T.B. Joshua/gebedsgenezing enz...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Napoleon
Moderator

T.B. Joshua/gebedsgenezing enz...

Berichtdoor Napoleon » 12 aug 2003 09:13

naar aanleiding van een ander topic:

Brion schreef:2. Hoe verklaar jij dat daar mensen uit de doden zijn opgewekt. Op attest van onafhankelijke dokters! Dus geen gegoochel. Of wil jij beweren dat Satan doden opwekt? Ben jij er trouwens geweest?
-----------------------
Wil je even vertellen waar ik beweer dat Satan doden opwekt?
Kun je dat niet? Waarom dan die suggestieve zin? Wil jij soms
beweren dat Sinterklaas niet bestaat? Of is dat een rare zin van mij
omdat jij het nergens over Sinterklaas hebt gehad?

ik kan Thedudehimself wel volgen met deze vraag. als jij het hebt over gegoochel bij Joshua, en als daar inderdaad wonderen gedaan worden, dan blijkt wel dat jij dat classificeert als duivels. Alles wat niet uit God is, dat is uit de satan, en jou kennende zul je God's werk niet als gegoochel classificeren.

Ik ben er niet geweest. Jij wel? Ik zou er ook nooit naar toe willen, omdat ik absoluut weiger in een God te geloven die het toelaat dat mensen naar Nigeria moeten reizen om te genezen. Als die God dan zo machtig is, dan moet Hij dat maar wat dichter bij huis regelen.

dan geloof jij helaas niet in dezelfde God als ik, want de God waar ik in geloof laat:

1 een zwangere vrouw honderden kilometers reizen om haar Zoon geboren te laten worden, omdat God had laten voorzeggen dat die Zoon in het zuidelijke Bethlehem geboren zou worden, en de ongelukkige omstandigheid was dat die vrouw in het noordelijke Nazareth woonde.

2 de syriër Naäman naar Israël reizen om genezen te worden door de profeet Elisa

en er zijn ook in het nieuwe testament meerdere plaatsen te vinden waar mensen lang moeten reizen om tot genezing voor zichzelf of anderen te komen. toen bestonden er ook nog geen vliegtuigen waarmee je binnen een paar uur in Nigeria staat.

Bovendien snijdt het mij een beetje door het hart dat jij God de wet voor wil schrijven ("Als God zo machtig is, moet Hij maar dicht bij huis genezen."). God moet helemaal niets, en zeker niet omdat jij of ik vinden dat Hij wat moet doen.

3. Dat wat je over Ouweneel schrijft doet mij wel een beetje pijn. Ik beschouw hem als een broeder in Christus... en die kraak je niet zo af. Je veroordeelt hem overigens wel!

Het spijt me dat ik je pijn doe als ik iets over Ouweneel zeg. Het is niet
mijn bedoeling om hier iets te schrijven wat jou pijn doet.
Ik beschouw hem niet als broeder in Christus, en zie het bezwaar niet
dat ik zijn ideeen afkraak. Het woord veroordelen wordt te pas en te onpas gebruikt. Als ik het met de man niet eens ben, ben ik blijkbaar meteen aan het veroordelen. Hoe zit het eigenlijk? Jij bent het niet met mij eens. Veroordeel je me nu? Of schrijf je gewoon een pittig bericht, met je stellingname?

je mag het van mij niet met zijn ideeën eens zijn, maar je veroordeelt hem wel degelijk, jij zegt m.i. dat hij geen christen is, door hem niet te beschouwen als broeder in Christus. tenzij je jezelf als niet in Christus beschouwt, in dat geval heb ik niets gezegd.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 12 aug 2003 09:16

overigens wel grappig, ik had het er gisteren over met een jongen (geneeskundestudent), die wel enthousiast is over het werk van Joshua, hij gelooft ook zeker dat dit het werk van God is. ik ben zelf overigens ook geneigd dit te geloven.

Hij gaat hier verder studie van maken, dus ik ben benieuwd naar de uitkomsten.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

@tlantis
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 12 aug 2003 10:17

Charisma hield een interview met T.B. Joshua om vast te stellen wat er waar is van de grote stroom met geruchten die er de ronde doen over Joshua:

Vraag: U zou niet in water dopen.
Antwoord: Wij doen dat wel, maar alleen bij degenen die aan de voorwaarde voldoen van Gods Woord voor redding. Christus zelf voltooit dat met de doop met de Heilige Geest (Matt. 3:11).

Vraag: Alleen de Profeet zelf zou in tongen spreken.
Antwoord: Door de Heilige Geest wordt er wel in tongen gesproken, gebeden, enzovoort. Alleen zij die in de Heilige Geest gedoopt zijn kunnen in tongen spreken (Hand. 2:4).

Vraag: Medewerkers moeten het kantoor van Joshua binnenkomen op hun knieën.
Antwoord: Wij willen nadrukkelijk vaststellen dat er van zoiets geen sprake is. Als men mensen op hun knieën ziet in Nigeria is dat gewoon de traditie of cultuur. Deze dingen hebben geen betekenis in de Geest, totdat ze in overeenstemming zijn gebracht met de Schrift.

Vraag: Er wordt niet gebeden en de Profeet zou ook niet bidden.
Antwoord: We benadrukken dat gebed de bron is waarin en waardoor ware christenen het leven van Jezus Christus krijgen en doorgeven. Volgelingen van Jezus Christus moeten altijd een houding van gebed hebben. Geen gebed, geen profeet. Gebed is de belangrijkste sleutel tot binden en ontbinden.

Vraag: In uw kerk zou een afbeelding zijn waarop de woorden staan 'Er is geen God dan Allah'.
Antwoord: Dit is een valse beschuldiging. We bidden dat God hen vergeeft die deze laster verspreiden tegen onze kerk.

Vraag: Het altaar in uw kerk bestaat uit drie cirkels en een pilaar. Die zouden de vrouwelijke en mannelijke geslachtsorganen voorstellen, zoals gebruikt in de aanbidding van de koningin des hemels.
Antwoord: De inrichting van het altaar is zo gemaakt dat de aanwezigen de profeet tijdens de bediening goed kunnen zien.

Vraag: In uw winkel worden spullen met astrologische tekens erop verkocht.
Antwoord: We begrijpen niet waar u het over hebt. Wat u vindt in onze winkel heeft alleen te maken met het Woord van God. Als er echter wat dan ook is binnengebracht, dan zegt de Bijbel dat die in ons is meerder is dan die in de wereld is. Deze informatie berust op geruchten en is absoluut niet waar.

Vraag: Wat betekenen de bewegingen van uw hand als u bedient?
Antwoord: Zie Handelingen 4:30. We wandelen in geloof, niet door aanschouwen, en wat we zien is tijdelijk, terwijl wat we niet zien blijvend is (2 Kor. 5:7; 4:18 ). Mozes gebruikte een staf, de Heer Jezus Christus spuwde op de grond, Elia gaf aan de melaatse opdracht zich in de Jordaan te wassen. Dat zijn vreemde manieren van bedienen. Petrus' schaduw genas. God is onze getuige. We moeten bidden en het Jezus Christus vragen. Hij spreekt door ons heen door zijn Woord en door zijn Geest.

Vraag: Welke taal schrijft u 'in tongen', is die bekend uit de bijbel of kerkgeschiedenis?
Antwoord: Profeet T. B. Joshua zegt altijd: "Een leven voor Christus is alles wat ik heb, een leven voor Hem zo dierbaar en een leven om alles te doen wat ik kan". Geliefde broeders, iedereen liegt tot zijn broeders en zusters. Petrus bijvoorbeeld bekeek Jezus eens op een menselijke manier en Jezus zei tegen hem: "Ga weg, achter Mij, satan; gij zijt Mij een aanstoot.." Wie moeten we dan geloven? Om de waarheid over mij en u te weten kunnen we in Jezus Christus geloven. Hij kan nooit liegen, als we Hem op zijn woord nemen. Zijn Woord is rein en zuiver.

Vraag: In uw werkkamer hangt een tekst aan de wal met: 'T. B. Joshua, de Meester-Genezer van onze tijd'.
Antwoord: Die tekst is een gift van een van de pelgrims uit Europa. Maar ik ben niet de heelmeester. Ik ken de heelmeester, zijn naam is Jezus Christus. Als we Hem op zijn Woord nemen, doet Hij hetzelfde als Hij zou doen als Hij hier in menselijke vorm was - de blinden zullen zien, de lammen lopen, de doven horen. Ik ben een dienstknecht. Daar dank ik Hem voor. Niet vanwege mijn rechtvaardige werken maar naar zijn Genade. Ik heb geen kracht van mijzelf. De Heilige Geest geneest en onderwijst zoals Hij wil.
MACDONALDUS SENEX FUNDUM HABET

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 aug 2003 10:45

Ik ken iemand die nu in Nigeria woont, bij T.B. Joshua. Zij hoeft geen bril meer te dragen...

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 12 aug 2003 18:49

Lalage schreef:Ik ken iemand die nu in Nigeria woont, bij T.B. Joshua. Zij hoeft geen bril meer te dragen...

Kan het niet iets spectaculairder? Ik ken ook iemand die geen bril meer hoeft te dragen, en die is nog nooit in Nigeria geweest.
Trouwens ook niet bij Zijlstra of Yomanda, en ook niet in Lourdes.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 aug 2003 19:09

Brion schreef:
Lalage schreef:Ik ken iemand die nu in Nigeria woont, bij T.B. Joshua. Zij hoeft geen bril meer te dragen...

Kan het niet iets spectaculairder? Ik ken ook iemand die geen bril meer hoeft te dragen, en die is nog nooit in Nigeria geweest.

gelaserd? lenzen? flauw hoor...

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 12 aug 2003 19:10

Napoleon schrijft:

---ik kan Thedudehimself wel volgen met deze vraag. als jij het hebt
---over gegoochel bij Joshua, en als daar inderdaad wonderen
---gedaan worden, dan blijkt wel dat jij dat classificeert als
---duivels. Alles wat niet uit God is, dat is uit de satan,
---en jou kennende zul je God's werk niet als gegoochel classificeren.

Voor mij een te makkelijke constatering. Ik kijk wel uit om
woorden als "duivels" te gebruiken. Is alles wat ik afwijs,
niet mee eens ben, anders zie, duivels? Je hebt het me ook niet
zien schrijven. Er zijn al genoeg Christenen die niet genoeg
kunnen krijgen van praatjes over de duivel. Er circuleren
hier op dit REFO-forum zelfs brieven van de duivel!!

Jouw mening is, blijkt uit bovenstaande, dat alles wat niet
uit God is, des duivels is. Ik doe niet mee aan dit soort
simplistische uitspraken. Ik heb vanmiddag mijn auto naar de
garage gebracht: dat was niet het werk van God, en niet het
werk van de duivel. Het interesseert God namelijk niets of
mijn auto APK gekeurd moet worden, en ik denk de duivel ook
niet ( maar dat weet ik niet: ik weet weinig van God, maar
helemaal niets over de duivel)

---dan geloof jij helaas niet in dezelfde God als ik, want
---de God waar ik in geloof laat:

Dat is een juiste constatering.

---Bovendien snijdt het mij een beetje door het hart dat jij God
---de wet voor wil schrijven ("Als God zo machtig is, moet Hij
---maar dicht bij huis genezen."). God moet helemaal niets,
---en zeker niet omdat jij of ik vinden dat Hij wat moet doen.

Dit is een misverstand! Ik wil God ABSOLUUT de wet niet
voorschrijven. Ik geloof in een God, die niet via flauwe
trucjes, EEN mannetje uitzoekt, die notabene in Nigeria,
de mensen moet gaan genezen. Het spijt me dat ik het je
zeggen moet, ik wil je niet kwetsen, maar als ooit mocht
blijken dat het Gods wil is geweest, dat Joshua mensen
in Nigeria moest genezen, stop ik onmiddellijk met mijn
geloof in God. Met zo'n God wil ik niets te maken hebben.
Ik geloof in een rechtvaardige God!

Voor het geval je me oneerbiedig of kwetsend vind:
Ik geloof wel degelijk in God, of beter gezegd: ik probeer
dat te doen. Maar niet in de God die Joshua predikt.

Brion

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 12 aug 2003 19:12

Lalage schreef:
Brion schreef:

gelaserd? lenzen? flauw hoor...

sorry ik kan opeens niet meer terugvinden waar ik de woorden
gelaserd en lenzen heb gebruikt. jij wel?

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 12 aug 2003 19:17

Napoleon schreef:overigens wel grappig, ik had het er gisteren over met een jongen (geneeskundestudent), die wel enthousiast is over het werk van Joshua, hij gelooft ook zeker dat dit het werk van God is. ik ben zelf overigens ook geneigd dit te geloven.

