Zwanger

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wat krijgen lammetje en vlieger?

meisje
43
65%
jongen
23
35%

Totaal aantal stemmen: 66

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 23 jan 2006 15:46

Maria_00 schreef:Valentijn? :roll:

vreselijk... 8) Sowieso al die kaknamen als Laetitia en Frederique... ::((

de_bisschop
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor de_bisschop » 23 jan 2006 19:34

ow annet, alle bij zijn ze super: Thomas en Jesse, maar ik vind Thomas leuker bij de namen van je andere kinderen staan!!!
Afbeelding

'En wat hebt gij, dat gij niet hebt ontvangen?' 1 Korinte 4:7

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 jan 2006 19:37

vreselijk lelijk al die rare namen :oops:

k houdt van bijbelse namen

elias, daniel, david, lucas. Vooral twee lettergreperige namen.

Meisjes: Juliah, Naomi, Debora, Ruth.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 24 jan 2006 20:18

paprikameisje2 schreef:vreselijk lelijk al die rare namen :oops:

k houdt van bijbelse namen

elias, daniel, david, lucas. Vooral twee lettergreperige namen.

Meisjes: Juliah, Naomi, Debora, Ruth.

Debora is altijd goed :wink:.
Ik vind Valentijn is best leuk, het is even wennen. Beter als Sep (zoon van een vriendin van collega), dat vind ik pas erg!
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 25 jan 2006 12:27

Of Pjotr. Ga ik spontaan van over mijn nek. Maar buitenlandse namen vind ik wel mooi hoor. Beter dan Klaas, Trudie of Betsie!!!! :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 25 jan 2006 14:09

Katlheen schreef:Of Pjotr. Ga ik spontaan van over mijn nek. Maar buitenlandse namen vind ik wel mooi hoor. Beter dan Klaas, Trudie of Betsie!!!! :mrgreen:

En toch zijn Hollandse namen weer helemaal in. Maar ik ga ook liever voor de buitenlandse namen. Maar dat is ook wel afhankelijk van je wederhelft natuurlijk.

Wat ik echt haat, is een naam in allerlei bochten wringen om toch maar perse te vernoemen en dan komt er een naam uit die je nog niet aan je hond zou willen geven!

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 25 jan 2006 14:50

HAAAHAH, Ja, idd. Vernoemen. Ook zoiets ja. Moet je nog uitkijken dat familie niet gekwestst is als je ze niet vernoemd, ook zoiets. Je zou haast aan nog een kind beginnen zodat tante truus nog even vernoemd kan worden. Nee hoor, voor mij een mooie buitenlandse naam. En wat is kak? Ik vind Frederique best mooi hoor....! :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 jan 2006 15:28

Vernoemen? Ben er ook niet aan begonnen en voelde duidelijk dat het niet gewaardeerd werd. Vooral bij de oudste, eerste jongen, stamhouder, traditie van generaties werd doorbroken en dat kwam natuurlijk door mij...........

Maar nu nummer 4 komt, en het zou een meisje zijn zou ik best mijn moeder willen vernoemen. Mijn husband zegt: we zouden er niet aan beginnen dus doen het nu ook niet.

Laat ik dan maar onderdanig zijn :lol: :lol:
ja, dat is mijn mening dan he.....

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 25 jan 2006 15:34

Oei...en Annet...het schiet op!!!

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 25 jan 2006 18:47

*Annet* schreef:Vernoemen? Ben er ook niet aan begonnen en voelde duidelijk dat het niet gewaardeerd werd. Vooral bij de oudste, eerste jongen, stamhouder, traditie van generaties werd doorbroken en dat kwam natuurlijk door mij...........

Jakkes Annet, was dat niet vervelend? Het is toch jullie kind, jullie bepalen de naam! En het schiet idd op :). (Mijn broer en schoonzus verwachten trouwens in maart hun eerste kindje, dat wordt mijn derde neefje of nichtje. Alles gaat tot nu toe goed, ik hou jullie op de hoogte!)

Nog ff over vernoemen: er zijn ook mensen die helemaal naamziek geworden zijn, die zijn in mijn ogen ook echt ziek. Zo trachtte mijn oma van vaders kant mijn broer die naar haar man was vernoemd altijd van alles toe te stoppen en de rest kreeg niets, maar daar hebben mijn ouders toen een flinke stok voor gestoken. En ik, naar niemand vernoemd, was helemaal de zondebok, ik heb in haar hele leven (vorig jaar is ze overleden) misschien in totaal 20 woorden van haar gehad. Maar tegen mijn broer praatte ze natuurlijk wel... :roll:
Echt ziek! Dus ik zal (natuurlijk weer afhankelijk van man) niet snel vernoemen omdat ik weet hoe mensen er mee om gaan (in negatieve zin dan).

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 25 jan 2006 19:33

Ik ben vernoemd naar mijn Engelse grootmoeder, die ik volgens mij 1 keer als peuter heb gezien. Maar idd, wat je zegt, ziek hoor, als je zo met je kleinkinderen omgaat. Zou niet willen dat mijn ouders moeilijk gaan doen als ik een evt kind niet naar ze vernoem.

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 26 jan 2006 11:03

Debor@ schreef: Nog ff over vernoemen: er zijn ook mensen die helemaal naamziek geworden zijn, die zijn in mijn ogen ook echt ziek. Zo trachtte mijn oma van vaders kant mijn broer die naar haar man was vernoemd altijd van alles toe te stoppen en de rest kreeg niets, maar daar hebben mijn ouders toen een flinke stok voor gestoken. En ik, naar niemand vernoemd, was helemaal de zondebok, ik heb in haar hele leven (vorig jaar is ze overleden) misschien in totaal 20 woorden van haar gehad. Maar tegen mijn broer praatte ze natuurlijk wel... :roll:
Echt ziek! Dus ik zal (natuurlijk weer afhankelijk van man) niet snel vernoemen omdat ik weet hoe mensen er mee om gaan (in negatieve zin dan).

Nou, dat is ook een uitzonderlijke situatie hoor. Ik ben ook vernoemd naar een tante, en die komt alleen altijd op m'n verjaardag (maar goed, dat ligt ook aan het feit dat ik verder geen grootouders heb), maar verder word ik absoluut niet voorgetrokken ofzo.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 26 jan 2006 11:16

Als ik kinderen krijg ga ik ze wel vernomen hoor, van alle namen kunnen we hele mooie namen maken dus dat komt wel goed :P

Ik hou van namen zoals Sara, Noa, Ruth, Rhodé voor een meisje en Joël, Niek, Matthias, Robert, Luuk... voor een jongen maar of mn as man dat ook allemaal leuk vindt ... :wink:

SuperLast
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor SuperLast » 26 jan 2006 12:03

Anne-Wijnanda vnd ik echt een toppertje.. :)

sela

Berichtdoor sela » 26 jan 2006 12:11

'k ben nog op zoek naar een jongensnaam.
de naam 'Duma' leek me wel wat. is swahilies voor 'Cheetah'.
maar toen ik er een bijbelcheck op los liet kwam de naam er niet zo fraai vanaf..
iemand andere suggesties?

Terug naar “Archief”