lizzz schreef:Beste mensen, wat me de laatste tijd opvalt (niet alleen op refoweb) is een heel negatief geloof (of juist ongeloof) en veel twijfel.
(Misschien ben ik wel gewoon somber gestemd, maar ik ben bang...)
Eigenlijk merk ik de laatste tijd juist heel veel van God, en ik geloof dat dat tekenen zijn.
Misschien zit ik een verhaal op te hangen waar niemand wat van snapt/in ziet, of is er een beetje herkenning?
Nu dacht ik, misschien is wat positieve tegenhang een goed idee?
Ben jij pas juist nog heel erg bevestigd in je geloof? Of praat God nog wel met jóu? Heb jij nog iets anders met je geloof dan twijfel?
Vertel het!
(mag dit topic AJB positief blijven? Voor negatieve aanvullingen een ander topic?)
Dag lizzz,
Je stelt heel veel vragen. Ik zal proberen ze allemaal te beantwoorden.
Mij is niets opgevallen van enig negatief geloof. En zeker niet op het REFO-web. Maar ik lees niet alles. Ik weet ook niet zo goed wat negatief geloof is. Van ongeloof zie ik wel eens iets, maar daar ben ik niet zo bang voor.
Soms zie ik hier mensen schrijven die twijfelen; deze berichten lees ik graag, omdat ik mij sterk verbonden voel met mensen die twijfelen.
Ik vind het jammer voor je, dat je somber gestemd bent en bang.
Je schrijft in je volgende zin dat je zoveel merkt van God. Voor mij zou dat een reden zijn, om niet al te bang en somber te zijn.
Ik geloof zelf niet dat er "tekenen" zijn.
De laatste tijd ben ik niet echt bevestigd in mijn geloof, maar ik ervaar wel vaak Gods aanwezigheid.
God praat nooit met mij, en ik praat ook nooit met God.
Wel probeer ik God dankbaar te zijn, en Hem dus meer te danken dan te vragen.
Ten slotte heb ik niet veel meer met mijn geloof dan twijfel. Het geloof in God roept bij mij veel meer vragen op dan dat ik antwoorden krijg.
Ik vind dat niet zo erg. Zolang ik mag geloven dat God Liefde is, Hij mij het leven schenkt, en Hij mij niet uit het oog verliest, is dat voor mij genoeg.
Ik hoop voor jou (omdat je dat zo specifiek vraagt) dat dit bericht positief is. Het enige wat ik kan zeggen is, dat het eerlijk is.
Een hartelijke groet,
Brion