In de Hemel geen herkenning?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 27 jan 2006 18:02

Mijn voorkeur gaat toch meer richting dat God Zijn kinderen wel herkent.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 jan 2006 01:52

goofy1978 schreef:ik probeer alleen maar eerlijk te zeggen wat mij altijd geleerd is
dat je als God je bekeerd je het eens met God word dat je naar de hel moet om daarna uit genade vrijgesproken te worden
ik heb dat nooit beleefd en als ik zo sterf zal ik toch echt aan de linkerhand moeten gaan staan
tegen Jezus zeiden ze ook deze rede is hard
dat zouden ze niet zeggen als Jezus dit ook niet verteld had

Het probleem dat je hebt zit hem in de eerste zin van wat je hier zegt: "je zegt wat je altijd geleerd is".

Ik zou zeggen, ga de bijbel lezen en kijk wat er staat... niet wat anderen daarover zeggen. Ik hoop dat je mag ontdekken dat God mensen wil redden, ook jou... en dat als je gelooft dat Hij Jezus stuurde om jou te redden, dat Hij daarmee Zijn liefde ook aan jou heeft verklaard.

Jezus zegt: Kom tot mij allen die vermoeid en belast zijn.... Hij zegt in Mattheus 25 niet: Als jij niet bij die mazzelaars zit heb je pech... maar geeft aan dat ook jij gered kan worden. Als je in Hem gelooft en Hem volgt. De keuze is aan jou.

Ik hoop dat je God mag leren kennen als de reddende God, de God die jou wil verlossen.... en dat je de zekerheid mag krijgen dat je aan de rechterkant mag staan en Zijn koninkrijk mag ingaan. De bijbel wijst je niet de weg naar onzekerheid... maar naar zekerheid. Het evangelie vertelt de blijde boodschap van verlossing. Open alsjeblieft je ogen en ga die bijbelse boodschap ontdekken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

goofy1978
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor goofy1978 » 28 jan 2006 13:23

ik doe mn best bedankt :)
Laatst gewijzigd door goofy1978 op 28 jan 2006 15:45, 2 keer totaal gewijzigd.

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 28 jan 2006 15:39

André schreef:Mijn voorkeur gaat toch meer richting dat God Zijn kinderen wel herkent.
dat zou ik ook denken. Hij heeft ons niet voor niets geschapen naar Zijn beeld.
Afbeelding

goofy1978
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor goofy1978 » 28 jan 2006 15:46

maar hoe verklaar je dan een bekering zoals bij paulus
die blind was en 3 dagen bidde?
en heb wel eens van een man gelezen dat hij toen God met hem afhandelde de hele middag door het ruim van zn schip gekropen heeft
of hebben jullie ook zoiets meegemaakt?
Jezus zei toch niemand kan tot Mij komen tenzij De Vader hem trekke
je moet door De Vader in Het Gericht getrokken worden
bekennen dat je de eeuwige dood verdient en uit genade vergeving krijgen door Jezus
das de enige manier om tot Jezus te komen
judas kende Jezus beter dan wij hoor hij heeft er 3 jaar mee rondgelopen
maar is nooit door De Vader getrokken en staat straks aan de linkerhand

Technico

Berichtdoor Technico » 28 jan 2006 16:16

Je beschrijft nu een vorm van bekering die heel intens en extreem is, en niet vaak voor komt.

Brakel beschrijft in een van zijn (o zo waardevolle) boeken wel 6 manieren van bekering en geeft daarbij eerlijk toe dat een bekering waarbij de persoon in een rustig verloop, soms naar het kwade, dan weer naar het goede toegetrokken wordende, het meest voorkomt. Het gaat uiteindelijk (zoals je zelf ook een paar keer aanhaalt) dat je heel je leven in Gods hand legt.

Om een paar vormen van bekering te schetsen:
1. Een plotseling gevoel van uiterste droefheid omtrent de zondestaat die vervolgens met op en neergaande golven telkens met hevigheid terugkeert.
2. Een plotseling gevoel van uiterste vreugde door het besef van Christus' ongelooflijke genadewerk (ook terugkerend uiteraard)
3. Een plotseling gevoel van een zeker en vast vertrouwen op God zonder uitbundige belevenissen. (dit zijn vaak de meest standvastige christenen)
4. De langzame weg die ik hier zojuist beschreven heb.

Dat een gerenomeerd oudvader dit beschrijft is van belang in uiterst intolerante geloofsbelevingen denk ik. Na de beschrijving en uitleg van deze vormen van bekeringen komt Brakel echter op zijn hoofdpunt:

Het gaat er uiteindelijk om, dat we allemaal behouden mogen worden door Christus' genadewerk alleen.

Maar dit is errug offtopic :wink: mijn mening over herkenning heb ik al eens gegeven :)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 jan 2006 16:56

zullen we daar even een ander topic voor maken, of zou een mod dit ff kunnen splitsen? (laatste 2 - 4 reacties)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 jan 2006 01:05

goofy1978 schreef:ik probeer alleen maar eerlijk te zeggen wat mij altijd geleerd is
dat je als God je bekeerd je het eens met God word dat je naar de hel moet om daarna uit genade vrijgesproken te worden
ik heb dat nooit beleefd en als ik zo sterf zal ik toch echt aan de linkerhand moeten gaan staan

Oh ja, dat was nog een vraag die ik had, wat houdt het evangelie voor je in? Is het een onzekerheid of het evangelie voor jou wel ene blijde boodschap is?

De bijbel zegt dat wie in Jezus Christus gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft. Hoe kan de bijbel zo over zekerheid spreken en kan jij dat niet? De vierschaarbevinding die je hier noemt vind ik in het evangelie niet terug, ik lees er dat wij de oproep en opdracht hebben om te geloven, en we dan gered mogen worden. Wat let je? Gebrek aan bevinding? Zou die bevinding niet vanzelf komen als je gelooft dat Jezus is gestorven voor ieder die in Hem gelooft... en je daaruit je zekerheid tot verlossing ontleent?

Riska

Berichtdoor Riska » 31 jan 2006 07:58

Goofy 1978 schreef:
ik probeer alleen maar eerlijk te zeggen wat mij altijd geleerd is

Ik denk dat je dat iets anders mag en moet zien. Ik ben bezig met de Romeinenbrief, waarin Paulus dat eigenlijk ook zegt.
Als je bekeerd wordt - en God bewerkt dat in je hart, maar dan moet jij het wel zelf doen, je bekeren=omkeren - dan word je je bewust dat je zondaar bent en dus mag leven uit de genade.
Want zoals Marnix ook al zegt, dat staat als een paal boven water: "een ieder die gelooft, dat Christus de Verlosser is, is behouden.

goofy1978
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor goofy1978 » 31 jan 2006 17:01

staat er niet in de bijbel dat het geloof een gave Gods is?
of dat we geen ding kunnen aannemen tezij het ons uit de hemel gegeven is?
maar jullie hebben God helemaal niet nodig om te geloven je neemt Jezus maar aan als je verlosser en bent gered das makkelijk
ik geloof ook de bijbel en Jezus en Die zei :gij wilt tot mij niet komen
dus zo gewillig is een mens niet om tot Jezus te gaan

Riska

Berichtdoor Riska » 31 jan 2006 17:57

Goofy1978 schreef:ik geloof ook de bijbel en Jezus en Die zei :gij wilt tot mij niet komen

Jezus zegt ook: "Komt tot Mij allen die vermoeid en belast zijt en Ik zal u rust geven".

Technico

Berichtdoor Technico » 31 jan 2006 18:24

goofy1978 schreef:ik geloof ook de bijbel en Jezus en Die zei :gij wilt tot mij niet komen

Ik ben het hier echt wel mee eens. Maar het wil niet zeggen dat we niet moeten zoeken. Dat we van onszelf niet naar Jezus toe willen, betekend niet dat we maar moeten wachten tot er iets wonderlijks gebeurt.
Jezus geeft aan: "Komt tot Mij allen die vermoeid en belast zijt en Ik zal u rust geven". (dank je Riska :wink:)

Ofwel, zoek en vind Hem nu, nu er nog tijd is. Christus is Borg voor iedereen. Iedereen mag tot Hem komen en zijn leven in Zijn handen leggen. En dan zal Hij je laten zien, dat je het hebt volbracht door Zijn kracht.

Van mij mag je geloven dat ik het te makkelijk schets, maar dat moet je alleen maar meer motiveren om harder te gaan zoeken, niet om erbij neer te gaan zitten.

Wie zoekt, ZAL vinden. Als je verloren gaat, is het niet omdat Christus je weigert, maar omdat je niet hard genoeg gezocht hebt. (en natuurlijk KUN je ook niet hard genoeg zoeken, zonder dat Christus je daar bij helpt, maar dat is zaak 2)

goofy1978
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor goofy1978 » 31 jan 2006 18:28

Jezus zegt ook: "Komt tot Mij allen die vermoeid en belast zijt en Ik zal u rust geven".

das idd waar maar een natuurlijk mens is niet vermoeid en belast met zijn zonden voelt zich rijk en verrijkt en geendings gebrek
als God je bekeerd ga je treuren over je zonden en probeer je ze na te laten om door de werken der wet behouden te worden wat niet lukt
want door de werken der wet word geen vlees behouden
alleen Het bloed van Jezus bij toepassing door de Geest red uit de dood

Oh ja, dat was nog een vraag die ik had, wat houdt het evangelie voor je in? Is het een onzekerheid of het evangelie voor jou wel ene blijde boodschap is?

het evangelie is zoals Jezus het preekte voor onbekeerde mensen geen blijde boodschap nogal moeilijk als je naar de hel moet
maar heb je geloof heb het voor jezelf bij God

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 31 jan 2006 19:11

wat heeft geloven in God te maken met Herkenning in de hemel?

ja je moet geloof hebben anders kom je er niet, maar daarom doet geloof niets toe of af of wij anderen zullen herkennen!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 jan 2006 19:14

goofy1978 schreef:staat er niet in de bijbel dat het geloof een gave Gods is?
of dat we geen ding kunnen aannemen tezij het ons uit de hemel gegeven is?
maar jullie hebben God helemaal niet nodig om te geloven je neemt Jezus maar aan als je verlosser en bent gered das makkelijk
ik geloof ook de bijbel en Jezus en Die zei :gij wilt tot mij niet komen

God heb je nodig, want ZIjn genade en liefde, Jezus, door wie de weg naar Hem is open is... is iets wat buiten ons om ging... ondanks dat wij bij Hem vandaan gingen maakte God het komen tot Hem weer mogelijk. Hoe durf je dan te beweren dat wij zouden zeggen dat we God niet nodig hebben? Dan lees je wel met enorme oogkleppen op, want we beweren het tegendeel

Terug naar “Archief”