Boodschap van God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Boodschap van God

Berichtdoor lizzz » 14 aug 2003 20:13

Beste mensen, wat me de laatste tijd opvalt (niet alleen op refoweb) is een heel negatief geloof (of juist ongeloof) en veel twijfel.
(Misschien ben ik wel gewoon somber gestemd, maar ik ben bang...)
Eigenlijk merk ik de laatste tijd juist heel veel van God, en ik geloof dat dat tekenen zijn.
Misschien zit ik een verhaal op te hangen waar niemand wat van snapt/in ziet, of is er een beetje herkenning?
Nu dacht ik, misschien is wat positieve tegenhang een goed idee?

Ben jij pas juist nog heel erg bevestigd in je geloof? Of praat God nog wel met jóu? Heb jij nog iets anders met je geloof dan twijfel?
Vertel het!

(mag dit topic AJB positief blijven? Voor negatieve aanvullingen een ander topic?)
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

joris

Berichtdoor joris » 14 aug 2003 21:34

Ikhoorde net dit nummer en ik moest er van huilen.

Dit is de tijd van Elia
die''t woord van de Heer tot ons spreekt.
En dit si de tijd van zijn dienstknecht Mozes,
die t juk van het onrecht verbreekt.
En dit is de tijd van verzoeking,
van duisternis, net als weleer.
Maar in de woestijn
klinkt een stem die uitroept:
bereid nu de weg van de Heer!

Voorwaar Hi komt, koning van t heelal,
stralend als de zon met bazuingeschal.
Roep het uit, dit is het jubeljaar:
uis Sion komt het heil: uw God is daar.

En dit is de tijd van Ezechiel
waar beenderenworden bekleed.
En dit is de tijd
van uw dienstknecht David;
wij maken de tempel gereed
En dit is de tijd om te oogsten,
de velden zijn wit als weleer.
En wij zijn de arbeiders in uw wijngaard,
die staan op het woord van de Heer.

Er is geen God als jaweh, er is geen God als jaweh, er is geen God als Jaweh.

opw 570. (1 kkon 18:39, jes 52:7-10, math 24:29-31)

God is bezig met deze wereld. God is bezig met refoweb. Ik merk aan verschillende mensen dat ze open gaan staan voor Gods liefde. Voor Gods boodschap. Ik merk dat God hier mensen zegent. maar ik merk ook dat er mensne zich verharden. Dat discussies plastischer en theoretischer worden weer.
Ik merk dat God mij zegent en dat de duivel tegelijk hard aan mij trekt. En ik bidt dat God mij wil gebruiken om mensen tot Hem te leiden. Ook al ben ik niet superheilig ofzo, God geeft geloof en kan mij daar gelukkig bij gebruiken. Zoals lied 569 zegt is mijn gebed: Ik vraag u, Heer van zee en land: neem ook mijn leven in uw hand. Regeer in mij met al uw kracht in mijn mooiste droom, in mijn zwartste nacht. Er is een ding dat ik u vraag, HEer regeer in mij vandaag!

Chloë

Berichtdoor Chloë » 14 aug 2003 21:58

(Sorry Lizzz als je dit als negatief opvat)

Joris, waar gaat dat liedje nou eigenlijk over? Ik zit me dat al heel lang af te vragen en heb nu eindelijk de kans dat aan iemand te vragen. Ik snap niet echt waar dat liedje over gaat namelijk!

Alvast bedankt voor je uitleg,

groeten Chloë

joris

Berichtdoor joris » 14 aug 2003 22:11

Zoals het bij mij binnenkomt trekt de schrijver een parallel met de tijd van Elia, een tijd van goddeloosheid, de tijd van Mozes, een tijd van overwinning en verlossing, een tijd van verzoeking net als in de woestijn: de tijd immers waarin het volk zonder God wilde leven terwijl Hij zo ongelooflijk dichtbij was. Hij pakte ze bij dehand en toch wilden ze liever zonder hem verder eigeniljk.
Tijd van Ezechiel, de tijd van de grote opwekking, Reveil in refotermen. De tijd van David die zo graag de tempel wilde bouwen.
Alles wat in de bijbel staat gebeurd nu dus eigenlijk weer. Goddeloosheid, verlossing, verzoeking, opwekking, bevrijding, God groot maken. Het is tij dom te oogsten. Te stoppen met geouwehoer over tittels en jota''s.
Wij zijn de arbeiders in de wijngaard!!!! Wij staan op het woord van de Heer!!!!!!
Er is immers geen God als onze God? De God die Jaweh heet, die is en die was en die zal zijn. Hij is er altijd, Hij blijft trouw!

snappie?

