in combinatie met de weed. Zo zie ik het.
Hoe heeft de muziek te maken met je angst? Waar ben je precies bang voor?
De mensen die dit maakten hebben mij opgezadeld met een bepaalde verantwoordelijkheid die ik moet dragen en overal waar ik kom krijg ik er mee te maken. Ik kan niet zeggen wat deze verantwoordelijk is want ben bang dat het tegen me gebruikt kan worden. De ggz is op de hoogte.
Je plaatst dit op dit forum, ik hoeverre speelt geloof een rol in je leven?
Ik ben christelijk opgevoed en ben toen al gewaarschuwd voor muziek als refo zijnde destijds. Nu ik 35 jaar ben ben ik opnieuw weer reformatorisch geworden nadat ik inzag dat de muziek van de duivel was.
Waarom lijk je meer last van angst te hebben nu je afstand hebt genomen van de muziek wat in je ogen juist de oorzaak van de angsten was? Je zou toch zeggen dat als je breekt met die muziek, dat juist opluchting zou moeten geven.
Door de verantwoordelijkheid waar ik mee opgezadeld ben door de artiesten dus
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten