patienten voorlezen uit koran?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 jan 2006 16:04

Kleine correctie.. :mrgreen:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 28 jan 2006 16:56

wat een leuke reactie waarin een anders zn mening niet word gerespecteerd :shock: kzal er maar niet verder op doorgaan...
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 jan 2006 17:00

Nee, het onderstaande getuigt wel van respect voor elkaars mening.. :roll:

een theologische discussie is wat anders dan erover in gesprek gaan. En een stervende moslim in onzekerheid brengen, kan God nog gebruiken om diegene alsnog voor Hem te laten kiezen

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 28 jan 2006 21:05

Aragorn schreef:Nee, het onderstaande getuigt wel van respect voor elkaars mening.. :roll:

een theologische discussie is wat anders dan erover in gesprek gaan. En een stervende moslim in onzekerheid brengen, kan God nog gebruiken om diegene alsnog voor Hem te laten kiezen

dat ik erover in gesprek wil gaan betekend toch niet dat ik zijn mening respecteer? Ik kan zijn mening niet omvormen, maar dat betekend niet dat ik mijn plicht als christen, om een moslim nog te waarschuwen voor het te laat is ( ja, ik zie het als mijn plicht) niet moet doen.

Ik zou zijn mening niet respecteren als ik diegene zou zeggen: neej, je denkt toch niet dat ik gek ben. Ik ben christen en ga eeeeeeecht niet jou voorlezen want jullie hebben helemaal niet gelijk. Je zoekt het maar uit.

Neej, ik zou er de tijd voor nemen, en hem rustig vertellen dat ik christen ben, en dat ik niet uit de koran KAN voorlezen, omdat ik weet dat zijn ziel er mee gemoeid is. En dat ik hem, als hij wil en KAN, met hem erover wil spreken.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 jan 2006 22:30

Nah, bij voorbaat uitgaan van de superieuriteit van je eigen geloof en bovenal onder dat van een ander in de laatste levensfase bewust de poten wegzagen vind ik niet zo heel respectvol. Maar misschien is dat wel inherent aan geloven, ik weet het eigenlijk ook niet zo goed.

Bovendien denk ik dat je jezelf of bepaalde zaken sowieso schromelijk overschat als je denkt dat iemand in die fase -waarin iedereen zich het meest vastklampt aan z'n overtuigingen- nog bereid is z'n geloof te heroverwegen.

Overigens is het woord 'respect' tegenwoordig al zo uitgehold dat je het ook al bijna niet meer fatsoenlijk kunt gebruiken..

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 28 jan 2006 22:40

Aragorn schreef:Nah, bij voorbaat uitgaan van de superieuriteit van je eigen geloof en bovenal onder dat van een ander in de laatste levensfase bewust de poten wegzagen vind ik niet zo heel respectvol. Maar misschien is dat wel inherent aan geloven, ik weet het eigenlijk ook niet zo goed.

Bovendien denk ik dat je jezelf of bepaalde zaken sowieso schromelijk overschat als je denkt dat iemand in die fase -waarin iedereen zich het meest vastklampt aan z'n overtuigingen- nog bereid is z'n geloof te heroverwegen.
Overigens is het woord 'respect' tegenwoordig al zo uitgehold dat je het ook al bijna niet meer fatsoenlijk kunt gebruiken..

Gods werk is ondoorgrondelijk, en kan zelfs in de laatse seconden nog een moslim bekeren

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 jan 2006 22:52

Welja, natuurlijk. Maar daar heeft Hij jou dan iig niet voor nodig lijkt me. Er wordt in christelijke kringen erg vaak geschermd met dat soort opmerkingen, terwijl ik eigenlijk nog nooit gehoord heb van gevallen waarin dat ook daadwerkelijk gebeurt. Hij kan het vast wel, maar kennelijk heeft Hij er dus niet zoveel behoefte aan.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 28 jan 2006 22:55

mw schreef:Gods werk is ondoorgrondelijk, en kan zelfs in de laatse seconden nog een moslim bekeren

Wie weet wordt jij in je laatste seconden nog wel bekeerd door Allah. :mrgreen:

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 28 jan 2006 22:57

Aragorn schreef:Kleine correctie.. :mrgreen:

Tja, ik moet soms ook eerst even een keer diep adem halen voor ik iets typ; maar sommige dingen die gezegd worden maken dat nogal moeilijk.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 28 jan 2006 23:08

Aragorn schreef:Welja, natuurlijk. Maar daar heeft Hij jou dan iig niet voor nodig lijkt me. Er wordt in christelijke kringen erg vaak geschermd met dat soort opmerkingen, terwijl ik eigenlijk nog nooit gehoord heb van gevallen waarin dat ook daadwerkelijk gebeurt. Hij kan het vast wel, maar kennelijk heeft Hij er dus niet zoveel behoefte aan.

de moordenaar aan het kruis...nog nooit van gehoord? :wink:

Ik denk niet dat het mw's bedoeling was om je op je hart te trappen MrSokkie...Maar ik kan me enigsinds voorstellen dat je zo'n reactie niet echt waardeert. Maar misschien zou je dat ook normaal tegen haar kunnen zeggen...
- Home is in my head -

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 jan 2006 23:11

Bekeerde de moordenaar aan het kruis zich dan doordat iemand hem vertelde dat hij er z'n hele leven naast had gezeten door in het judaïsme te geloven?

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 28 jan 2006 23:15

Neen, maar zijn bekering werd wel gewerkt door God, er is dus niets onmogelijk aan het eind van het leven van een patient. Natuurlijk is het wel belangrijk om de patient, hoe dan ook in zijn/haar waarde te laten, ook als diegene niet gelooft!
- Home is in my head -

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 jan 2006 09:50

mw schreef:wat een leuke reactie waarin een anders zn mening niet word gerespecteerd :shock: kzal er maar niet verder op doorgaan...

ben het wel met je eens mw.

Terug naar “Archief”