Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:Nee, het onderstaande getuigt wel van respect voor elkaars mening..
een theologische discussie is wat anders dan erover in gesprek gaan. En een stervende moslim in onzekerheid brengen, kan God nog gebruiken om diegene alsnog voor Hem te laten kiezen
Aragorn schreef:Nah, bij voorbaat uitgaan van de superieuriteit van je eigen geloof en bovenal onder dat van een ander in de laatste levensfase bewust de poten wegzagen vind ik niet zo heel respectvol. Maar misschien is dat wel inherent aan geloven, ik weet het eigenlijk ook niet zo goed.
Bovendien denk ik dat je jezelf of bepaalde zaken sowieso schromelijk overschat als je denkt dat iemand in die fase -waarin iedereen zich het meest vastklampt aan z'n overtuigingen- nog bereid is z'n geloof te heroverwegen.
Overigens is het woord 'respect' tegenwoordig al zo uitgehold dat je het ook al bijna niet meer fatsoenlijk kunt gebruiken..
Aragorn schreef:Welja, natuurlijk. Maar daar heeft Hij jou dan iig niet voor nodig lijkt me. Er wordt in christelijke kringen erg vaak geschermd met dat soort opmerkingen, terwijl ik eigenlijk nog nooit gehoord heb van gevallen waarin dat ook daadwerkelijk gebeurt. Hij kan het vast wel, maar kennelijk heeft Hij er dus niet zoveel behoefte aan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten