T.B. Joshua/gebedsgenezing enz...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 14 aug 2003 13:33

joepie schreef:Weet je, ik ben al genezen! Niet door ene joshua maar door Jezeus Christus. Door zijn verzoenend sterven is mij genezing geworden!
Mooi he. Dat Hij dat zomaar deed voor ons.
Dan is ziek zijn hier op aarde niet erg meer, want je bent genezen! In HEM.

ja pijnlijk item voor jou, of niet.
Ik weet zeker dat God overal een bedoeling mee heeft. Dus met ziekte, met gezondheid. MEt mensen die wel genezen worden en mensne die niet genezen worden. Wat weet ik niet. Maa rik weet wel dat het grote doel van God is dat zijn heerlijkheid groter wordt op deze aarde. Dus wij moeten in al onze eigen situaties vragen: Heer wat kan ik in deze situatie voor u doen? Of; wat wilt u mij leren door mij indeze rolstoel te zetten?

joris

Berichtdoor joris » 14 aug 2003 13:36

joepie

Berichtdoor joepie » 14 aug 2003 16:40

Ik heb wel eens een stukje van hun gezien maar vond ze niet echt sterk.
Maar pijnlijk voor mij. Nu eigenlijk niet.
Ik zie dat rennen en gezondheid afdwingen van God nu niet als een pluspunt iniemands leven.
Voor mij is het berusten en alles uit Zijn hand verwachten meer een pluspunt.
En op deze manier wordt ik wel heel direct bij mijn onmacht bepaald.
Ik denk dat het goed is zoals het is.
Want toen ik alles nog kon, leefde ik makkelijker langs God heen dan nu.
Nu zie ik meer de zegeningen die ik heb. En daarom hoefd een joshua niet.
Ik moet dan denken aan die man die door zijn vrienden door het dak naar beneden werd gelaten om genezen te worden door Jezus.
En wat zegt Hij eerst: Je zonden zijn je vergeven!
Dat was dus het allerbelangrijkste. En in die tijd waren er echt nog steeds zieke mensen die niet genezen werden door Hem.
Gezondheid is een groot goed, maar ziekte kan dat ook zijn.
Als je gezond of ziek maar naar je grote Geneesheer gaat voor de genezing van je zonde, dan mag je in het leven hierna, weer huppelen van zielevreugd!

joris

Berichtdoor joris » 14 aug 2003 16:45

mooi gezegd joepie.

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 15 aug 2003 10:23

In de andere topic zei ik al dat ik deze discussie minder interessant vond. En dat ik het jammer vond dat het die richting opging... Toch reageer ik hier op deze topic (lekker inconsequent :mrgreen: ). Dat kwam omdat ik een aardige qoute tegenkwam van Brion:

En vanuit mijn geloof in God, voel ik mij zelfs bijna verplicht om dit soort onzin af te wijzen, omdat het mijn gevoel voor Gods rechtvaardigheid en liefde ernstig aantast.

Ik denk dat dit de essentie van de hele discussie rondom T. B. Joshua of andere genezers is. Nl. als God iets doet wat niet binnen onze kaders van de theologie of ons eigen beeld van God bestaat, bestaat er bij ons de neiging om direct iets af te wijzen. Wij hebben als het ware een concept van God en daardoor schakelen we de echte God uit. Wij denken dat het niet liefdevol is dat God één man in Nigeria stuurt om mensen te genezen, terwijl hier in Nederland... tsja welke christen in Nederland zou dit grote geloof eigenlijk hebben.

Het is een boeiende stelling, Brion, die de kern van de discussie raakt. Het gaat over de vraag of ons beeld van God in overeenstemming is met de Ware God. God wil zich heel graag aan ons openbaren... dus ik denk dat Hij antwoord kan en wil geven op deze vragen. Je moet dan wel contact met Hem hebben.

Ik mag op grond van de bijbel geloven dat T. B. Joshua geen valse profeet is. Hij verkondigt de blijde boodschap, hij geneest zieken, hij laat door de Heilige Geest doden opstaan... onmiskenbaar de kracht van de Heilige Geest. 1 Johannes zegt dat niemand kan zeggen dat Jezus Christus is de Heer dan door de Heilige Geest. Wat mij betreft ben ik dan overtuigd.

Ouweneel had ook een frappant voorbeeld. Hij kreeg op een gegeven moment iemand aan de lijn die hem wilde waarschuwen tegen T. B. Joshua. Ouweneel zei toen: maar weet u wel dat er ook mensen uit de dood zijn opgestaan? De man antwoordde toen: Ja, iedereen kan wel mensen uit de doden op laten staan. Ouweneel beeindigde het gesprek toen maar.

Geloof je werkelijk in Jezus Christus als je niet in Zijn genezingen en opwekkingen gelooft. Geloof je daadwerkelijk in Jezus Christus als je niet in de opstanding der doden gelooft? Wat voor zin heeft het als die kracht die tot leven wekt niet kan en niet in ons aanwezig is?
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 15 aug 2003 18:57

Ik mag op grond van de bijbel geloven dat T. B. Joshua geen valse profeet is. Hij verkondigt de blijde boodschap, hij geneest zieken, hij laat door de Heilige Geest doden opstaan... onmiskenbaar de kracht van de Heilige Geest. 1 Johannes zegt dat niemand kan zeggen dat Jezus Christus is de Heer dan door de Heilige Geest. Wat mij betreft ben ik dan overtuigd.

thedudehimself zegt zo mooi dat T.B. Joshua mensen uit de dood laat opstaan, maar de vraag is heb je het zelf gezien (want wij mensen zien graag de dingen zelf) ik bedoel dat er wel wat gezegd kan worden. maar ik geloof er niks van eigenlijk. de Heere geeft het leven en neemt het terug. dat Jezus mensen liet opstaan was om te laten zien hoe groot Zijn mogendheden waren. Jezus is opgevaren ten hemel om te oordelen de levenden en de doden. mogen wij die taak overnemen en mensen gaan opwekken uit de dood?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 15 aug 2003 19:08

thedudehimself zegt zo mooi dat T.B. Joshua mensen uit de dood laat opstaan, maar de vraag is heb je het zelf gezien (want wij mensen zien graag de dingen zelf) ik bedoel dat er wel wat gezegd kan worden. maar ik geloof er niks van eigenlijk. de Heere geeft het leven en neemt het terug. dat Jezus mensen liet opstaan was om te laten zien hoe groot Zijn mogendheden waren. Jezus is opgevaren ten hemel om te oordelen de levenden en de doden. mogen wij die taak overnemen en mensen gaan opwekken uit de dood?[/quote]

Zei Jezus zelf niet dat wij dezelfde dingen zouden doen als Hij, en nog grotere ?
Weest blij in de Heer !

joris

Berichtdoor joris » 15 aug 2003 19:08

Er is minstens een iemand uit de dood opgestaan. Lees eens alle bijbelversen waarin het woord '' geloof'' voorkomt. Jez ult versteld staan van wat geloof kan doen!

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 15 aug 2003 19:08

waar dan?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 15 aug 2003 19:19

Beste Johannes,

Natuurlijk doet T. B. Joshua dat niet... maar de Heilige Geest. Verder ik geloof niet omdat ik het gezien heb, dat is geen geloven. Jezus Christus is ook uit de doden opgewekt... dat geloof jij toch ook? Heb je niet gezien... toch geloof je het. Ik geloof dat De Heilige Geest dat nog steeds kan doen in Nigeria.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 15 aug 2003 19:23

ik wil best geloven dat de Heilige Geest dat kan, sterker nog ik geloof het. ik ga er een ander keer verder op in, maar weet je misschien welke bijbelgedeelte wina en joris bedoelen?

joris

Berichtdoor joris » 15 aug 2003 19:26

ik zal zoeken Johannes

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 15 aug 2003 19:47

Volgens mij Marcus 16

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 15 aug 2003 20:13

johannes1 schreef:ik wil best geloven dat de Heilige Geest dat kan, sterker nog ik geloof het. ik ga er een ander keer verder op in, maar weet je misschien welke bijbelgedeelte wina en joris bedoelen?

Johannes 14 : 12 - 14
Ik zeg u, wie in Mij gelooft, de werken die Ik doe, zal hij ook doen, en nog grotere dan deze, want Ik ga tot de Vader, en wat gij ook vraagt in mijn naam, Ik zal het doen, opdat de Vader in de Zoon verheerlijkt worde. Indien gij Mij iets vraagt in mijn naam, Ik zal het doen.
Weest blij in de Heer !

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 15 aug 2003 20:20

Marcus 16 staat het niet maar wel iets anders:

En degenen, die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: in Mijn Naam zullen zij duivelen uitwerpen; met nieuwe tongen zullen zij spreken.
18 Slangen zullen zij opnemen; en al is het, dat zij iets dodelijks zullen drinken, dat zal hun niet schaden; op kranken zullen zij de handen leggen, en zij zullen gezond worden.

Terug naar “Archief”