Geen vrouwen op de lijst....
Als de SGP aan de macht komt moeten alle dames van de oppositie met rokken en hoeden naar de kamer komen

Etcetera

Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:Nou, in dit geval is het vooral een imago-kwestie. De SGP is sociaal-economisch nooit heel rechts geweest, maar er zijn nogal wat mensen die zeggen dat ze óf SGP óf VVD gaan stemmen, in de veronderstelling dat dat weinig uit zou maken. Terwijl ze toch bijzonder weinig gemeen hebben.
Floefloe schreef:Aragorn schreef:Nou, in dit geval is het vooral een imago-kwestie. De SGP is sociaal-economisch nooit heel rechts geweest, maar er zijn nogal wat mensen die zeggen dat ze óf SGP óf VVD gaan stemmen, in de veronderstelling dat dat weinig uit zou maken. Terwijl ze toch bijzonder weinig gemeen hebben.
Dat heeft er vermoedelijk mee te maken dat veel mensen zich nooit hebben verdiept in beide partijprogramma's ... Dat zal met de partij van Spruyt en Wilders ook gebeuren. Vervolgens voldoet die partij niet aan de verwachtingen en laat men hen bij de volgende verkiezingen weer als een blok vallen, net als gebeurde bij de LPF en gaat gebeuren bij het CDA. Vermoed ik althans.
Floefloe schreef:Ik bedoelde niet dat het CDA ten onder zou gaan. Ik bedoelde ook niet dat ze een slecht partijprogramma hebben. Wat ik bedoelde is dat maar weinig mensen het partijprogramma lezen en alleen op een partij stemmen om andere redenen dan het partijprogramma. Vorige verkiezingen hebben mensen op het CDA gestemd omdat men de PvdA niet wilde. Dat sentiment is inmiddels verdwenen. Het CDA heeft vervolgens maatregelen genomen die de burger niet echt verwacht en instinctief niet wil, even los van het feit of het goede maatregelen zijn. Het is nu idd afhankelijk van hoe de economie gaat lopen en in hoeverre het CDA daar winst uit kan halen hoe de uitslag gaat worden. Mocht de economie slecht blijven, dan denk ik dat het CDA veel zetels gaat verliezen, minstens 10. Dat is een redelijk groot verlies.
Wat Wilders betreft, een goed partijprogramma is één ding, vervolgens een trouwe achterban verwerven is een tweede. Ik denk niet dat hij daarin gaat slagen. Je ziet nu al dat de grote 3 (PvdA, CDA en VVD) alledrie veel stemmen winnen of verliezen puur door sentiment. Voor een nieuwe partij zal het uitermate moeilijk worden om voet aan de grond te krijgen, zie o.a. Leefbaar Nederland en de eerder genoemde LPF. Ik ben benieuwd en hoop vooral dat zijn partij niet te groot wordt
leclerc schreef:Ik ben eerlijk gezegd niet zo verbaasd. eerlijk is eerlijk maar de SGP verschilt in mijn ogen niet zo veel van Wilders op sociaal-economisch terrein. Spruyt wil wat bereiken en daar blijft de SGP gewoon te klein voor. Als ik bijvoorbeeld op dit forum de teksten van Schaduwmans en Cybercurse lees dan doen die niet onder voor Wilders en ik ben er van overtuigd dat beiden opdit moment SGP stemmen.
Marnix schreef:dat er op maatschappelijk vlak een hoop is gaat,
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten