Moderator: Moderafo's
Johannes 9:1-3 En voorbijgaande, zag Hij een mens, blind van de geboorte af. En Zijn discipelen vraagden Hem, zeggende: Rabbi, wie heeft er gezondigd, deze, of zijn ouders, dat hij blind zou geboren worden? Jezus antwoordde: Noch deze heeft gezondigd, noch zijn ouders, maar, opdat de werken Gods in hem zouden geopenbaard worden.ikbenloes schreef:Heey
Ik ben een meisje (14 jaar) en mijn broer en vader zijn allebei ernstig ziek.. Nu is er altijd een vraag die bij heel mijn familie blijft spelen.. de WAAROM-vraag... Ik wil graag weten wat jullie vinden.. vaak wordt er gezegd: God heeft het gedaan.. Maar ja, dat geloof ik niet.. Maar ja, wie heeft het dan anders gedaan??? Ik hoop dat jullie hier op willen reageren en vertellen wat jullie er van denken!
Hans_is_eigenwijs schreef:Opdat de blinde God zou kennen... maar hoe dan?
Door zijn onvermogen toe te geven en dat niet hij maar alleen de Christus hem genezen kan
Blijkbaar was ik niet duidelijk genoeg? Het is God niet die beslist dat iemand dood moet, God is immers leven. De satan is heer en meester over de aarde, die mag je aanklagen!Riska schreef:Hans_is_eigenwijs schreef:Opdat de blinde God zou kennen... maar hoe dan?
Door zijn onvermogen toe te geven en dat niet hij maar alleen de Christus hem genezen kan
Waar het om gaat is dat er juist geen genezing plaatsvond, maar dat de dood intrad.
Waar het om gaat is dat aan sommige mensen zoveel kwaad geschiedt/is geschied dat de vraag ontstaat: "waarom" of "waarom grijpt/greep Hij niet in"...
Misschien dat je achteráf wel kunt zeggen: 'zo of zo zat het, dat en dat was de reden', maar alleen door degene die het zelf heeft ondergaan, beleefd, nooit door de ander...
hans_is_eigenwijs schreef:Blijkbaar was ik niet duidelijk genoeg? Het is God niet die beslist dat iemand dood moet, God is immers leven. De satan is heer en meester over de aarde, die mag je aanklagen!
Riska schreef:hans_is_eigenwijs schreef:Blijkbaar was ik niet duidelijk genoeg? Het is God niet die beslist dat iemand dood moet, God is immers leven. De satan is heer en meester over de aarde, die mag je aanklagen!
Dat God leven is en de Heer van het leven weet ik.
Dat satan nog doet alsof hij heer en meester is over de aarde (maar het geenszins is sinds Pasen!!) weet ik.
Toch mag je met je 'waarom'-vraag bij God aankloppen.
En als je God aanklaagt, klaag je misschien wel degene aan die een verkeerd beeld van God geschapen heeft of het geloofsvertrouwen zeer ernstig geschaad heeft. Voor iemand die ernstig leed is aangedaan zal altijd de vraag blijven bestaan, waarom God dingen toeliet, niet ingreep -alle dogma's van de vrije wil ten spijt.
Dus je verklaart dat de kruiziging van de Here Jezus dus eigelijk ook onzinnig was.Riska schreef:hans_is_eigenwijs schreef:je hebt gelijk... waarom God mocht ik niet in de plaats van mijn vader en vrienden gaan die mij voorgegaan zijn in de dood? Dát bedoel je tóch?!
Dat bedoel ik totaal, maar dan ook totaal niet. Verder zal ik er maar niet op ingaan... het is te onzinng voor woorden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten