Muziek op Bruiloft ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 jan 2006 14:55

André schreef:
vlieger schreef:Op mijn bruiloft komt er waarschijnlijk geen muziek, je kunt toch ook feestvieren zonder muziek????

PS dit bericht is van lammetje :oops: :wink:
LOL, op mijn bruiloft :wink:

hehe, dat zeg ik soms ook ;)

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 27 jan 2006 15:06

lammetje schreef:.... je kunt toch ook feestvieren zonder muziek????

Nee, dat kan echt niet 8)
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 jan 2006 15:33

MissF schreef:Ik zou het zoooo supervet vinden, dansen op mijn bruiloft. Wij willen wel een pianist de hele avond, maar dansen weetk niet of het dr in zit.

Ik weet nog wel een hele goede pianist... ;)

Overigens: zoals ik er nu over denk komt er op mijn bruiloft zeker wel een bandje. Mijn ouders zullen er niet veel problemen mee hebben. (Als het niet te hard is en het een beetje op de achtergrond is.) Mijn oma vast ook niet heel erg veel, zowel: moet je voor 1 iemand je bruiloft aanpassen? Daarbij ga ik echt geen brute metal draaien... :mrgreen: Verder ligt het vooral aan mijn toekomstige vrouw en evt. haar ouders/familie. Beetje Jazz op de achtergrond lijkt mij het handigste...

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 27 jan 2006 15:45

Het is en blijft de dag van het bruidspaar. Zij staan centraal, daarnaast betalen zij die dag ook (zou in mijn geval zo zijn). Dus waar haalt de familie het smerige lef vandaan om dan hun wensen ten op zichte van zo'n dag door te drukken? Moet ik een feestje organiseren, dat ZIJ leuk vinden, dat in HUN straatje past? In dat geval regel ik wel even een stemmig begrafenismuziekje, dresscode zwart en de rekening naar hen. Zal ze leren, van die oude bemoeizuchtige fossielen! En anders komen ze maar lekker niet. Lijkt me vrij duidelijk. Inderdaad hoef je niet keiharde metal te gaan draaien, maar ik wil graag een bandje op mijn bruiloft, die gewoon leuke muziek speelt. En ja, dansen wil ik ook. En wie daar moeite mee heeft, die komt zijn cadeau maar afgeven en kan dan huiswaarts gaan... :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 jan 2006 16:38

kurtyo schreef:
MissF schreef:Ik zou het zoooo supervet vinden, dansen op mijn bruiloft. Wij willen wel een pianist de hele avond, maar dansen weetk niet of het dr in zit.

Ik weet nog wel een hele goede pianist... ;)

Hahaha, ja, kgeef de datum nog wel door ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

amigo
Mineur
Mineur

Berichtdoor amigo » 27 jan 2006 17:25

Cathy schreef:
lammetje schreef:.... je kunt toch ook feestvieren zonder muziek????

Nee, dat kan echt niet 8)

Waarom niet :?:
Ik vloog over de wolken, naar een land hierver vandaan.....

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 27 jan 2006 17:42

Oei, ik zou ook wel muziek willen! Maar dan wel stijlvol natuurlijk :) En ik vind het eigenlijk nogal raar als je ouders vertrekken omdat je muziek opzet..Houden ze ook lekker van hun kinderen :S Tis de mooiste dag van je leven en je maakt er samen iets moois van en dan gaan er een paar mensen zitten zeuren..Mwoh, btje triest is dat! En dansen (haha ,xie mn ouders al :p) maar dat vind ik ook niet erg hoor! Tpast er allemaal wel bij..!

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 27 jan 2006 19:30

Katlheen schreef:Het is en blijft de dag van het bruidspaar. Zij staan centraal, daarnaast betalen zij die dag ook (zou in mijn geval zo zijn). Dus waar haalt de familie het smerige lef vandaan om dan hun wensen ten op zichte van zo'n dag door te drukken? Moet ik een feestje organiseren, dat ZIJ leuk vinden, dat in HUN straatje past? In dat geval regel ik wel even een stemmig begrafenismuziekje, dresscode zwart en de rekening naar hen. Zal ze leren, van die oude bemoeizuchtige fossielen! En anders komen ze maar lekker niet. Lijkt me vrij duidelijk. Inderdaad hoef je niet keiharde metal te gaan draaien, maar ik wil graag een bandje op mijn bruiloft, die gewoon leuke muziek speelt. En ja, dansen wil ik ook. En wie daar moeite mee heeft, die komt zijn cadeau maar afgeven en kan dan huiswaarts gaan... :mrgreen:

Haha, dus eerst het cadeau afgeven? Het cadeau zouden ze van mij dan ook mogen houden, het is graag of helemaal niet :wink:

Maar idd, ik zou me ook niet aan gaan passen aan wat de rest wil, want dan vrees ik met grote vreze dat er dan dingen gebeuren die ik juist niet wil en dat er dus ook muziek gedraaid gaat worden die ik niet wil, of erger: helemaal geen muziek.
Het zou toch te gek voor woorden zijn om later op een dag terug te kijken die eigenlijk toch niet zo ging als jij wil!
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 27 jan 2006 19:37

Hm, dat heb ik ook wel eens meegemaakt op een bruiloft. De ouders vertrokken om 10 uur en daarna werd er muziek gedraaid.

Ik weet het niet, lijkt me erg moeilijk ook. Het ligt wel aan je ouders; Mijn moeder zou zich 'vreselijk op het hart getrapt voelen', zoals ze dat wel eens zegt, oftewel, ze is nogal gevoelig in dat soort dingen. Nee, werkelijk geen idee wat ik zou doen.

Maar, waar doe ik moeilijk over;/ Ik trouw niet (Volgens mn familie) en ws. omdat ik dat zelf aan gegeven heb :P

Anyway, ik heb een deal met iemand;
Als ik wel trouw, kost me dat 10 kratten bier, als ik niet trouw, dan krijg ik 10 kratten bier. Chantage! Wie zegt dat ik op mn 65e nog bier lust. :shock:

SuperLast
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor SuperLast » 27 jan 2006 19:51

Je viert natuurlijk een bruiloft met familie en vrienden. Maar toch denk ik ouders daarin wel belangrijke personen. ik zou geen fijne bruiloft hebben wanneer mn ouders eerder weg zouden gaan..

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 27 jan 2006 19:56

SuperLast schreef:Je viert natuurlijk een bruiloft met familie en vrienden. Maar toch denk ik ouders daarin wel belangrijke personen. ik zou geen fijne bruiloft hebben wanneer mn ouders eerder weg zouden gaan..

Ja, je viert het wel met ze, maar het is niet hun dag. Want dan heb je misschien ook nog je broer die hier niet van houdt en je zus houdt daar weer wel van... dan moet je gaan schipperen met de wensen van je gasten op je eigen bruiloft, dat zou me toch net iets te ver gaan. Ik respecteer iedereen in zijn keuzes en zo, zij op hun beurt moeten mijn keuzes ook respecteren en dus ook de keuzes die ik maak mbt de bruiloft.

(@ Smurff: mijn moeder gebruikt die opmerking ook altijd :?)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

SuperLast
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor SuperLast » 27 jan 2006 20:07

Debor@ schreef:
SuperLast schreef:Je viert natuurlijk een bruiloft met familie en vrienden. Maar toch denk ik ouders daarin wel belangrijke personen. ik zou geen fijne bruiloft hebben wanneer mn ouders eerder weg zouden gaan..

Ja, je viert het wel met ze, maar het is niet hun dag. Want dan heb je misschien ook nog je broer die hier niet van houdt en je zus houdt daar weer wel van... dan moet je gaan schipperen met de wensen van je gasten op je eigen bruiloft, dat zou me toch net iets te ver gaan. Ik respecteer iedereen in zijn keuzes en zo, zij op hun beurt moeten mijn keuzes ook respecteren en dus ook de keuzes die ik maak mbt de bruiloft.

Tis idd schipperen tussen verschillende wensen. In hoeverre je wensen laat meewegen is natuurlijk afhankelijk van welke rol personen spelen in jou leven. hoe belangrijk ze voor je zijn. Daarom zei ik dat ouders voor mij belangrijk zijn. Daarmee kijk ik met een schuin oogje naar de volgende dingen: Ze hebben je opgevoed, verzorgd, etc (uitzonderingen daar gelaten) Daarnaast spreekt de wet ook nog iets van: eert u vader en u moeder. Of dat dan nog een hoofdrol speelt?! denk t niet. maar een opmerking als: "Ik respecteer hun keuzes dus moeten ze die van mij ook respecteren" vind ik richting ouders dus niet zo vanzelfsprekend..

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 27 jan 2006 20:19

SuperLast schreef:
Debor@ schreef:

Tis idd schipperen tussen verschillende wensen. In hoeverre je wensen laat meewegen is natuurlijk afhankelijk van welke rol personen spelen in jou leven. hoe belangrijk ze voor je zijn. Daarom zei ik dat ouders voor mij belangrijk zijn. Daarmee kijk ik met een schuin oogje naar de volgende dingen: Ze hebben je opgevoed, verzorgd, etc (uitzonderingen daar gelaten) Daarnaast spreekt de wet ook nog iets van: eert u vader en u moeder. Of dat dan nog een hoofdrol speelt?! denk t niet. maar een opmerking als: "Ik respecteer hun keuzes dus moeten ze die van mij ook respecteren" vind ik richting ouders dus niet zo vanzelfsprekend..

Je hebt ergens wel gelijk, maar anderzijds; Wie zegt dat je het eens bent met de manier van opvoeden van je ouders? Je bent tot een bepaalde leeftijd afhankelijk van je ouders. (laten we zeggen 16, maar dat is afhankelijk van de ontwikkeling van de geest) Op een gegeven moment krijg je een eigen visie op bepaalde dingen. Uiteraard moet je dankbaar zijn voor alle zorgen etc, maar dat heeft niets te maken met jouw visie op bijv. geloof.

Als er bij ons discussie is over geloof (Wat gelukkig bijna niet voorkomt, omdat ik dat zo veel mogelijk ontwijk) valt mijn moeder altijd terug op de zorg en krijg ik te horen dat ik niet dankbaar ben. Hoe maak je duidelijk dat dat er niets mee te maken heeft? :-k

André

Berichtdoor André » 27 jan 2006 20:23

Smurffie schreef:Hoe maak je duidelijk dat dat er niets mee te maken heeft? :-k
Op kamers gaan misschien? Afbeelding

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 27 jan 2006 20:25

André schreef:
Smurffie schreef:Hoe maak je duidelijk dat dat er niets mee te maken heeft? :-k
Op kamers gaan misschien? Afbeelding

Goedendagschotel, wat een subtiele suggestie weer, werkelijk, daar had ik nou nóóit opgekomen. 8)

Terug naar “Archief”