Moderator: Moderafo's
@tlantis schreef:Brion, Dus je gelooft niet in wonderen behalve als ze zo spectaculair zijn dat ze het 8 uur journaal halen? (even vrije interpretatie van wat je hier boven zegt)
parsifal schreef:Oke Brion je positie is duidelijker. Ik dacht even dat je theologische problemen had met TB Joshua en zijn genezingen, maar het gaat er dus voornamelijk om dat je niet in de genezingen gelooft.
Ik geloof in een God, die niet via flauwe trucjes, EEN mannetje uitzoekt, die notabene in Nigeria, de mensen moet gaan genezen. (..) Ik geloof in een rechtvaardige God!
Waarom maar EEN mannetje? Dit wordt wel arbeidsintensief. Er zijn veel zieken en gehandicapten. Als God dan toch bezig is, laat Hij dan in ieder geval 100 mannetjes sturen. Of 1000
Ik lees daar steeds maar weer de grote liefde van God voor alle mensen!
We worden het wel eens: we verdienen helemaal geen Joshua die "Zijn werk op aarde moet doen". Laten we het daar maar op houden, en ons aan de Bijbel houden wat we verdienen of niet.
Waarom kan ik die gave niet hebben?
En waarom heeft Yomanda die gave niet?
Zullen we afspreken, dat als Joshua de zaken eens wat geloofwaardiger aan gaat pakken en echte wonderen gaat verrichten, we verder praten?
Dan zal ik het gaan geloven, want God houdt natuurlijk niet van flauwe kul wondertjes die niet te controleren zijn
Als God iets doet, dan doet Hij het goed, en zorgt dat zoiets geloofwaardig is.
Beste Parsifal, ik vind dit te dol voor woorden. De mensen die allerlei rare flauwe kul afwijzen moeten met onderbouwingen komen (en verdikkeme ook nog met Bijbelse!) en de mensen die in dit soort onzin geloven hoeven dat niet.....haha daar trap ik niet in! Heet dat geen omgekeerde bewijslast? (...) En ik ben stellig: ik geloof niet in onzin. Als iemand morgen gaat beweren dat als het regent, hij niet nat wordt, of dat er 's nachts 80 kaboutertjes op de rand van zijn bed gaan zitten, dan heb ik echt geen zin om te gaan onderbouwen waarom dat onzin is.
Overigens weerlegd het interview wat Charisma had met Joshua veel van de kritieken uit het artikel.
Daar heb je gelijk in... het is ook niet direct een hele overtuigende weerlegging. Al moet ik zeggen dat zijn woorden sympathiek en bijbelgetrouw op mij overkomen. Daarnaast zijn er veel meer positieve ooggetuigen als negatieve (deze wordt altijd geciteerd) en zijn er altijd een hoop mensen achterdochtig bij dit soort gevallen. Misschien terecht, misschien niet.Klaas schreef:Ik vind dat interview juist weinig overtuigend. ALS Josuhua een bedrieger is waarom zou je dan nu aannemen dat hij de waarheid spreekt. Ten aanzien van zaken die eenvoudig zijn waar te nemen hecht ik meer aan waarnemingen van derden dan aan Joshua's woord zelf. HIJ is degene die in opspraak is. Hoe zou hij dan hierover het laatste woord kunnen hebben?
Klaas
En ik ben stellig: ik geloof niet in onzin. Als iemand morgen gaat beweren dat als het regent, hij niet nat wordt, of dat er 's nachts 80 kaboutertjes op de rand van zijn bed gaan zitten, dan heb ik echt geen zin om te gaan onderbouwen waarom dat onzin is.
Ik geloof niet in Joshua, niet in Yomanda, niet in Ratelband, niet in Zijlstra, en ook niet in kaboutertjes.
En vanuit mijn geloof in God, voel ik mij zelfs bijna verplicht om dit soort onzin af te wijzen, omdat het mijn gevoel voor Gods rechtvaardigheid en liefde ernstig aantast.
denk je dat echt?Het interesseert God namelijk niets of mijn auto APK gekeurd moet worden
Waarom Nigeria? Misschien omdat daar nog geloof gevonden wordt??
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten