Brion schreef:2. Hoe verklaar jij dat daar mensen uit de doden zijn opgewekt. Op attest van onafhankelijke dokters! Dus geen gegoochel. Of wil jij beweren dat Satan doden opwekt? Ben jij er trouwens geweest?
-----------------------
Wil je even vertellen waar ik beweer dat Satan doden opwekt?
Kun je dat niet? Waarom dan die suggestieve zin? Wil jij soms
beweren dat Sinterklaas niet bestaat? Of is dat een rare zin van mij
omdat jij het nergens over Sinterklaas hebt gehad?
ik kan Thedudehimself wel volgen met deze vraag. als jij het hebt over gegoochel bij Joshua, en als daar inderdaad wonderen gedaan worden, dan blijkt wel dat jij dat classificeert als duivels. Alles wat niet uit God is, dat is uit de satan, en jou kennende zul je God's werk niet als gegoochel classificeren.
Ik ben er niet geweest. Jij wel? Ik zou er ook nooit naar toe willen, omdat ik absoluut weiger in een God te geloven die het toelaat dat mensen naar Nigeria moeten reizen om te genezen. Als die God dan zo machtig is, dan moet Hij dat maar wat dichter bij huis regelen.
dan geloof jij helaas niet in dezelfde God als ik, want de God waar ik in geloof laat:
1 een zwangere vrouw honderden kilometers reizen om haar Zoon geboren te laten worden, omdat God had laten voorzeggen dat die Zoon in het zuidelijke Bethlehem geboren zou worden, en de ongelukkige omstandigheid was dat die vrouw in het noordelijke Nazareth woonde.
2 de syriër Naäman naar Israël reizen om genezen te worden door de profeet Elisa
en er zijn ook in het nieuwe testament meerdere plaatsen te vinden waar mensen lang moeten reizen om tot genezing voor zichzelf of anderen te komen. toen bestonden er ook nog geen vliegtuigen waarmee je binnen een paar uur in Nigeria staat.
Bovendien snijdt het mij een beetje door het hart dat jij God de wet voor wil schrijven ("Als God zo machtig is, moet Hij maar dicht bij huis genezen."). God moet helemaal niets, en zeker niet omdat jij of ik vinden dat Hij wat moet doen.
3. Dat wat je over Ouweneel schrijft doet mij wel een beetje pijn. Ik beschouw hem als een broeder in Christus... en die kraak je niet zo af. Je veroordeelt hem overigens wel!
Het spijt me dat ik je pijn doe als ik iets over Ouweneel zeg. Het is niet
mijn bedoeling om hier iets te schrijven wat jou pijn doet.
Ik beschouw hem niet als broeder in Christus, en zie het bezwaar niet
dat ik zijn ideeen afkraak. Het woord veroordelen wordt te pas en te onpas gebruikt. Als ik het met de man niet eens ben, ben ik blijkbaar meteen aan het veroordelen. Hoe zit het eigenlijk? Jij bent het niet met mij eens. Veroordeel je me nu? Of schrijf je gewoon een pittig bericht, met je stellingname?
je mag het van mij niet met zijn ideeën eens zijn, maar je veroordeelt hem wel degelijk, jij zegt m.i. dat hij geen christen is, door hem niet te beschouwen als broeder in Christus. tenzij je jezelf als niet in Christus beschouwt, in dat geval heb ik niets gezegd.