Brion
Sergeant
Sergeant

Re: Boodschap van God

Berichtdoor Brion » 15 aug 2003 02:24

lizzz schreef:Beste mensen, wat me de laatste tijd opvalt (niet alleen op refoweb) is een heel negatief geloof (of juist ongeloof) en veel twijfel.
(Misschien ben ik wel gewoon somber gestemd, maar ik ben bang...)
Eigenlijk merk ik de laatste tijd juist heel veel van God, en ik geloof dat dat tekenen zijn.
Misschien zit ik een verhaal op te hangen waar niemand wat van snapt/in ziet, of is er een beetje herkenning?
Nu dacht ik, misschien is wat positieve tegenhang een goed idee?

Ben jij pas juist nog heel erg bevestigd in je geloof? Of praat God nog wel met jóu? Heb jij nog iets anders met je geloof dan twijfel?
Vertel het!

(mag dit topic AJB positief blijven? Voor negatieve aanvullingen een ander topic?)

Dag lizzz,

Je stelt heel veel vragen. Ik zal proberen ze allemaal te beantwoorden.

Mij is niets opgevallen van enig negatief geloof. En zeker niet op het REFO-web. Maar ik lees niet alles. Ik weet ook niet zo goed wat negatief geloof is. Van ongeloof zie ik wel eens iets, maar daar ben ik niet zo bang voor.
Soms zie ik hier mensen schrijven die twijfelen; deze berichten lees ik graag, omdat ik mij sterk verbonden voel met mensen die twijfelen.
Ik vind het jammer voor je, dat je somber gestemd bent en bang.
Je schrijft in je volgende zin dat je zoveel merkt van God. Voor mij zou dat een reden zijn, om niet al te bang en somber te zijn.
Ik geloof zelf niet dat er "tekenen" zijn.
De laatste tijd ben ik niet echt bevestigd in mijn geloof, maar ik ervaar wel vaak Gods aanwezigheid.
God praat nooit met mij, en ik praat ook nooit met God.
Wel probeer ik God dankbaar te zijn, en Hem dus meer te danken dan te vragen.
Ten slotte heb ik niet veel meer met mijn geloof dan twijfel. Het geloof in God roept bij mij veel meer vragen op dan dat ik antwoorden krijg.
Ik vind dat niet zo erg. Zolang ik mag geloven dat God Liefde is, Hij mij het leven schenkt, en Hij mij niet uit het oog verliest, is dat voor mij genoeg.

Ik hoop voor jou (omdat je dat zo specifiek vraagt) dat dit bericht positief is. Het enige wat ik kan zeggen is, dat het eerlijk is.

Een hartelijke groet,
Brion

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 15 aug 2003 07:25

Ja twijvel kom ik ook vaak tegen, een vriendin van laatst nog zij twijvelde of ze haar geloof wel echt was. Ze voelde zich niet meer dicht bij God staan. Ze stond niet meer zo open voor God als anders. Toen heeft ze gebeden of ze God weer mocht voelen. En ja God heeft het gegeven ze zag dat er een muur werd omgegooit die ze had gebouwt recht in haar hard. Supper!

Zo zie je.... God werkt in je zodra jij helemaal open staat voor hem.
Ik heb gister ook gebeden of ik mijn plek in deze wereld mag vinden. En hoe ik mag leven in de wereld. Ik sloeg daarna de bijbel open en las: het volgende:
7 De zonde heeft niets meer over ons te zeggen. De zonde heeft geen macht over een dode. 8 Als wij met Christus gestorven zijn, geloven wij dat we ook met Hem zullen leven. 9 Wij zijn er zeker van dat Christus, nu Hij uit de dood is opgestaan, niet meer zal sterven. De dood heeft geen macht meer over Hem. 10 Door Zijn sterven heeft Hij de macht van de zonde eens en voor altijd gebroken. 11 Zijn leven is een leven voor God. Beschouw uzelf daarom dus als dood voor de zonde. Omdat u één bent met Christus Jezus, leeft u nu voor God. 12 Laat de zonde dan niet meer heersen in uw sterfelijk lichaam. Wees geen slaaf meer van uw slechte begeerten. 13 Stel geen enkel deel van uw lichaam ter beschikking van de zonde, als iets waarmee slechte dingen worden gedaan. Nee, stel uzelf ter beschikking van God, omdat u met Christus gestorven bent, om nu met Hem te leven. U bent immers dood geweest en weer levend geworden. 14 Laat God dan ieder deel van uw lichaam kunnen gebruiken om goed te doen. Het is uit met de macht van de zonde over uw leven. U valt niet meer onder de wet die gehoorzaamheid eist, maar onder de genade van God.

Ik las verder tot hoofstuk 9. Echt supper wat gaf God mij een mooie inhoud ik weet weer dat ik helemaal voor Hem wil leven. En ik weet ook waar ik de kracht vandaan moet halen om voor hem te leven.

Tuurlijk zie ik de realiteit ook voor ogen. Ik zie vaak dat ik niet genoeg vertrouw op God, dit moet ik veel meer doen!!! want dan gaat het alleen goed.
[/list]
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

joepie

Berichtdoor joepie » 15 aug 2003 07:34

Brion. Je zegt ik spreek nooit met God. Bid je nooit?
Bidden is spreken, spreken met God!

Ik heb het afgelopen jaar heel veel positiefs ervaren. Mijn dochter kreeg verkering met een jongen die zoekend was naar God.
En het was elke keer zo bijzonder om te ervaren dat als wij door de weeks gesprekken over iets hadden gehad dat God daarop antwoorde door er zondags in een preek op terug te komen.
En dat gebeurde niet 1 keer nee vele, vele zondagen achter elkaar.
Wij hadden zelfs een keer er met hem over gehad dat we nu niet meer wisten wat te zeggen om bij hem zijn twijfel weg te nemen. Dat we alleen nog konden bidden.
En zondags gaat de preek over de wijfel, en wat wordt er gezegd?
God zegt tegen jou: wat moet ik nu nog meer doen en laten zien om je te overtuigen dat ik er ben voor jou!
Zonder dat onze Ds. iets van onze gesprekken weet, of wat er besproken was.
Kijk, dan spreek God tot je!
Dan weet je dat je niet alleen staat in je woorden en denken. Dat Hij ziet wat er gaande is en je wil helpen. Dat noem ik dus gewoon gebedsverhoring.

Willempie
Mineur
Mineur

Berichtdoor Willempie » 15 aug 2003 09:43

Wat joepie beschrijft heb ik zelf ook vaak meegemaakt. Dat je bv
's avonds uit je bijbel en dagboek leest, en dat je dat de volgende dag weer tegenkomt in de weekopening op school en dat je dat dan ook nog die zondag daarna in de kerk hoort. Dit is voor mij echt een bevestiging dat God van mij weet en aan mij denkt.

Groeten Willempie
Ik geloof, Heere! Kom mijn ongelovigheid te hulp.
Markus 9:24

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 15 aug 2003 10:51

Ja, afgelopen maandag nog! Ik zat in de auto... en er waren best wel irritante dingen gebeurd. Ik had echt zo'n gevoel van waarom is alles zo verrot in mijn leven, in het leven van anderen, in heel Nederland eigenlijk. Het lijkt wel alsof alles aan het kapot aan het gaan is. Terwijl iedereen maar vrolijk doorhuppelt alsof er niets aan de hand is. Toen stelde ik me ook de vraag waarom het zo vaak stil is vanuit de hemel. Het lijkt wel alsof er een grote donkere sluier boven Nederland hangt. En toch wist ik dat God bij machte was om dit te doorbreken... alleen voelde ik zo erg dat die donkere sluier zo dik was... alsof er geen doorkomen aan is. Ik kon echt wel huilen, om mezelf, om mensen die naast me staan en om heel Nederland (heb ik ook gedaan). En toen ik thuis kwam lag mijn bijbel open op psalm 86. En toen wist ik gewoon, dit is God die tot mij spreekt, en tot alle christenen in Nederland:

9 Al de heidenen, Heere! die Gij gemaakt hebt, zullen komen, en zullen zich voor Uw aanschijn nederbuigen, en Uw Naam eren.
10 Want Gij zijt groot, en doet wonderwerken; Gij alleen zijt God.

Is voor God iets te wonderbaar? NEE! Ik weet niet hoe lang het nog gaat duren maar God gaat weer werken... dat geloof ik!
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

joris

Berichtdoor joris » 15 aug 2003 10:54

ik geloof dat zeker weten, dude en Lizz, ik merk ook in mijn gemeente steds meer mensen die '' profeteren'' van een opwekking, maar ook van de sluier die juist dikker zal worden eerst. wat een taak als christenen! de velden zijn wit, maar arbeiders te weinig.

Chloë

Berichtdoor Chloë » 15 aug 2003 10:58

joris schreef:Zoals het bij mij binnenkomt trekt de schrijver een parallel met de tijd van Elia, een tijd van goddeloosheid, de tijd van Mozes, een tijd van overwinning en verlossing, een tijd van verzoeking net als in de woestijn: de tijd immers waarin het volk zonder God wilde leven terwijl Hij zo ongelooflijk dichtbij was. Hij pakte ze bij dehand en toch wilden ze liever zonder hem verder eigeniljk.
Tijd van Ezechiel, de tijd van de grote opwekking, Reveil in refotermen. De tijd van David die zo graag de tempel wilde bouwen.
Alles wat in de bijbel staat gebeurd nu dus eigenlijk weer. Goddeloosheid, verlossing, verzoeking, opwekking, bevrijding, God groot maken. Het is tij dom te oogsten. Te stoppen met geouwehoer over tittels en jota''s.
Wij zijn de arbeiders in de wijngaard!!!! Wij staan op het woord van de Heer!!!!!!
Er is immers geen God als onze God? De God die Jaweh heet, die is en die was en die zal zijn. Hij is er altijd, Hij blijft trouw!

snappie?
Oké, bedankt hè! :)

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 15 aug 2003 11:00

Willempie schreef:Wat joepie beschrijft heb ik zelf ook vaak meegemaakt. Dat je bv
's avonds uit je bijbel en dagboek leest, en dat je dat de volgende dag weer tegenkomt in de weekopening op school en dat je dat dan ook nog die zondag daarna in de kerk hoort. Dit is voor mij echt een bevestiging dat God van mij weet en aan mij denkt.

Groeten Willempie

Ja precies, zoiets heb ik ook vaak.
Of, een tijdje geleden, was ik God zat (nja, misschien eerder mezelf). Ik dacht, ik ga nog een keer de bijbel lezen, en als God me dan niks te zeggen heeft, is het echt over.
Dus ik lees (dacht markus) dat verhaal van die rijke jongeling. Nou ja, daar wilde ik helemaal niks mee, vond dat ik eigenlijk al best los was van het aardse.
En ik sla de Bijbel een stuk verder open. Een ander evangelie, weer de rijke jongeling...
Tja.

Ik had echt zo'n gevoel van waarom is alles zo verrot in mijn leven, in het leven van anderen, in heel Nederland eigenlijk. Het lijkt wel alsof alles aan het kapot aan het gaan is. Terwijl iedereen maar vrolijk doorhuppelt alsof er niets aan de hand is. Toen stelde ik me ook de vraag waarom het zo vaak stil is vanuit de hemel. Het lijkt wel alsof er een grote donkere sluier boven Nederland hangt.

Precies, dat bedoelde ik nou!

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 15 aug 2003 11:14

Beste Lizz... je mag ook verder lezen! Ik ben niet negatief maar juist positief. Maar nu in deze situatie zie ik juist dat God weer moet gaan werken... Nederland snakt ernaar.
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 15 aug 2003 11:19

Thedudehimself schreef:

Beste Lizz... je mag ook verder lezen! Ik ben niet negatief maar juist positief. Maar nu in deze situatie zie ik juist dat God weer moet gaan werken... Nederland snakt ernaar.

:D ja heb ik gedaan hoor.

Ik bedoelde alleen maar even dat ik dat helemaal herken.
En juist mooi dat je dit zei, kunnen we toch juist een hoop positief tegengas geven?

Brion schreef:God praat nooit met mij, en ik praat ook nooit met God.
Wel probeer ik God dankbaar te zijn, en Hem dus meer te danken dan te vragen.
Ten slotte heb ik niet veel meer met mijn geloof dan twijfel. Het geloof in God roept bij mij veel meer vragen op dan dat ik antwoorden krijg.
Ik vind dat niet zo erg. Zolang ik mag geloven dat God Liefde is, Hij mij het leven schenkt, en Hij mij niet uit het oog verliest, is dat voor mij genoeg.

Wie heeft jou dan verteld dat God jóu leven schenkt?

yeah its summer thank Ya!
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Nederland zonder God???

Berichtdoor yeah its summer thank Ya! » 15 aug 2003 11:45

Beste dudehimself

Wanhoop niet! God is bij machte om steden, streken en zelfs hele landen te veranderen. Kijk de video Transformations I & II!
Het gebeurt in Uganda, Ierland, Canada ga zo maar door.
Neem nou Uganda: Het was een van de landen waar de aidsepidemie onwijs veel slachtoffers vergde, Idi Amin(een dictator) heerste over het land, er dreigde honger, satansverering, voorouder verering en ga zo maar door. Oftewel: een land in het slijk!
Totdat mensen begonnen te bidden. (Lees ook heb boekje Effectief Bidden, van de Ugandese gebedsleider Michael Kimuli)
Er vond een gigantische opwekking plaats! Uganda is het eerste land waar het aantal aids slachtoffers begon te dalen door meer reinheid en ontzettend veel wonderlijke genezingen.
De ministerpresident en zijn vrouw zijn wedergeboren christenen.
Ook de ministerraad bestaat voor een groot deel uit christenen.
Het land werd met het millenium officieel aan Christus opgedragen!
De economie stijgt.
Tot grote verbazing van de wereld, die dit land al had opgegeven, is het een van de wel varendste landen van afrika aan het worden!
God is onvoorstelbaar goed!

En... dat alles omdat mensen zich schuldig wisten voor God en hun zonden beleden en soms dagen achtereen baden!
God is good
and His love endureth forever!!!!!!!

Terug naar “Archief”