Annemieke86 schreef:Het grote diabetes topic!!! (hoop ik

)
Wie heeft er zelf diabetes (type 1) of diabetes (type 2) en / of heeft er mee te maken (gehad) ?
Allebei mijn ouders hebben diabetes type 2. Mijn vader slikt pilletjes en mijn moeder spuit eenheden. In de familie komt het bij ons wel vaker voor dus ik let wel op wat ik neem en eet. Ik ga er dus bewust mee om. En jij?
Ik vierde op 14 november (wereld diabetes dag, hoe komen ze er op) mijn 23e jaar als diabeet. Typetje 1 dus
Het kwam niet in de familie voor en ik ben nog steeds de enige.
Natuurlijk ga ik er bewust mee om, ik moet wel. Hoewel ik soms wel meer eet dan goed is, of meer snoep dan goed is. Verder is het een deel van mijn leven geworden. Bij alles wat ik eet denk ik wel aan de koolhydraatjes die er in zitten.
Als ik een hypo heb (lage bloedsuikerwaarde) dan kan het me niet zoveel schelen hoeveel ik eet. Van eten gaat de hypo weer over en meestal is dat toch wel fijn.
Als ik een stuk moet rijden met de auto dan meet ik eerst hoe hoog ik zit, want ik wil geen ongelukken veroorzaken. Ik moet altijd iets te eten bij me hebben en dat is wel eens lastig. Verder doe ik gewoon mijn werk en leef net als ieder ander.
Ik krijg er toch geen hoogte van hoor. De een is zeer precies in de hoeveelheid eten en heeft allerlei complicaties en ik ben toch wel wat minder nauwkeurig en ik heb nog geen enkele complicatie.
Ik ben pas twee keer plat gegaan

dus dat valt wel mee he in 23 jaar. Het is zomaar gebeurd en ik hoop maar dat het niet gebeurt als ik aan een machine sta te werken, maar ach, ik voel het meestal wel aankomen als het fout gaat.
Hebben jullie ook glucagon in huis, voor als jouw moeder ineens buiten westen ligt? Ik heb het niet in huis want er is toch niemand die het kan toedienen als het nodig is.
Zolang jij geen diabetes hebt, kan je er best wel wat meer van genieten hoor. Niet altijd naar de voedingswaarde kijken van wat je wilt eten. Straks met oudjaar lekker een oliebol of drie extra eten, kan best
--Kees
Als niemand kijkt... dan verandert alles in chocolade.