Hij gaat hier verder studie van maken, dus ik ben benieuwd naar de uitkomsten.

Kun je die jongen niet eens vragen hier te schrijven?
Ik ben geen theoloog en geen medicus, ik neem aan de meesten van ons niet. Een beetje expertise in een discussie is nooit weg.

@tlantis
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 12 aug 2003 19:18

Brion schreef:---Bovendien snijdt het mij een beetje door het hart dat jij God

Brion

1. Hoezo "notabene" Nigeria???
2. God werkt door mensen dus waarom zou Hij van jou geen "mannetje" mogen zenden?
3. Maarom zou God niet meer rechtvaardig zijn als Hij Joshua als dienaar zou gebruiken?

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 12 aug 2003 19:34

@tlantis schreef:
Brion schreef:---Bovendien snijdt het mij een beetje door het hart dat jij God

Brion

1. Hoezo "notabene" Nigeria???
2. God werkt door mensen dus waarom zou Hij van jou geen "mannetje" mogen zenden?
3. Maarom zou God niet meer rechtvaardig zijn als Hij Joshua als dienaar zou gebruiken?

1. Waarom niet Rotterdam? Heeft God een sterke voorkeur voor mensen in de buurt van Nigeria? En natuurlijk houdt God ook alleen van rijke mensen die een vliegreis kunnen betalen, en God haat mensen met vliegangst. Het moet per se in Nigeria van God, Duitsland of Belgie kan echt niet......Waarom eigenlijk niet? Zou God ZO willekeurig te werk gaan?

2 en 3 Waarom maar EEN mannetje? Dit wordt wel arbeidsintensief. Er zijn veel zieken en gehandicapten. Als God dan toch bezig is, laat Hij dan in ieder geval 100 mannetjes sturen. Of 1000
Lees jij iets in de Bijbel over Joshua? Ik niet......
Ik lees daar steeds maar weer de grote liefde van God voor alle mensen!
En niet over de liefde van God, voor mensen die naar Nigeria gaan om genezen te worden.
En gelukkig ook niet over een God, die alleen van mensen houdt die in Joshua geloven. En daar ben ik heel blij mee, want anders zou ik er echt buiten vallen.

@tlantis
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 12 aug 2003 19:48

Brion schreef:1. Waarom niet Rotterdam? Heeft God een sterke voorkeur voor mensen in de buurt van Nigeria? En natuurlijk houdt God ook alleen van rijke mensen die een vliegreis kunnen betalen, en God haat mensen met vliegangst. Het moet per se in Nigeria van God, Duitsland of Belgie kan echt niet......Waarom eigenlijk niet? Zou God ZO willekeurig te werk gaan?

2 en 3 Waarom maar EEN mannetje? Dit wordt wel arbeidsintensief. Er zijn veel zieken en gehandicapten. Als God dan toch bezig is, laat Hij dan in ieder geval 100 mannetjes sturen. Of 1000
En niet over de liefde van God, voor mensen die naar Nigeria gaan om genezen te worden.
En gelukkig ook niet over een God, die alleen van mensen houdt die in Joshua geloven. En daar ben ik heel blij mee, want anders zou ik er echt buiten vallen.

1. Dus Nederland zou beter zijn? Dus jij denkt dat God minder houd van mensen met vliegangst in Nigeria.... hele vage stelling.
2. Als God nog maar 1 mens zou uitkiezen die Zijn werk zou mogen doen op aarde moeten we al heel erg blij zijn... we verdienen er namelijk helemaal geen 1! Dus vragen om 100 of 1000... lijkt mij niet gerechtvaardigd. En ik lees in de bijbel niets over Joshua, maar wel over de gaven van de Heilige Geest. Onder andere genezing. Waarom zou Joshua die gave niet kunnen hebben?

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 12 aug 2003 19:51

Brion je vraagt aan iemand anders of hij in de Bijbel leest over Joshua? Ik vraag nu aan jou of je sowieso wel in de Bijbel leest? (Ik vermoed van wel). Zou je dan ook zo vriendelijk willen zijn om je afwijzingen te onderbouwen. Zelf heb ik vraagtekens bij veel wat ik over deze man heb gehoord (vraagtekens bij het waarheidsgehalte van de verhalen die over hem de ronde doen en als die verhalen waar zijn vraagtekens bij de persoon zelf), maar jij bent wel heel stellig. Ik zou graag wat meer onderbouwing van zulke stellige uitspraken zien.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 12 aug 2003 20:04

@tlantis schreef:
Brion schreef:1. Waarom niet Rotterdam? Heeft God een sterke voorkeur voor mensen in de buurt van Nigeria? En natuurlijk houdt God ook alleen van rijke mensen die een vliegreis kunnen betalen, en God haat mensen met vliegangst. Het moet per se in Nigeria van God, Duitsland of Belgie kan echt niet......Waarom eigenlijk niet? Zou God ZO willekeurig te werk gaan?

1. Dus Nederland zou beter zijn? Dus jij denkt dat God minder houd van mensen met vliegangst in Nigeria.... hele vage stelling.
2. Als God nog maar 1 mens zou uitkiezen die Zijn werk zou mogen doen op aarde moeten we al heel erg blij zijn... we verdienen er namelijk helemaal geen 1! Dus vragen om 100 of 1000... lijkt mij niet gerechtvaardigd. En ik lees in de bijbel niets over Joshua, maar wel over de gaven van de Heilige Geest. Onder andere genezing. Waarom zou Joshua die gave niet kunnen hebben?

1. nee hoor, nederland zou helemaal niet beter zijn, ik vraag me alleen af waarom het toevallig Nigeria moet zijn.
Je snapt volgens mij donders goed wat ik met die "vage stelling" over vliegangst bedoel.

2. We worden het wel eens: we verdienen helemaal geen Joshua die "Zijn werk op aarde moet doen". Laten we het daar maar op houden, en ons aan de Bijbel houden wat we verdienen of niet.
Je laatste vraag: "waarom zou Joshua die gave niet kunnen hebben?"
Waarom kan ik die gave niet hebben?
En waarom heeft Yomanda die gave niet?
Zullen we afspreken, dat als Joshua de zaken eens wat geloofwaardiger aan gaat pakken en echte wonderen gaat verrichten, we verder praten?
En zodra hij eerste geamputeerde been er weer aanzet, ik mij hier op dit forum dien te verantwoorden omtrent al mijn uitspraken?
Dan zal ik het gaan geloven, want God houdt natuurlijk niet van flauwe kul wondertjes die niet te controleren zijn. Als God iets doet, dan doet Hij het goed, en zorgt dat zoiets geloofwaardig is.

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 12 aug 2003 20:21

parsifal schreef:Brion je vraagt aan iemand anders of hij in de Bijbel leest over Joshua? Ik vraag nu aan jou of je sowieso wel in de Bijbel leest? (Ik vermoed van wel). Zou je dan ook zo vriendelijk willen zijn om je afwijzingen te onderbouwen. Zelf heb ik vraagtekens bij veel wat ik over deze man heb gehoord (vraagtekens bij het waarheidsgehalte van de verhalen die over hem de ronde doen en als die verhalen waar zijn vraagtekens bij de persoon zelf), maar jij bent wel heel stellig. Ik zou graag wat meer onderbouwing van zulke stellige uitspraken zien.

Beste Parsifal, ik vind dit te dol voor woorden. De mensen die allerlei rare flauwe kul afwijzen moeten met onderbouwingen komen (en verdikkeme ook nog met Bijbelse!) en de mensen die in dit soort onzin geloven hoeven dat niet.....haha daar trap ik niet in!
Heet dat geen omgekeerde bewijslast?
(ik bedoel het niet zo kwaad als ik het opschrijf hoor..... :D

En ik ben stellig: ik geloof niet in onzin. Als iemand morgen gaat beweren dat als het regent, hij niet nat wordt, of dat er 's nachts 80 kaboutertjes op de rand van zijn bed gaan zitten, dan heb ik echt geen zin om te gaan onderbouwen waarom dat onzin is.
Ik geloof niet in Joshua, niet in Yomanda, niet in Ratelband, niet in Zijlstra, en ook niet in kaboutertjes.
En vanuit mijn geloof in God, voel ik mij zelfs bijna verplicht om dit soort onzin af te wijzen, omdat het mijn gevoel voor Gods rechtvaardigheid en liefde ernstig aantast.

Terug naar “Archief”