Het valt mij op dat in bepaalde items zo onbarmhartig en bijna liefdeloos gereageerd wordt.
Je moet strikt volgens bepaalde regels of wetten leven of volgens de Bijbel en als dat niet gebeurt, of als iemand aangeeft om diverse redenen
een worsteling te hebben (gehad) met God, word je om de oren geslagen met Bijbelteksten of met aanwijzingen hoe het wel zou moeten.
Alles wat ertegen in gebracht wordt, wordt afgedaan met: zonde, of een dwaalweg, of met "dat kan wel even zo zijn, maar dan moet het toch uitlopen op.." Er is altijd een verwijt richting degene die moeite heeft.
Vraag die bij mij opkomt is of de mensen die aan dit forum deelnemen altijd precies weten hoe het moet, nooit problemen hebben (gehad) met geloven, nooit getwijfeld hebben - of nooit twijfelen.
En of iedereen precies weet waar je uit moet komen na een strijd.
Op één plek, een andere schijnt niet goed te zijn.
Is het een kwestie van leeftijd - en daardoor misschien nog enigszins ongenuanceerd denken, dat er soms zo verschrikkelijk onbarmhartig gereageerd wordt naar mensen die een buitengewoon zware weg hebben of hadden te gaan?
Of is er gewoon alleen maar onbegrip voor deze mensen en alleen maar de boodschap dat het 'zus en zo moet' en anders niet?
Omdat ik telkens weer oploop tegen een bijna onbarmhartig reageren, zonder echt inleven in de ander en zonder enig teken van begrip voor de ander, zet ik het hier maar als vraag neer...